Gizmo83 Posted April 14, 2014 Share Posted April 14, 2014 Ik heb misschien een stomme vraag, maar ik heb net voor het eerst een aardbeien plantje gekochtMaar deze heeft verdorde bloemen( zie foto) moet ik deze nu verwijderen ? Betekent dat er aan dit plantje geen aardbeien komen?Ook heeft deze gele/rode bladeren, kunnen die wel blijven zitten. Hoop dat iemand wat informatie heeft. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pietl Posted April 14, 2014 Share Posted April 14, 2014 Je foto plaatsen is blijkbaar niet gelukt, ik zie niks.Gele blaadjes of rode schijn betekent niet noodzakelijk direct weggooien.Geef de plant voldoende water en voeding nu en wacht even af zou ik zo zeggen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gizmo83 Posted April 14, 2014 Author Share Posted April 14, 2014 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bee Posted April 14, 2014 Share Posted April 14, 2014 Zoals je mooi kunt zien op je foto, das nu het begin van een aardbei... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gizmo83 Posted April 14, 2014 Author Share Posted April 14, 2014 Had ik dat verdorde ding bijna weggehaald Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
powerlite Posted April 14, 2014 Share Posted April 14, 2014 dat verdorde ding gaat nooit iets worden. maar laat het gerust nog wat zitten , kan geen kwaad Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
marin Posted April 14, 2014 Share Posted April 14, 2014 Gizmo83, misschien is het al eerder beschreven dat het aardbei plantje niet te diep in de grond moet staan, de wortel moet alleen in de grond niet de hals van het plantje anders gaat het plantje rotten vooral als het vochtige grond is. Knip de eerste bloemetjes van de jonge plant er af om de wortels sterker te late ontwikkelen en de eventuele bruine blaadjes en dan zal het beter gaan. succes!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted April 14, 2014 Share Posted April 14, 2014 Knip de eerste bloemetjes van de jonge plant er af om de wortels sterker te late ontwikkelen Doe dat enkel niet bij enkel dragende soortjes dan knip je de oogst weg. Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
marin Posted April 15, 2014 Share Posted April 15, 2014 Volgens mij gaat het hier om eerste jaar planten zowel eenmalig als doordragers, vruchtdragers per jaar, het eerste knopje er af knippen, dus niet blijven knippen het gaat om een sterke plant te krijgen die veel vruchten kan voortbrengen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
henkg Posted April 15, 2014 Share Posted April 15, 2014 Verwarring: verschil bloemstengel / bloemknopjes aan een bloemstengel. Algemeen aanvaard is dat je bij junidragers (eenmaal dragers) NIET, en bij doordragers in het begin WEL tot medio mei de complete bloemstengels moet uitknijpen voor eerst een goede plantgroei. Doordragers blijven nieuwe bloemstengels aanmaken. Juni dragers niet: hier geldt voor het seizoen: weg is weg. Dat je -ook- bij junidragers misschien per bloemstengel een paar van de vele knopjes aan de bloemstengel verwijdert (om iets minder, maar grotere aardbeien te krijgen), dat is een andere zaak. Quote 2023_teeltlijst (.xlsx) Link to comment Share on other sites More sharing options...
laazor Posted April 15, 2014 Share Posted April 15, 2014 Ik heb bij twee plantjes bijna alle bloemetjes weg gedaan. Pas later kwam ik te weten dat het éénmaaldragers zijn. Echt zuur. Het leuke aan die soort is dan weer dat ze hun eigen kunnen 30- voudigen. Vorig jaar had ik 3 plantjes. Nu rond de 60 (wel niet al te grote). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts