Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

...met de rupsen in mijn fruitbomen. Door het goede weer zijn ze er ineens MASSAAL en ze eten naast de bladeren ook de bloemknoppen op!!!!

Deze herfst hang ik alle stammen vol met boomlijmband! Laatst lacht, best lacht!!

Zo, dat moest ik ff kwijt... als er iemand nog goeie tips heeft om ze nu te bestrijden, steeds welkom (behalve spuiten).

Geplaatst:

Ik heb er ook ieder jaar last van, maar nu niet maar moet niet te hard juichen. Helaas geen tips voor je, heb het altijd voor lief genomen omdat hier dieren door de tuin heen huppelen waaronder ook mijn kippen.

Geplaatst:

Waarom niet spuiten met bacillus thuringiensis (Dipel in de handel). Dit is toegestaan in de biologische teelt.

Is een bacil die je rondspuit. De rupsen eten dit en gaan er inwendig van dood.

Gebruik dit al jaren, vnl spuit ik als ik zo'n kluwen van rupsen waarneem.

Geplaatst:

Merels? Nou, dan zitten er bij jullie merels van de goede soort want daar houden ze zich hier echt niet mee bezig. Zelfde geldt voor koolmezen, mussen, eksters, noem maar op, ...

Die biologische bacteriën vallen misschien nog te overwegen, maar ik ga het eerst eens proberen met lijmband. Als ze zich niet meer kunnen voortplanten lost het probleem zich volgend jaar vanzelf wel op hoop ik.

Geplaatst:

ik denk dat de spanrupsen. Rupsen van spanners.

Niet via de stam omhoog klimmen ( of ga je ze ophangen hoger dan 2 meter?)de vlinders leggen volgens mij de eitjes op de bladeren.

Vreten zelfs de jonge beginselen van de kersen aan en ook de pit.

Hierna heb je dus geen kers meer

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...