Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

NMM (4 mei) ruillijst Loes

loes

Recommended Posts

Alvast een lijstje voor de noordelijke moestuin middag in Kommerzijl.

Aanbod ga ik nog even bekijken. met een beginnende moestuin ik nog geen stekjes e.d. over.

Gevraagd/gezocht

kruiptijm

Aardbeienstekjes

Compostwormen

vermiculiet

Aanbod

vierkante turf potjes (27st)

Zaailing Valeriana officinalis

Zaailing Nepeta cataria (kattenkruid) = mijke

(vragen staat vrij )

Mijn ruilacties:

Stan: Aardbeienstekjes & stekje kruiptijm

Gemma: Sarpo mira & paarse stokbonen

Malouis: Gele framboos & Witlof(zonder dekgrond)

Bit: Verbena bonariensis & Satureja montana(bonenkruid)

Edited by Guest

Die compostwormen had ik al voor je genoteerd, Loes.

In mijn moestuin heers ik als een tiran.

Wie niet luistert wordt onthoofd of uitgetrokken.

Wie gehoorzaamt wordt opgegeten.

De ondergrondse organismen houd ik te vriend, om mijn macht te behouden.

Ik heb wel wat aardbei plantjes voor je o.a. Lambada en Ostara zal ik voor je mee brengen. Ik moet nog even kijken voor de aantallen en of andere soortjes.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

• 4 weeks later...

Ik ben nog opzoek naar wat compostwormen.

heb mijn wormenbak met verhuizen/klussen wat verwaarloost nu loopt het niet lekker meer, het gaat wel maar heel traag dus wat nieuwe compostwormen zouden welkom zijn.

Oeh, heb je het kattenkruid nog? Ik heb te ruil voor je: een zakje pompoenzaden, 1 (of 2) ananaskersen of een nog kleine komkommerplant. Helaas geen wormen, we hebben onlangs ons wormenproject aan de wilgen gehangen (we kregen het ding gewoon niet goed werkend somehow )

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop

Ja die heb ik nog. Ik zal morgen je naam op het label zetten.

Blijft de komkommerplant klein? Ik heb alleen 30x 30cm vakjes dus een pompoen, ananaskers of normale komkommerplant worden sowieso te groot.

Tsja als ik het niet vergeet zal ik eens in de tuin gaan zoeken naar de juiste wormen voor je. Ik heb geen wormen bak(ook niet nodig in iedere pot/zak heb ik wel wormen zitten.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

nee helaas het is wel een gewone komkommer. Past dat echt niet? 30 bij 30 is opzich best groot toch? Als je hem laat klimmen zoals hier:

kinderdagverblijf-Het-Erfje-komkommerplant.jpg

schaamteloze reclame voor mijn keigeweldige blog: http://plukjegelukje.blogspot.nl

#groningen #moestuin #homemade #hond #poezies #natuur #flow #breien #ondernemen #dromen #bakken #koken #huisje #permacultuur #kringloop