Geplaatst: 30 april 201114 j Daglelie.... gescheurd en gepot... ik had een kluitje in pot gekocht op de vrijmarkt... hardstikke mooi verzorgd en héél mooi geworteld.... en nou maar afwachten.... http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
Geplaatst: 3 mei 201114 j Vandaag de laatste afrikaantjes gezaaid. (Heb denk nu totaal 100 zaadjes gezaaid.. weet nu al niet waar ik het moet laten maarja, had iets van 600 zaden.. meerdere soorten besteld namelijk.) En nog wat goudsbloemen, zinnia & een bepaalde soort margrietjes (Jup, alle 3 van de Aldi.) > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 3 mei 201114 j zaad van afrikaantjes en goudsbloemen kan je ook heel gemakkelijk zelf winnen aan t einde van het seizoen.
Geplaatst: 3 mei 201114 j Ga ik ook proberen, ik heb dit jaar zaad van lupine en stokrozen bewaard kijken of het lukt als ik ze in juni zaai. Succes gaat van mislukking naar mislukking, zonder verlies van enthousiasme
Geplaatst: 3 mei 201114 j stokrozen is net onkruid.ze kwamen zelfs bij mijn droge klei boven.zonder water te geven
Geplaatst: 3 mei 201114 j Vandaag weer nieuwe radijsjes gezaaid en degenen die ik eerder al had gezaaid uitgeplant in de MM bak, goudsbloemen in een groter pot gedaan, bieslook uitgeplant (lastig die kleine stengeltjes), uien gepoot, opnieuw oregano en rozemarijn gezaaid, en nog wat andijvie gezaaid. Good things come in small packages
Geplaatst: 3 mei 201114 j Ook nieuwe radijsjes gezaaid, een tweede lading suikermaïs, ijsbergsla, wat extra dille en bloemen (kattensnor, duifkruid, goudsbloem, Oost-Indische kers en zomerazalea) om de gaatjes te vullen. Peterselie en kropsla geplant. Eikenbladsla en zinnia's verspeend.
Geplaatst: 4 mei 201114 j Paksoi gezaaid (niet helemaal de goede tijd geloof ik) hang geraniums in grotere pot gedaan, Mini mais gezaaid, Nog wat sla gezaaidNog wat bosui gezaaidTomaten gediefd Succes gaat van mislukking naar mislukking, zonder verlies van enthousiasme
Geplaatst: 4 mei 201114 j gezaaid .boerenkool .palmkool.sluitkool.bloemkool.koolraap.gewone sla .rode sla .groene kool .brocollie .en in de zon gezeten terwijl er water over heen gesproeit
Geplaatst: 5 mei 201114 j Weer rucola gezaaid,Tijm gezaaid,Rozemarijn gezaaid,8 bakjes (diameter 7cm) gevuld met munt stekjes (2 á 3 takjes per bakje) Moest weg uit dat stukje tuin, helaas staat er nog véél meer..Slangenradijsjes gezaaid (is kijken of die minder lang worden als de 1é keer) Morgen weer de beurt aan de radijsjes > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 6 mei 201114 j Gisteren : Koolrabi rood uitgeplantSpitzkool uitgeplantFramboos uitgeplant (iemand nog een idee wat goed onder/rondom Framboos combineerd? ) ★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。°*★*˚°。°*。°*★
Geplaatst: 6 mei 201114 j Zaailingen van uien bij elkaar in een bak gezet (ook die uit de MM) en er wat pootui bij gezet om op te vullen. Het vak in de MM bak gevuld met 25 pootuien. Ze kunnen flink uitdijen maar voor dat dat gebeurd haal ik ze er uit als ik ze ga gebruiken. Of moet je uien eerst laten drogen voor je ze kunt snijden? Good things come in small packages
Geplaatst: 6 mei 201114 j Nee hoor, je kunt ze meteen gebruiken uit de grond. Wil je ze kunnen bewaren, dan moeten ze wel drogen. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 6 mei 201114 j Ja van dat bewaren wist ik wel, maar nog niet dat je ze zo uit de grond kan gebruiken. Thanx Jorieke Good things come in small packages
Geplaatst: 6 mei 201114 j Vandaag witlof zaaien(op ruggen). Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.
Geplaatst: 10 mei 201114 j Eergisteren heb ik knoflooktenen in de grond gestopt. Ik zag vanmorgen al iets groens boven komen, waar ik eigenlijk wel verbaasd over was. Dat is erg snel! Ik had namelijk gedacht dat het pas aan het einde van het seizoen iets op zou leveren. Of zie ik het nu helemaal verkeerd?
Geplaatst: 10 mei 201114 j Het moet eerst naar boven groeien voor het wat gaat worden? Hier komt het groen van de pootuitjes ook na een paar dagen al omhoog. Good things come in small packages
Geplaatst: 10 mei 201114 j voor knoflook bollen oogst hoor je ze voor de winter te planten, nu deze kun je denk ik beter voor loof te knippen gebruiken. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 10 mei 201114 j Dat loof kan je gebruiken voor bijv. Tzatziki toch? En door wokgerechten? Good things come in small packages
Geplaatst: 10 mei 201114 j Overal voor, loof gebruik ik zelf nog meer dan de bol, gewoon gesnipperd in sla is het al lekker op een gebakken ei,broodje gezond, en ga zo maar door.De bolletjes kun je gewoon laten staan in de herfst het verwildert dan en dan heb je een soort mooi wild bosje staan waar je van plukken kan.zelf heb ik meerdere van deze wilde bosjes en kweek de knoflook bollen apart daarvan. Players only love you when they're playing.
Geplaatst: 10 mei 201114 j Komkommer en tomaat in de volle grond gezet, paksoiplanten , van buurman's vader gekregen, geplant. Basilicum bij tomatenplanten gezet. Goudsbloemen en boerenkool uitgeplant en bloembakken gevuld. Andijvie een groter potje gegeven. Morgen wat vakken met raapstelen leeg en inmaken wegens ruimtegebrek. Al met al toch is het best een boel werk. Vraag me wel af hoe dit goed bij te houden wanneer vrije tijd meer beperkt wordt?
Geplaatst: 11 mei 201114 j zelf heb ik meerdere van deze wilde bosjes en kweek de knoflook bollen apart daarvan. Hoe bedoel je 'apart daarvan'?
Geplaatst: 11 mei 201114 j Van het loof van de knoflook die Hans teelt voor de bollen, blijft hij af (denk ik). Op een ander veldje in zijn tuin teelt hij dan wat losse teentjes voor het loof, die nooit echt grote bollen zullen worden (door al dat geknip). Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.