Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een vraagje aan ouders: hoeveel kinderen komen er mee, en vinden jullie het een leuk idee als Lie en ik wat paaseitjes verstoppen? Gewone melk/puurchocola-eitjes? Of wordt het onhandig omdat de kindertjes op verschillende tijden aankomen? Is daar iets voor te bedenken?

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

O, nou dat lijkt me wat lastiger Angela? Want dan moeten er witte eieren komen en verf, schortjes of doeken..en iemand moet dat coördineren/bijblijven..en dat wil ik dan weer niet doen. Als er iemand is die dat liever organiseert: ik vind dat ook een leuk idee..maar ik doe dat niet

Geplaatst:

Fop-eieren gebruiken (bijv. van plastic) die kinderen mogen zoeken en ook zelf weer mogen verstoppen voor de volgende. Choco-eitjes verstrekken voor degene die al zijn fopeitjes gevonden heeft, en doorgeven dat ze ze zelf ook weer moeten verstoppen voor de anderen zodat die ook chocolade eitjes kunnen verdienen.

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Geplaatst:

doorgeven dat ze ze zelf ook weer moeten verstoppen voor de anderen zodat die ook chocolade eitjes kunnen verdienen.

Op zich een leuk idee Suus..maar 1/ ik heb geen fopeieren( zou briefjes kunnen verstoppen) en 2/ik denk dat Jorieke liever niet heeft dat kinderen bij haar de eitjes verstoppen, ik kan me voorstellen dat ze ze niet overal wil hebben.

Als de andere ouders willen melden of het een goed idee is? En we kunnen een tijd afspreken..12 uur of zo? Het worden gewone eitjes, en ook niet van de bio=winkel..het is maar gewoon voor de leuk en voor het Paasgevoel...

Geplaatst:

Echte eieren die je eerst kookt bedoel je Appelvrouw?

Je zou ze na het zoeken ipv schilderen kunnen laten beplakken met stickertjes, is dat misschien een idee?

In dat geval wil ik wel een paar velletjes mee brengen.

Maar je zal dan wel eerst een klein beetje moeten weten hoeveel kinderen er eieren willen zoeken.

Je zou maar een èèndags vlieg zijn en je dag niet hebben.....

Geplaatst:

Krijg je dan niet dat er een aantal zijn die in no-time alle eitjes hebben gevonden, en een paar kids die niets of 1 eitje vinden?

Is het niet beter als ze grotere gekookte eieren moeten zoeken, en die dan aan het eind ruilen voor een zakje choco-eitjes? Ik voorzie anders een paar jankende kids en een paar die helemaal high zijn van al die chocolade eitjes

Maar dat kan ook mijn negatieve beeld zijn hoor... in mijn ogen hebben kinderen altijd wel wat te huilen

Edit: ik wil wel wat eieren koken die dan verstopt kunnen worden. Eventueel kunnen ze die gekookte eitjes (kriel-variant) ook nog eten bij de lunch? En anders lusten de varkens ze wel

Geplaatst: (aangepast)

Wij doen altijd zo: alle kinderen gaan zoeken..en op t laatst wordt de hele buit verdeeld onder alle kinderen. Als ze onderweg een eitje of wat opeten is dat natuurlijk ok. We leggen ook de groteren uit dat de kleintjes ook willen zoeken. Ik verwacht wat dat betreft ook wel wat inbreng van de ouders..even voor de duidelijkheid, ik koop en verstop de eitjes..de rest is zo`n beetje aan de ouders.

Meenemen van zoekmandjes bijvoorbeeld moeten de ouders doen.

Er zijn ook kinderen die dol worden van chocola dat is waar...ok dat is aan de ouders om dat te begeleiden. Lukt dat niet dan laten we het zitten, en zet ik een extra grote bak neer om te saaien..( komt misschien wel op t zelfde neer )

Edit: sNaaien natuurlijk

aangepast door Gast

Geplaatst:

Leuk idee Jet!

Gewoon verstoppen, uitleggen dat ze mogen zoeken, maar dat de buit verdeeld word. Dat moet helemaal goed komen toch?

Was ik nog maar klein!

• 2 weeks later...
Geplaatst:
. Ik verwacht wat dat betreft ook wel wat inbreng van de ouders..even voor de duidelijkheid, ik koop en verstop de eitjes..de rest is zo`n beetje aan de ouders.

Meenemen van zoekmandjes bijvoorbeeld moeten de ouders doen.

Willen de ouders hier en nu opgeven hoeveel kinders er mee gaan zoeken? Ik ga uit van ongeveer 20 eitjes per kind..niet uit zuinigheid want ik kan ook 30 of 50 doen, maar het lijkt me een mooie hoeveelheid.

**BeertjeRinke 2 kinderen ( of heb je meer dochters ?)

• 2 weeks later...
Geplaatst:

2 kinderen B.Rinke

5 kinderen Esther..

jullie zogen zelf voor mandjes of bakjes waar ze in kunnen verzamelen?

En gezamenlijk starten en aan t eind verdelen onder alle kinderen ok?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...