Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Iemand gefrittuurde asperges al klaargemaakt?


Borsalino

Aanbevolen berichten

De asperges beginnen onze oren uit te komen.

Gekookte-gebakken-rauw en carpaccio van asperges al klaargemaakt.

En uiteraard aspergesoep.

 

Had gedacht ze eens te frituren met er een beslagje erond.

 

Maar ben bang dat het frietvet vies gaat worden!

Iemand dit al gedaan?

 

Iemand nog andere mogelijkheden om asperges klaar te maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aspergetaart is wel lekker. Deze bv.http://www.smulweb.nl/1250850/koken/recept/Aspergetaart, natuurlijk kun je de zalm ook vervangen voor een goede achterham.

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag anders hier wel een portie afleveren

 

Geen ervaring met het frituren van asperges, maar je vet wordt inderdaad vies van het beslag. Even zeven na gebruik scheelt al de helft, dan kan je het best nog wel een keer of 2 - 3 gebruiken. Hoe veel beslag loslaat in het vet is volgensmij wel afhankelijk van de verhoudingen van, de hoeveelheid beslag en het soort beslag. Vraag me niet wat een goed beslag is, misschien kan een van de kokkies hier een tip over geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

gefrituurde asperges maken je frituur niet vuiler als andere produkten.

zorg dat je je asperges goed geschild hebt en goed op smaak afgekookt heb je kan na het frituren alleen maar zout erover strooien om meer smaak tegeven .

het beslag moet wel krokantbakken aan weekbeslag heb je niks .

denk aan garnalen beslag wat luchtig is en krokant het is erg lekker op die manier

 

groet Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 years later...

Leuk dat er hier zo creatief wordt omgegaan met asperges. Ik ben zelf sinds kort aan de slag met het verzamelen van recepten zodat ik me helemaal kan verdiepen in de asperges als het seizoen er binnenkort weer aankomt. Op de site: http://aspergeskoken.be heb ik er al heel wat kunnen verzamelen. Hebben jullie nog goede sites met leuke (en makkelijke) recepten? Ik hoor het graag!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...