Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Voorstelrondje


MarleenStPieter

Aanbevolen berichten

Hallo!

Ik ben Marleen en heb samen met mijn vriend, die hier ook net is aangemeld (Maastricht63), een moestuin/ bijenstandplaats in Maastricht.

Nu zoeken we, ivm migratie van bijenkasten, een moestuin/ bijenstandplaats die op minimaal 5- 6 km afstand van de andere bijenstandplaats is. Dit om terugvliegen van de bijen naar de oorsponkelijke bijenkast te voorkomen.

Dus, wie iets weet , laat maar weten via een privebericht.

 

Verder vind ik het erg fijn om buiten bezig te zijn, minder fijn om onkruid te lijf te gaan.

Dus...als iemand een goede manier weet om onkruid te weren, behalve spuiten en urenlang spittenom ondergrondse wortels op te speuren, .. laat maar weten

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei.... Het Jekerdal ! Das mooi wonen.

 

Welkom ! Over onkruid / onkruid bestrijden / onkruid weren / zin en onzin rondom onkruid / wat is onkruid / identificatie van onkruid etc etc. héél veel topics hier op het forum !

Veel zoek/ neus/ lees plezier hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom Marleen. Als je gaat mulchen wordt het onkruid op den duur minder..je kunt op op worteldoek gaan telen, dat ziet er niet uit, maar helpt wel. Zelf merk ik dat op mijn "niet spitten stuk"het onkruid minder wordt..daar mulch ik ook met compost..voor mij een mooie combi. De rest wied ik toch..en dat vind ik niet erg. En voor de paden heb ik een onkruidbrander...die gebruik ik soms als het lekker warm is.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

@ Jane Doe mbt bloemenzaad voor bijen.

Ik ben onlangs op een bijenmarkt in Belgie geweest. Heb er een pot van 1000 gr phacelia gekocht ( een joghurt-emmertje vol ) voor 5 euro. Das in elk geval veel voordeliger dan een zakje van een paar gram. Ze hadden er in elk geval massas andere emmertjes vol met bloemenzaad, grote keus en verhoudingsgewijs voordelig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...