Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Welke peper?


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik wil dit jaar graag eens een paar pepers gaan kweken, dus ik vroeg mij af hoe ik dit het beste kan aanpakken? Ik weet dat er veel pepers zijn die niet van veel zonlicht houden en liever wat schaduw hebben.

 

Ik ben op zoek naar makkelijk te kweken pepers die geen moeite hebben met potten. Ik heb zelfs een pot van 50CM klaarliggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja als je dit jaar nog een oogst wil hebben die mooi is zou ik voor annuum soorten gaan waar o.a. de gewone Cayenne peper onder valt. De chinense(o.a. Madame J en Adjoemba's(Aji)) soorten doen er wat langer over en zou je dus met een onrijpe oogst kunnen zitten. Of de planten straks naar binnen halen om of door te telen of te laten overwinteren(en dan wat in te snoeien).

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat ik inderdaad al een maandje te laat ben. Daarom zat ik te denken om morgen langs de tuincentrum te gaan om één of twee peperplantjes te kopen. Welke ze te koop hebben weet ik natuurlijk niet, maar ik zat inderdaad ook aan cayenne pepers te denken omdat die volgens vele mensen ook binnen te kweken is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet de zaden eerst 2 tot 3 dagen laten drogen. Dan zaaien en de rest van de zaden bewaren(of nieuwe oogsten van je eigen plant(wel zo leuk). Maar kijk ook eens rond op het forum of met de zoekfunctie rechts boven er is best wat te vinden over pepers.

Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor beide gekozen. Ik had blijkbaar nog een bak met gedroogde pepers in huis.Één peper open gesneden en daar de zaden van gezaaid. Ook ben ik even naar de lokale tuincentrum geweest om alvast wat vloeibare mest in te slaan (aangezien mijn kruiden en groenten altijd in potten blijven) van Pokon.

 

Zag dat ze daar nog 3 peperplantjes hadden staan (Spaanse pepers) en heb er meteen ook maar 1 meegenomen... Waarom ook niet?

 

Het plantje (in zijn tijdelijke bak):

20140418_144946_1.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zaadjes van peper "numex twilight" in keukenrol zitten. Ze zijn nog niet ontkiemd. Ze zitten er nog maar net in.

Het is een peper die ik meer voor het mooie kweek maar misschien ook wat van wil oogsten. We gebruiken niet zoveel peper in de keuken. Ik hoop dat hij een beetje klein blijft want dan kan hij in de vensterbank overwinteren. Pepers zaaien zonder warmte-mat valt niet mee!

 

Is het eigenlijk te laat of is dat ook een peper die je wat later kan zaaien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pepers zijn ook gezond om te eten!

 

Rode peper is een supergezonde groente. Het zit vol vitamine C en capsicum, relatief meer dan in sinaasappel. Van capsicum worden ook medicijnen gemaakt tegen verkoudheid. Capsaïcine is de stof die scherpe smaak geeft aan de rode peper. De neus gaat ervan open; je kunt beter ademhalen. In de bekende Fishermans friend zit ook capsaïcine. Dat maakt dit snoepje zo heet.

 

bron

Voedselkollektief Almere

Biologisch voedsel van Flevolandse boeren voor een eerlijke prijs

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha, het lijkt wel tellsell!

 

Sorry, ik mag sinds kort ui en knoflook door het eten doen van mijn zeer kieskeurige, vreselijk moeilijk etende man en kinderen zolang het zo fijn gesneden is dat hij het niet kan identificeren. en dan eten de kinderen de macaroni nog wit ....met kaas . Gelukkig eten ze tomaat en komkommer (ondanks dat papa het niet lust) maar toen ik er tuinkers doorheen had gegooid.........bleef het allemaal staan.

 

Baby steps.........Valerie.........baby steps!

 

Ik heb een hoop geduld. Misschien teveel. Ik ben dol op ui en knoflook en tuinkers

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...