Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Vandaag gezaaid of gepoot

Featured Replies

Geplaatst:

Zaadjes kiemen en springen als idioten, deze dagen... je wilt het niet weten zo snel... zaterdagmiddag van alles gezaaid, en alles staat boven, hier en daar al 1,5 cm... veel te warm dus....

De chinese kool had na 1 (!) dag al blaadjes... maar........ die zaadjes lagen al een tijdje in potaarde, droog en zonder water... tis net al met onkruid... ligt gewoon op de loer voor een druppie... en springen maar!!!

Ik vrees dat het te snel gaat, en dat het zielige producten gaan worden... en binnen of buiten maakt geen verschil... gisteren was het buiten warmer dan binnen....

Geplaatst:

Sla zaadjes, na 2 dagen al 4cm lange worteltjes... Tot dat de bak omver viel en alles overnieuw kon Dit weekend denk maar zaaien, nu wel wat warm idd

Geplaatst:
buxus stekken geplant & brocoli gezaaid

zet jij de takjes zo in de grond of eerst in een potje met water?

Ik doe er oneraan de blaadjes af, doop ze even in stekpoeder en zet ze meteen in vochtige grond, ergens in de schaduw. In water heb ik nog nooit geprobeerd met buxus, dat lijkt me beter te werken voor stekjes die niet zo verhout zijn als buxustakjes.

heb net gelezen dat buxusstekken pas na september kunnen. en dan in een bak met piepschuim en dan de hele winter laten staan.

kan ik dit ook nu doen en dan wat extra water?

Geplaatst:

Jep, en alles schiet veel sneller door Ok, voor de venkel geen probleem! Daar wil ik graag veel zaad van, dus ben blij dat die nu al 6 bloemen heeft. En de Dille begint ook met bloemen ontwikkelen

Geplaatst:

Ik merk t ook, Chinese kool, paksoi, rucola, raapsteeltjes... alles binnen no time uit de grond. Alleen opletten dat er geen slakken in de buurt glijden anders ben je t zo weer kwijt

Good things come in small packages

Geplaatst:

italiaanse droogboontjes, sperzieboon maxi en boontje boterkoning.

Geplaatst:

6 rijtjes bietjes gezaaid en nog wat voorgezaaide snijbiet uitgeplant

Geplaatst:

bietjes, bosuitjes, worteltjes, sla en in de koude bak een courgette die hopelijk weer tot november blijft geven.

Geplaatst:

He, aardig idee om een courgette in de koude bak te zaaien voor een latere oogst. Aangezien mijn courgettes nog steeds niet op gang zijn, zou het leuk zijn het seizoen aan de andere kant wat te verlengen . Doe je de bak dan nu al dicht (met evt kieren voor frisse lucht)? Of pas als het kouder wordt?

Geplaatst:

kan ik 1 courgette plant in de broeibak zetten of heb ik er echt 2 nodig?

Geplaatst:

Vandaag gezaaid Jorieke

Dreven je zaden niet gelijk weg?

Geplaatst:

vandaag nog weer 25prei plantjes bijgezet.

6 sla en 6 andijvie.verder heb ik nog wat winterbloemkool, prei en andijvie in potjes staan

Geplaatst:
kan ik 1 courgette plant in de broeibak zetten of heb ik er echt 2 nodig?

Met 1 plant kom je ook al ver. De bestuiving gaat via de mannelijke en vrouwelijke bloemen van dezelfde plant. Alleen in trieste gevallen (ik vorig jaar meegemaakt) maakt een plant maar 1 soort bloemen aan. Maar volgens mij - terugdenkend - heb ik de vorige keer niet goed voor mijn plantje gezorgd. Met genoeg bemesting komen er bloemen van beide soorten.

Geplaatst:

oke ik heb er nu ook twee staan de 1 maakt alleen maar vrouwelijke en de ander alleen maar mannelijke.

Geplaatst:

Dat heb ik ook. Was allang blij dat ik er toch 2 heb uitgeplant

Geplaatst:

bij mij is 1 bijna dood ik denk dat hij te nat staat?

Geplaatst:

Vandaag gezaaid, St. Fiacre stokbonen. De zaden van deze bonen worden zogenaamd "demi-sec" ( half droog) geoogst, en kunnen dan zo de vriezer in. In de winter heb je zonder te weken een snelle bonenschotel. Heerlijke -witte- boon!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Gisteren gezaaid: 2 courgettes in de koude bak . En paksoi, spinazie, radijzen en koriander in de volle grond. Verder andijvie plantjes uitgeplant.

Geplaatst:

Vandaag gezaaid:

kropsla

pluksla Lola rossa

pluksla australische gele

peterselie

Omdat het kan.

Geplaatst:
Gisteren gezaaid: 2 courgettes in de koude bak . En paksoi, spinazie, radijzen en koriander in de volle grond. Verder andijvie plantjes uitgeplant.

Goed idee paksoi, ga ik ook doen!

Vandaag voor de laatste keer sperzieboontje gezaaid. En inderdaad ook de andijvie uitgeplant

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

gezaait: bieten, wortelen a'dam bak, wortelen paarse variant, stengelui en radijs

Geplaatst:

Eergisteren stek genomen van een kerrieplant van mijn zus. Ben benieuwd of ze gaan aanslaan... De bieslookzaadjes die ik een weekje geleden heb gezaaid komen mooi op

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.