Papurika Geplaatst: 30 maart 2014 Geplaatst: 30 maart 2014 Beste mensen , Ik had een vraag ik ben heb dit jaar voor het eerst tomaten, komkommer en paprika plantjes vanuit zaadjes opgekweekt tot kleine plantjes .Is het mogelijk om deze nu al ,eind Maart met de warme dagen in het vooruitzicht , in de kas te zetten ?Mvg rob Quote
Itoero Geplaatst: 30 maart 2014 Geplaatst: 30 maart 2014 Welkom!Tomatenstekjes zijn tomaten die je gestekt hebt, ik denk dat je je 'zaailingen' bedoelt. Zolang de temperatuur 's nachts boven de 5°C blijft en overdag de zon vaak schijnt, zou ik ze in de serre laten. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
appelsientje 60 Geplaatst: 30 maart 2014 Geplaatst: 30 maart 2014 Bij mij staan ze er al een week in en het gaat prima! Wel de nachttemperatuur in de gaten houden. Quote De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!
Bozo Geplaatst: 30 maart 2014 Geplaatst: 30 maart 2014 OK.....de nachttemperatuur in de gaten houden.......En als het dan gaat vriezen graaf je die zaailingen dan weer uit of zo?Het is nog best vroeg en in april kan het nog stevig vriezen!Ik plant ze pas uit in de kas rond 1 mei (als de vooruitzichten gunstig zijn) en op de koude grond na de ijsheiligen. Quote
Itoero Geplaatst: 30 maart 2014 Geplaatst: 30 maart 2014 Je kan ze in potjes laten en ze terug binnen zetten als het te koud wordt. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
appelsientje 60 Geplaatst: 30 maart 2014 Geplaatst: 30 maart 2014 Ik heb ze dus in potten staan ze gaan dan naar binnen als het te koud wordt. In het begin dekte ik ze af met vliesdoek. Quote De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!
bildtker Geplaatst: 30 maart 2014 Geplaatst: 30 maart 2014 Mijn ervaring is dat er nog nooit een plant kapot gevroren is in de kas door een nachtvorst Mijn tomateb peters en paprikas staan al een week in de kas/sere Quote
Estemy Geplaatst: 30 maart 2014 Geplaatst: 30 maart 2014 Maar hoe groot zijn de tomaten van jullie? Die van mij zijn tussen 5 - 10 cm, kunnen deze dan ook al naar de kas of moeten ze eerst rond 15cm zijn? Quote Sorry voor taalfoutjes, ik ben niet Nederlands =)Mijn blog: http://www.moestuinforum.nl/blog/Estemy
Piroska Geplaatst: 30 maart 2014 Geplaatst: 30 maart 2014 Ik heb de mijne een paar weken geleden met 5cm hoogte in de kas gezet, na een paar dagen ging het 4 graden vriezen (onverwacht) en ze zagen er wat lullig uit, (nu nog hier en daar een beetje met wat geel blad) maar van de 100 planten zijn er maar 4 doodgegaan. Ik had ze liever daar niet gehad met die vorst natuurlijk maar het was nu eenmaal zo en ze kunnen dus blijkbaar best wel wat hebben. Ze herstellen zich uitstekend! Quote http://piroskainpaprikaland.blogspot.nl/
appelsientje 60 Geplaatst: 31 maart 2014 Geplaatst: 31 maart 2014 Ik was eerst ook erg voorzichtig met de plantjes maar ze doen het hier prima hoor! Ze groeien ook mooi door.Heb ze in het kasje gezet omdat ik eigenlijk ruimte gebrek had en gedacht ik zie wel wat er van komt. Quote De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!
