loes Posted March 23, 2014 Share Posted March 23, 2014 (edited) Alvast een lijstje voor de noordelijke moestuin middag in Kommerzijl.Aanbod ga ik nog even bekijken. met een beginnende moestuin ik nog geen stekjes e.d. over. Gevraagd/gezochtkruiptijmAardbeienstekjesCompostwormenvermiculiet Aanbodvierkante turf potjes (27st)Zaailing Valeriana officinalisZaailing Nepeta cataria (kattenkruid) = mijke(vragen staat vrij ) Mijn ruilacties:Stan: Aardbeienstekjes & stekje kruiptijmGemma: Sarpo mira & paarse stokbonenMalouis: Gele framboos & Witlof(zonder dekgrond)Bit: Verbena bonariensis & Satureja montana(bonenkruid) Edited May 3, 2014 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
weknow Posted March 23, 2014 Share Posted March 23, 2014 Die compostwormen had ik al voor je genoteerd, Loes. Quote In mijn moestuin heers ik als een tiran.Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thea Posted March 23, 2014 Share Posted March 23, 2014 Je kan ook ruilen voor pak suiker om jam/siroop te maken? Quote http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
loes Posted March 23, 2014 Author Share Posted March 23, 2014 ik weet niet helemaal hoe je dat bedoeld... maar als iemand iets van mijn lijstje wil ruilen tegen het een of ander hoor ik dat graag. dan kan ik altijd kijken of ik het gevraagde in huis heb. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted March 23, 2014 Share Posted March 23, 2014 Ik heb wel wat aardbei plantjes voor je o.a. Lambada en Ostara zal ik voor je mee brengen. Ik moet nog even kijken voor de aantallen en of andere soortjes. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
loes Posted March 27, 2014 Author Share Posted March 27, 2014 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loes Posted April 22, 2014 Author Share Posted April 22, 2014 zaailing valeriana officinalis en Nepeta cataria(kattenkruid) toegevoegd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
loes Posted April 22, 2014 Author Share Posted April 22, 2014 heeft er ook nog iemand paarse stokbonen? mijn zakje was open gegaan en nu heb ik nog maar 2 boontjes... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gemma Posted April 22, 2014 Share Posted April 22, 2014 Ik heb nog wel een zakje voor je. Quote http://www.buitenthuis.blogspot.comRien de plus simple, ni de plus beau, qu'un potager.( St. Ignatus 1491-1556 ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
loes Posted April 22, 2014 Author Share Posted April 22, 2014 super toch nog paarse boontjes naast de groene en de gele.(reactie van mn vriend: ik ga toch geen paarse en gele bonen eten. haha, we zullen zien ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted April 22, 2014 Share Posted April 22, 2014 Ik zal ook eens voor je kijken of mijn thijm al is gaan door wortelen(is dan nog wel erg klein). Zo ja krijg je daar oo een stek/stukje van. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
loes Posted April 23, 2014 Author Share Posted April 23, 2014 super dat heb nog maar een klein stekje is maakt niet uit hoor. mijn hele tuin staat vol met stekjes en miniplantjes.stekken is de budgetversie om de nieuwe voor en achtertuin aan te kleden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted April 25, 2014 Share Posted April 25, 2014 Uur of wat geleden heb ik kruipende thijm voor je op gepot. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
loes Posted April 29, 2014 Author Share Posted April 29, 2014 Ik ben nog opzoek naar wat compostwormen. heb mijn wormenbak met verhuizen/klussen wat verwaarloost nu loopt het niet lekker meer, het gaat wel maar heel traag dus wat nieuwe compostwormen zouden welkom zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mijke Posted April 29, 2014 Share Posted April 29, 2014 Oeh, heb je het kattenkruid nog? Ik heb te ruil voor je: een zakje pompoenzaden, 1 (of 2) ananaskersen of een nog kleine komkommerplant. Helaas geen wormen, we hebben onlangs ons wormenproject aan de wilgen gehangen (we kregen het ding gewoon niet goed werkend somehow ) Quote schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop Link to comment Share on other sites More sharing options...
loes Posted April 29, 2014 Author Share Posted April 29, 2014 Ja die heb ik nog. Ik zal morgen je naam op het label zetten. Blijft de komkommerplant klein? Ik heb alleen 30x 30cm vakjes dus een pompoen, ananaskers of normale komkommerplant worden sowieso te groot. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted April 29, 2014 Share Posted April 29, 2014 Tsja als ik het niet vergeet zal ik eens in de tuin gaan zoeken naar de juiste wormen voor je. Ik heb geen wormen bak(ook niet nodig in iedere pot/zak heb ik wel wormen zitten. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
loes Posted April 29, 2014 Author Share Posted April 29, 2014 Compostwormen zitten normaal gesproken in elke compostbak. Mijn mini compostbakje is nog in opstart dus daar valt nog niets in te vinden. In potten zitten bij mij alleen regenwormen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted April 29, 2014 Share Posted April 29, 2014 Ik heb niet echt een compostbak Maarwel de compost wormen in de tuin. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
mijke Posted May 3, 2014 Share Posted May 3, 2014 nee helaas het is wel een gewone komkommer. Past dat echt niet? 30 bij 30 is opzich best groot toch? Als je hem laat klimmen zoals hier: Quote schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop Link to comment Share on other sites More sharing options...
loes Posted May 3, 2014 Author Share Posted May 3, 2014 ik heb voor dit jaar geen klimplekken meer over. met de komkommer mag je dus iemand anders blij maken.je kattenkruid plantje krijg je gewoon zo. staat al klaar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mijke Posted May 3, 2014 Share Posted May 3, 2014 ok tof! de komkommer neem ik gewoon mee, dan zie ik wel of iemand die wil Quote schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl #groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts