Jump to content

Recommended Posts

Posted

Daar ik deze niet kan vinden op het forum deel ik hierbij het idee aan jullie.

Deze gebruiken wij om de compost en gft te zeven om zo een fijne substraat te kunnen verkrijgen =, vaak blijft er ook de evt ongewenste inhoud hier ook in haken denk aan schroeven glas hydro korrels e.d.

Zeker een aanbeveling om bij compost van de stort te zeven

2h3366o.jpg

Posted

Ik geloof wel dat er zeven op forum staan, maar goed mijn vraag is waarom zeven ik gooi de takjes enzo gewoon met compost mee

rond de planten of in plantgat ik zie zelf de noodzaak van zeven eigenlijk niet, maar mischien is er een reden die ik niet ken.

Players only love you when they're playing.

Posted

Wat doen glas en schroeven in de compost?

RickT had er laatst ook al eentje gemaakt en hier ergens neer geplant.

Good things come in small packages

Posted

daar waar de compost aangeleverd word door de GAD en deze veelal minimaal 10% rotzooi mee leverd (plastic , halve bomen en struiken bier dopjes en diverse) hier althans dan (flevopolde , gemeente lelystad) .

Zeefen wij alle compost die wij van plan zijn te gebruiken , reden hiervoor zijn o.a. ;

-schoon compost

-fijn compost (alles groter dan 1 cm blijft in de zeef)

oftewel bruikbaar voor stekjes e.d. en geen ongewenste artikelen meer in de tuin

Posted

Er circuleren meerdere zeven op het forum maar er kan er altijd nog wel eentje bij. Alleen vind ik ze allemaal zo klein (de mijne inclusief)! Voor volgend jaar ga ik gewoon een manshoge zeef maken, kan ik de compost (of de aarde) gewoon in een zwiep tegen die zeef aan gooien zonder bang te hoeven zijn dat het ernaast gaat. Think Big!

Veuvecouderc

De weduwe in 2012 blog/veuvecouderc/

Posted

Wat veel zeven mensen er dan nog,

ik geloof niet dat ik dat zelf ga doen, kan me niks schelen als er een dop of wat ook in de tuin komt vindt ik wel weer een x

Players only love you when they're playing.

Posted

zo'n compost zeef is ook handig bij het wieden. Heb net bij mijn tuinbuuf een groot stuk grond schoongewied met de schoffel. Hark ik met de hark de boel eraf.. even in de zeef... de grond blijft achter en het vervelende heermoes zit in de zeef. Dat gaat overigens mee naaar huis want heermoes wil je niet op je compost hoop.

Posted

helemaal met je eens Nicolette...

en de heermoes gaat mee naar huis of laat ik drogen op een stuk zwart plastic....

• 6 months later...
Posted

heb t filmpje bekeken; op zich best een handig ding....alleen moest ik meteen denken: dat is niks voor mij want je moet nogal nauwkeurig richten. Als ik n berg heb liggen dat gaat dat van hoppakee, en niet de schep precies in de opening moeten richten, meer een zijwaartse beweging....kun je t nog volgen? Voor mij was ie handiger met een dubbel zo grote opening.

Misschien hebben meer mensen dit....

Leuke uitvinding trouwens en ook dat je ermee in de prijzen bent gevallen

Posted

Een dubbel zo grote opening is dan misschien wel handiger om te vullen maar schept dan weer problemen bij het opbergen van het toestel wanneer je hem niet gebruikt. Trouwens de opening, zoals hij nu is, valt in gebruik best mee hoor. Dat ondervind je natuurlijk alleen maar als je hem zelf gebruikt, ook voor al de andere toepassingen, want hij is wel degelijk multifunctioneel. Ondertussen heb ik op aanvraag toch al heel wat toestelletjes gemaakt voor collega tuinier hobbyisten met rugproblemen. Het is maar hoe je het bekijkt hé, iedereen op zijn manier. Ik vind het ook wel leuk als ik zo iemand bezig zie in zijn tuin, zo van "hoppakee", als we maar kunnen genieten van ons hofke zoals wij dat hier in Belgenlandje zeggen. Ik moet ook wel meegeven dat ik hier een leuk forum heb ontdekt.

Compost zeven zonder rugpijn kan nu ook.

Eigen ontwerp www.compostzeef.be

Posted
Een dubbel zo grote opening is dan misschien wel handiger om te vullen maar schept dan weer problemen bij het opbergen van het toestel wanneer je hem niet gebruikt.

Die mensen van "hoppakee" hebben meestal ruimte zat......

En Jaaaaaaaaaaaaa!!!! heel leuk hier he?!!

• 1 year later...