kiekenboerinneke Geplaatst: 13 april 2014 Geplaatst: 13 april 2014 Ik zou ze toch stilletjesaan beginnen afharden... hier staat alles al overdag en 's nachts in de serre.Bij mogelijke vorst worden ze nog afgedekt met een vliesdoek.Alles stelt het prima. Quote
Claudia69 Geplaatst: 13 april 2014 Geplaatst: 13 april 2014 Die van mij staan op een plastic rek aan een schuifraam dat de hele dag door zon krijgt. Ze hebben nu twee echte blaadjes en doen het goed. Ik zaai ze niet meer supervroeg - ze worden in volle grond gezet en slaan beter aan als ze nog niet te groot zijn bij het uitplanten. Over een paar weken gaan ze naar buiten, langs de keukenmuur en 's nachts afgedekt met vliesdoek - of als het nog even heel koud wordt even binnen. Quote
Riverdale27 Geplaatst: 13 april 2014 Geplaatst: 13 april 2014 Ik had gelezen dan er een groeistilstand optreedt wanneer de temperatuur daalt onder 12 °C... maar de komende dagen wordt het 's nachts zelfs 2°C! Daarna misschien iets van een 5 of 6. Is dat niet wat te weinig om ze 's nachts buiten te zetten? Quote
kiekenboerinneke Geplaatst: 14 april 2014 Geplaatst: 14 april 2014 Vliesdoek eroverheen zodat ze niet kapotvriezen. Helpt hier prima Quote
Itoero Geplaatst: 14 april 2014 Geplaatst: 14 april 2014 Ik ga er zwarte plantpotten overheen zetten en verwarmen met kaarsen.Morgennacht wordt het hier 0°C. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
Riverdale27 Geplaatst: 14 april 2014 Geplaatst: 14 april 2014 Ja inderdaad en mijn blauwbessen staan volop in bloei! Zal ook vliesdoek overeen moeten... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.