Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Groter en beter

Dakoina

Recommended Posts

Heej ik ben Jan, 31 jaar. Dit jaar heb ik eindelijk een groter stukje grond gekregen dat ik mag bewerken en die nieuwe ervaring wil ik delen met iedereen die interesse heeft. 3/4 van die grond is ruwe klei (eigenlijk een aangevoerde toplaag). De rest is nog "normale" leemgrond en ik hou me momenteel zoveel mogelijk bij dat leemgedeelte Binnenkort komt er normaal iemand met een grote ploeg een deel van de kleigrond omdoen. Met wat geluk zal ik daar in mei waarschijnlijk een grote hoeveelheid pompoenen en courgetten op zetten om het onkruid wat in de perken te houden. En als alles meevalt ga ik dan lichtjes uitbreiden met mijn percelen op de klei kant. Eventueel maak ik er een bloemenweide van als't te zwaar is. Sowieso hebben we nu al werk genoeg

De bigbags compost zijn bijna allemaal leeg ondertussen, dus we hebben al flink gewerkt. Ja, alles met de hand omgedaan. En eigenlijk moet er nog wat omgedaan worden...

Hiervoor hielp ik mijn schoonmoeder al aan 3 vierkante meter bakken, met wisselend succes (vergeten extra voeding te geven). Maar toch best tevreden over. Nu gaan we het net iets groter aanpakken. Inclusief tunnelserre met tomaten, pepers en aubergines (waarvan de plantjes mooi aan't groeien zijn onder de groeilamp).

Ik ben zelf nogal een natuurliefhebber en heb ook speciale perkjes voorzien voor bloemen die nuttige insecten aantrekken. met op de achtergrond een hotelletje voor onze bezoekers. Als de buren het niet erg vinden, ga ik zelfs wat bonen of oost indische kers op hun omheining laten klimmen

Hier is een deel van de tuin (rechts is er ook nog een klein stukje):

tuin75701396344411.png

Natuurlijk altijd welkom om mijn blog te volgen zie link hieronder.

Nieuw stukje grond, tijd om te bloggen! http://jansmoestuin.wordpress.com

• 2 weeks later...