Terra nullius Geplaatst: 5 april 2014 Geplaatst: 5 april 2014 ...met de rupsen in mijn fruitbomen. Door het goede weer zijn ze er ineens MASSAAL en ze eten naast de bladeren ook de bloemknoppen op!!!! Deze herfst hang ik alle stammen vol met boomlijmband! Laatst lacht, best lacht!! Zo, dat moest ik ff kwijt... als er iemand nog goeie tips heeft om ze nu te bestrijden, steeds welkom (behalve spuiten). Quote
Eveline68 Geplaatst: 5 april 2014 Geplaatst: 5 april 2014 Ik heb er ook ieder jaar last van, maar nu niet maar moet niet te hard juichen. Helaas geen tips voor je, heb het altijd voor lief genomen omdat hier dieren door de tuin heen huppelen waaronder ook mijn kippen. Quote
Pietl Geplaatst: 5 april 2014 Geplaatst: 5 april 2014 Veel nestkastjes hangen zodat er veel vogels ze komen vangen voor zichzelf en hun jongen? Quote
malouis Geplaatst: 5 april 2014 Geplaatst: 5 april 2014 Nestkastjes werken inderdaad heel goed.Eén merelnest is voldoende om een grote malus schoon te houden. Quote
simke Geplaatst: 5 april 2014 Geplaatst: 5 april 2014 Wat ook helpt is de lijmbanden na 3 maanden vervangen. Dat staat op het doosje Quote
jokat Geplaatst: 5 april 2014 Geplaatst: 5 april 2014 Waarom niet spuiten met bacillus thuringiensis (Dipel in de handel). Dit is toegestaan in de biologische teelt.Is een bacil die je rondspuit. De rupsen eten dit en gaan er inwendig van dood. Gebruik dit al jaren, vnl spuit ik als ik zo'n kluwen van rupsen waarneem. Quote
Terra nullius Geplaatst: 5 april 2014 Auteur Geplaatst: 5 april 2014 Merels? Nou, dan zitten er bij jullie merels van de goede soort want daar houden ze zich hier echt niet mee bezig. Zelfde geldt voor koolmezen, mussen, eksters, noem maar op, ... Die biologische bacteriën vallen misschien nog te overwegen, maar ik ga het eerst eens proberen met lijmband. Als ze zich niet meer kunnen voortplanten lost het probleem zich volgend jaar vanzelf wel op hoop ik. Quote
Persica († december 2016) Geplaatst: 5 april 2014 Geplaatst: 5 april 2014 Gaat het hier om een massale geboorte van de kleine wintervlinder rups? Quote
Terra nullius Geplaatst: 5 april 2014 Auteur Geplaatst: 5 april 2014 Ik vermoed dat zij de schuldige zijn ja. Kleine, meestal groene rupsjes, maar soms ook gelig tot bruin. Ze kunnen zich ook aan een draadje laten vallen als een spin. Quote
spike Geplaatst: 9 april 2014 Geplaatst: 9 april 2014 ik denk dat de spanrupsen. Rupsen van spanners. Niet via de stam omhoog klimmen ( of ga je ze ophangen hoger dan 2 meter?)de vlinders leggen volgens mij de eitjes op de bladeren.Vreten zelfs de jonge beginselen van de kersen aan en ook de pit.Hierna heb je dus geen kers meer Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.