Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

lavendel maakt geen bloemetjes meer.

bianca1998

Recommended Posts

Hallo iedereen ,

Ik heb in mn tuin ooit een lavendel geplant.

Alleen hij heeft de laatste jaren nooit meer bloemetjes. Hij groeit nogwel gewoon maar geen bloemen. Ik dacht zelf omdat die best groot is dat ik hem mischien moest snoeien. Maar dat weet ik niet zeker. Iemand een idee wat er mis mee is.

Alvast bedankt.

Mvg Bianca

Lavendel moet je elk jaar goed snoeien als je veel bloemen wilt en struik die in vorm blijft (letterlijk dan).

Ik neem aan dat het bij jou dan al een oudere struik is die al even niet meer gesnoeid is? Dan kan het gevaarlijk zijn

veel terug te snoeien (risico dat er geen uitlopers meer komen).

Als je kan post best je eens een foto, dan kan betere raad gegeven worden.

Als ik jou was zou ik er nu wel stekken van nemen zodat je alvast jonge plantjes kweekt die hem eventueel kunnen vervangen.

Kijk anders ook even bij het topic "Licht en lichtbehoefte". Lavendel wil volle zon, en liever méér. De hele dag zon dus, en meer.

Maar inderdaad. Een foto helpt.

Lavendel moet je elk jaar goed snoeien als je veel bloemen wilt en struik die in vorm blijft (letterlijk dan).

Ik neem aan dat het bij jou dan al een oudere struik is die al even niet meer gesnoeid is? Dan kan het gevaarlijk zijn

veel terug te snoeien (risico dat er geen uitlopers meer komen).

Als je kan post best je eens een foto, dan kan betere raad gegeven worden.

Als ik jou was zou ik er nu wel stekken van nemen zodat je alvast jonge plantjes kweekt die hem eventueel kunnen vervangen.

Is het niet wat vroeg om stekken te nemen (dacht eind augustus voor zomerstekken)