Ga naar inhoud

Nieuwe moestuin - wat kunnen we er in zetten

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ben nieuw op dit forum - dus bij voorbaat dank voor jullie hulp.

We zijn bezig om een nieuwe moestuin in onze tuin te maken. Het gaat om vier aparte bakken van 2x1 meter. De tuin is waarschijnlijk ergens volgende week (half april) klaar en ik vraag me nu af wat we er in kunnen gaan zetten. Hebben jullie tips?

Geplaatst:

courgette,sla en boontjes zijn erg makkelijk daar moet je een gave voor hebben om dat te laten mislukken tomaten vind ik zelf ook redelijk simpel maar soms krijgt die last van ziektes,maar probeer het zeker eens,tomaten uit eigen tuin zijn heerlijk ,het enige wat bij mij tot nu toe mislukt zijn wortelen(zoveel heb ik nog niet geprobeert hoor)

veel succes

groetjes jens

Geplaatst:

Inderdaad. Gewoon beginnen met niet al te moeilijke dingen. Ook zeker spinazie zaaien nu. Heerlijk ( ook zó uit het vuistje op de tuin ), en verder alles wat je maar wenst.

Neus lekker rond op dit forum , alles heeft wel eigen topics, zat info te vinden. Overal druipt het enthousiasme er van af. Alle mislukkingen worden besproken, alle ervaringen gedeeld.

( probeer de zoekfunctie ook eens )

Veel plezier en succes !

Geplaatst:

Succes hoor met de moestuin....Ik leer hier ook veel!

Ik ben zelf zo gewoon van alles utiproberen en idd ook wat aparte zaken die je neit ind e winkel tegen komt. Morgen wil ik eens op zoek gaan naar bijvoorbeeld zoete aardappel.

Geplaatst:

Het lijkt mij belangrijk dat je dingen teelt die je zelf lekker vind Voor mij bijvoorbeeld zijn dat rode bietjes, daar kun je me 's nachts voor wakker maken. Ik zaai ze binnen voor en zet ze dan, na 2 weekjes ongeveer, op hun definitieve plek.

Ook belangrijk vind ik dat je niet 8 kroppen andijvie tegelijk zet, dan zijn ze tegelijk klaar/oogstrijp en zit je de hele week andijvie te eten of je verblijdt natuurlijk je buren ermee

Succes met je moestuin !!!

Geplaatst:

Hallo Karina,

Leuk dat je ook 'begint' met tuinieren! Hou ons wel op de hoogte van de ontwikkelingen van je tuin.

Je kunt er, naast hetgeen je lekker vind, ook er voor kiezen om verschillende bakken te maken. 2 groentebakken, 1 kruidenbak en een testbak. Hou er bij de groente wel rekening mee, dat niet alles naast elkaar kan staan.

Succes!

Ook voor privé vragen beschikbaar! https://www.dutchgardenseeds.com en voor (biologische) zaden natuurlijk..

Geplaatst:

Nog een tip: wacht nog even met kolen. Die schijnen niet zo gemakkelijk te zijn voor beginners (ik ben beginner en die zijn vorig jaar mislukt ) Probeer eerst de reeds eerder vermelde, gemakkelijke groenten en fruit.

Succes!

I love the smell of potgrond in the morning...

Blog: blog/Jan+L[/color]

Geplaatst:

Ik ben ook mijn eerste moestuintje begonnen en volgende dingen heb ik gezet:

peterselie

rozemarijn

bieslook

koriander

Marokkaanse munt

dragon

radijsjes

ajuin

look

sjalot

sla ( ijsbergsla en kropsla)

worteltjes

aardappelen

ik heb wel al paar kolen geprobeerd onder plastiek, ik zie wel wat er van komt

frambozenstruiken, bessenstruiken

of het allemaal al in de tuin kan, ik zie wel of het lukt

al doende leert men hé

veel plezier alvast !

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...