Papurika Geplaatst: 31 maart 2014 Auteur Geplaatst: 31 maart 2014 Iedereen bedankt voor de informatie !!Het zijn dus zaailingen ipv stekjes , weer iets geleerd !!En buiten in de kas zetten kan mits je de temperatuur maar in de gaten houd .Ik heb zelf de cherry tomaten sakura F1Witte spits paprika en japanse komkommers erg lekker allemaal, kijk er naar uit dat alles mooi in de bloei staat .Gr. En bedankt Quote
bildtker Geplaatst: 31 maart 2014 Geplaatst: 31 maart 2014 Mijn plantjes van de tomaten waren net in het tweede bladstadium De pepers zijn nu 10 tot 25 cm hoog, afhankelijk van het ras.Paprika zaailing. Gaat goed geen uitval,Op een peper na die is aagevallen door een slak Quote
ferdinand Geplaatst: 31 maart 2014 Geplaatst: 31 maart 2014 Hebben paprika's (en aubergines) geen hogere temperaturen nodig dan nu buiten in de kas? Het hangt ook wel van je kasgrootte af toch? Ik heb een heel klein kasje (2x2m) en daar is het 's nachts ongeveer even koud als buiten. Het verschil is dat de vorst op het glas neerslaat en niet op de planten en grond. Maar als ik al jullie verhalen lees verplaats ik mijn zaailingen van de tomaat morgen ook maar naar de koude kas.Voor de paprika en aubergine moeten jullie me nog maar overtuigen. Ik ben bang dat ze in een groeistop schieten. Quote
Stan Geplaatst: 31 maart 2014 Geplaatst: 31 maart 2014 Ik heb vandaag juist mijn Capsicums(paprika's en pepers) in de tunnel gezet. Er worden hier tot half mei maar twee dagen met 4 graden in de nacht voorspeld en op mijn zolder als de lampen uit zijn is het ook niet erg warm. Dus o.a. door ruimte gebrek ga ik nu dus gewoon met mijn parika's naar buiten. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
Dakoina Geplaatst: 1 april 2014 Geplaatst: 1 april 2014 Goh, interessant. Mijn tunnelserre van 2x3x2m staat nu recht sinds dit weekend en binnenshuis heb ik teveel planten onder de groeilamp staan. Plus daar komen nog eens nieuwe tomaten en aubergines bij binnenkort... misschien ga ik ook een gokje wagen. Hetzelfde geld voor de Ricinus (wonderboom) die ik binnen heb voorgezaaid. Fingers crossed Quote Nieuw stukje grond, tijd om te bloggen! http://jansmoestuin.wordpress.com
DennisUtrecht Geplaatst: 1 april 2014 Geplaatst: 1 april 2014 Ik heb vandaag juist mijn Capsicums(paprika's en pepers) in de tunnel gezet. Er worden hier tot half mei maar twee dagen met 4 graden in de nacht voorspeld en op mijn zolder als de lampen uit zijn is het ook niet erg warm. Dus o.a. door ruimte gebrek ga ik nu dus gewoon met mijn parika's naar buiten. Doe mij ook zo'n weerbericht van anderhalve maand?! Quote
Stan Geplaatst: 1 april 2014 Geplaatst: 1 april 2014 Tsja is wat goed in geloof van mij maar verschillende site's als knmi bekeken voor A'dam en allen geven voor de lange termijn mooi weer. En laten we eerlijk zijn het kan in juni ook nog vrieskou geven in de nachten bij een mooie heldere lucht. En met 400 zaailingen Capsicum moet je wat als er erg veel ontkiemen en je hok staat echt vol. En klein als ze zijn staan er enkele al bloemknopjes te maken dus iets remmen is ook niet erg. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl
MartinH Geplaatst: 5 april 2014 Geplaatst: 5 april 2014 Ik heb ook een deel van m'n tomaten al in de kas gezet. Dit jaar plant ik m'n tomaten niet meer in de volle grond maar in emmers. Ben benieuwd of ze het dan beter doen dan jaar na jaar in dezelfde grond, maar dat is weer iets voor een ander topic. Quote mijn moestuin http://www.martinsmoestuin.nl
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.