appelsientje 60 Geplaatst: 20 april 2014 Geplaatst: 20 april 2014 Wie is er bekend met de kruisbes tomaat ik kan er niks over vinden. Mijn vraag is of ik deze tomaat ook moet dieven? Quote De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!
Jane Doe Geplaatst: 20 april 2014 Geplaatst: 20 april 2014 http://www.genster.nl/tuin/Bijzonder/Kruisbestomaat/kruisbestomaat.htmlDat is wat ik zo snel kon vinden. Quote
appelsientje 60 Geplaatst: 20 april 2014 Auteur Geplaatst: 20 april 2014 Bedankt! Quote De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!
Erny Geplaatst: 20 april 2014 Geplaatst: 20 april 2014 Nee, niet dieven gewoon als struik laten groeien, met enige ondersteuning want kan wel anderhalve meter hoog worden... Quote
cees7274 Geplaatst: 20 april 2014 Geplaatst: 20 april 2014 Heej wat leuk, die kende ik nog niet. Zou leuk zijn als dit een doorlopend draadje/ verslagje wordt Quote
Erny Geplaatst: 20 april 2014 Geplaatst: 20 april 2014 OK dan... Groeide bij mij ook succesvol door de hevige phytophthora-aanval heen. Waar de meeste anderesoorten het begaven. Veel kleine gele vruchtjes dus die tegen het licht gehouden op kruisbessen lijken.Prima plantje! Maar wel ruimte nodig dus. Quote
jootje Geplaatst: 20 april 2014 Geplaatst: 20 april 2014 Ook ik had hem vorig seizoen, en dit seizoen hoop ik weer dat ie het goed doet. Vond het geen mooie plant, maar heeft het prima gedaan, veel lekkere vruchtjes gegeven! Quote
appelsientje 60 Geplaatst: 21 april 2014 Auteur Geplaatst: 21 april 2014 Nou lekker dan ik heb de planten gisteren dus op aanraden van bovengenoemde site WEL gediefd.Gaat dat nu nog goedkomen? En inderdaad ik vind de planten ook niet zo mooi maar dat is maar bijzaak toch?Als de vruchtjes maar lekker zijn. Quote De aanhouder wint...niet geschoten is altijd mis!
Valerie Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 Ik heb deze ook als zaailing nu ik zal de ervaringen hier delen. Quote Voedselkollektief AlmereBiologisch voedsel van Flevolandse boeren voor een eerlijke prijs
Erny Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 Hmm... Dan heb ik de aanwijzingen van Vreeken achterop mn zakje duidelijk niet goed opgevolgd... Quote
Vuur Geplaatst: 21 april 2014 Geplaatst: 21 april 2014 Ik heb de afgelopen 2 jaar kruisbes-tomaatjes gekweekt. Ik heb ze vooral héél weinig aandacht gegeven (dieven? opbinden? eh..nee). Het eerste jaar groeiden ze tussen mijn maïs-planten door (en over de pompoenen), dat was erg succesvol en we kregen er honderden bes-tomaatjes van. Ook geen last van aardappelziekte, zoals Erny al zei. Vorig jaar probeerde ik hetzelfde, maar toen slingerden ze zich niet zo mooi rond de maïs/pompoenen, waardoor ze op de grond lagen en uiteindelijk wél ziek werden. Evengoed mogen ze dit jaar weer, als mijn back-up-tomaatjes voor saus, in de paella etc. Quote
LoesW Geplaatst: 10 november 2014 Geplaatst: 10 november 2014 Dit jaar had ik voor het eerst één kruisbestomaat, gekocht op een plantenbeurs. Mijn tomaten staan altijd in mijn kasje, deze dus ook. In het begin nog wel gedieft, maar het is zo'n enorme groeier dat ik daar mee gestopt ben. Er kwamen lange trossen kleine oranje tomaatjes aan, ca. 1 cm in doorsnee. Leuk is salades.Ik heb wat tomaatjes bewaard om zaad te winnen. Het zaad is ook te koop bij Vreeken Zaden. Quote
pippi Geplaatst: 3 juli 2016 Geplaatst: 3 juli 2016 Reactie op een oud bericht dat ik toevallig tegenkwam: OK dan... Groeide bij mij ook succesvol door de hevige phytophthora-aanval heen. Waar de meeste anderesoorten het begaven. Veel kleine gele vruchtjes dus die tegen het licht gehouden op kruisbessen lijken.Prima plantje! Maar wel ruimte nodig dus. Dat klinkt hoopgevend! Ik heb ook kruisbestomaten staan, Volgens mij heb ik daar juist een foto van, effe zoeken: Op deze en nog een stengel zitten ook vlekken, verder volgens mij alleen op het blad. Denk je dat deze er overheen kan groeien nu het de komende periode droog en zonnig wordt? Quote
Erny Geplaatst: 4 juli 2016 Geplaatst: 4 juli 2016 Dat valt niet te voorspellen. Maar ligt deze plant op de grond ofzo? Ziet er een beetje vreemd uit... En waar zie je dat het droog en zonnig wordt? Ik zie nog steeds bijna elke dag regen bij de voorspellingen... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.