Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Featured Replies

Geplaatst:

Sinds kort hebben wij een oude schaftkeet, die we gaan verbouwen tot heerlijk vakantiehuisje. We hebben er nu een bed in gemaakt, en er is stroom en de keet staat pal naast een kraan met grondwater. Een toilet regelen we ook, douchen kan alleen met ijskoud grondwater

Het is dus al best een lekkere slaapplek, er hebben dan ook al wel wat mensen in geslapen (rond de moestuinforumdag bijvoorbeeld).

En ondanks dat hij nog niet af is, wil ik hem toch al gaan verhuren. Maar dan niet voor geld, maar voor arbeid. Er is hier op de boerderij altijd van alles te doen.

Dus als je een aantal uur per dag aan kan poten (of wat meer uren per dag, wat rustiger kan werken ) dan kan je de rest van de dag lekker rusten, dieren kijken, fietsen in de buurt, naar het leuke Zelhem, of wat dan ook.

We hoeven verder amper last van elkaar te hebben

Wat je zoal aan werk kan verwachten?

- Gras en zand weghalen bij het onderste stroomdraad bij de varkens (stroom gaat er dan uiteraard van af )

- varkens voeren

- gras maaien, met grasmaaier of bosmaaier. Net waar je mee kunt werken.

- op dinsdag/woensdag helpen met uitpakken van groente en fruit (vies werkje, maar wel nodig)

- Werken met de trekker als je dat kunt (maaien, frezen, etc.)

- schaftkeet mooi maken

- etc.

Honden zijn meer dan welkom, ze moeten alleen geen dieren (kippen, schapen, varkens) op willen jagen.

Foto294514981393247862.jpg

Geplaatst:

Lijkt mij ook helemaal geweldig . Inclussief lieve, dolenthousiaste varkentjes . Helaas momenteel volledig aan de bak met schoolwerk, maar het lijkt me bijvoorbeeld echt tof voor in de zomer om even te bekomen mocht het even uitkomen... En met tof bedoel ik inclussief het werk, lekker om even de handen uit de mouwen te kunnen steken na zoveel binnenzitten... Enorm mooie buurt overigens!

Geplaatst:

Geweldig Jorieke! Zou ik (met lief, en die is heul handig) best een paar dagen willen doen. Denk dat t nazomer zou worden, de zomer is erg druk hier. Ik hou t in mijn achterhoofd!

elizabet.nl

Geplaatst:

Je kan je ook eens aanmelden op www.workaway.info, daar zoek ik zelf ook altijd mijn werkvakantie-verblijven op... Wel een handig initiatief van jou!

• 2 maanden later ...
  • 4 weeks later...
Geplaatst:
www.wwoof.org, moet je wel biologisch zijn of bezig zijn te worden. Is hartstikke leuk. Heb ik in Zweden en de VS gedaan.
Geplaatst:
  • Auteur

De 'sloot' (staat nooit water in) langs de weg staat vol met 5 jaar oude wilgen en ander spul. Mocht er dus iemand willen komen logeren en ook helpen met het uitleven met een motorzaad en de hakselaar achter de trekker...?

• 3 weeks later...
Geplaatst:
  • Auteur

Juudje + partner heben de afgelopen 2 dagen/nachten gelogeerd en geholpen hier op de boerderij. Jammer dat het op dag 1 begon te regenen, en ook de ochtend van dag 2 was het niet droog. Die middag wel weer, wat goed uit kwam voor het uitpakken van alle zooi van de markt (voor de varkens). Daar hebben ze dus heel goed mee geholpen, we waren zo klaar!

We hebben nog wat zaden geruild, ze heeft vlees en eieren meegenomen en wie weet komen ze nog een keer langs. Gezellig!

(Juudje: als je wat foto's hebt, wil je er dan hier een paar plaatsen? Mag ook van een regenachtig weiland ofzo )

• 1 year later...
Geplaatst:
  • Auteur

Mijn moeder heeft mooie gordijnen gemaakt, het wordt al wat knusser in de 'keet'. De buitenkant is ook helemaal opgeknapt, nu moet er nog wat zeil in en wat andere extra's.

IMG091998701443806974.JPGIMG091586991443806920.JPG

Zo zag ie er ongeveer uit van buiten (hier zijn de lelijke luiken er al af, en het raam ook afgeplakt voor het schoonspuiten):

IMG975763511443807127.JPG

Daarna weer vers in de verf, foto van het eindresultaat moet ik nog maken blijkbaar...

IMG985471611443807209.JPG

Geplaatst:

Super! Een stukje gezelliger met die gordijnen..een zeil op de vloer zal ook lekker zijn

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Leuk topic, dankzij dit stukje ben ik bekend geworden met wwoof. Zag dat er in NL een groep is die ecologische huizen in Olst of zo bouwen. Na een paar weken daar ben je zeker een stuk handiger. Ik houd het voor een vakantie eens in mijn achterhoofd.

• 5 years later...
Geplaatst:
  • Auteur

:lol: Ik schreef dus al die jaren geleden dat er nog eens zeil in moest komen, op de vloer. Nou gisteren is dat dan eindelijk gebeurt hoor :lol: Samen met mijn moeder heb ik er 'tegels' van vinyl in geplakt. 

Ook hebben we er een beter bed in gezet, met een lekker luxe matras ;) En een nachtkastje met nachtlampje. 

De binnenwandjes zijn nog steeds lelijk, maar we hebben weinig tijd (en vooral zin) om daar wat aan te doen. Ook zou er nog een mooi opstapje voor de deur mogen komen, houtsnippers om de hele kar, een afdakje bij de deur, en nog meer van dat soort verbeteringen. Maar goed, hij wordt weinig gebruikt dus dan is dat wat minder belangrijk allemaal.

IMG_0948.jpg

IMG_0953.jpg

Geplaatst:

Dat is gewoon een volwaardige slaapkamer :thumbup:
Binnenwandjes zijn wat lastig aan te pakken als er iemand moet slapen maar de buitenplannen is misschien wel een mooi klusje in ruil voor de logeerplek?

Ben nog wel benieuwd naar het eindresultaat van de buitenkant. 

Geplaatst:

Goh als ik er nog eens zal slapen, je weet maar nooit, zal ik het toch wel missen dat geklauter over elkaar heen😂. Ziet er geweldig uit nu. Een topkeet!!

• 1 maand later ...
Geplaatst:

Prachtig, en nu nog een foto met het opgemaakte bed. 😍

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic