dennislp Geplaatst: 20 april 2011 Geplaatst: 20 april 2011 Lekker toch die hitte hier de Zinnia, Goudsbloem en Marguterites struiksveer mix gezaaid. Morgen even verder kijken, ga er ook nog wat van in de volle grond zaaien. En morgen eindelijk (blijf maar uitstellen) nog wat sla zaaien. Edit; zojuist slangenradijs gezaaid, 6x 1 zaadje. Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
peet van oosten Geplaatst: 20 april 2011 Geplaatst: 20 april 2011 vandaag de eerste spinazie en de eerste radijs van buiten geoogst .verleden week al rabarber getrokken .3 uur water gegeven wordt anders wel erg droog .nu onder de veranda lekker zitten met muziek op de achtergrond .alleen oude muziek hoor (55).wat een leven Quote
jasmin Geplaatst: 20 april 2011 Geplaatst: 20 april 2011 Wat tomaat gezaaid voor de grote tomatenwedstrijd 2011 van het tomatenforum. Ha, ha.... ben wel een van de laatsten, maar het is lollig om te doen. Verder een veld klaargemaakt voor dahliateelt. Dat doe ik samen met mijn man, op een andere plaats dan de moestuin. Niet op de tuin geweest, maar thuis ook veel water gegeven. Met dit weer twee keer per dag, want de aarde droogt snel keihard uit, en daar is niet elk plantje van gediend... O ja, ook wat dahliaknollen voorbereid, zodat ik straks kan stekken. En ja... héle vieze voeten in de sandalen gekregen... de zandgrond hier is puur stof... Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
greetje11 Geplaatst: 20 april 2011 Geplaatst: 20 april 2011 Gisteren heb ik heel veel soorten bloemen gezaaid in bakken en in de kas neer gezet. Ook heb ik gisteren verschillende soorten kool en sla uitgeplant.Knoflookbieslook en snijselderij.Héél veel water gegeven. En ben vanmorgen om half 9 weer naar de moestuin gefietst om opnieuw water te geven. Ik geef juist 's morgens water om te voorkomen dat de grond 's avonds vochtig is en de slakken mijn plantjes komen opeten. Het is overal kurkdroog.Maar ik klaag niet hoor vind dit heerlijk weer. mag van mij wel zo blijven tot aan oktober, met af en toe een verfrissend buitje in de avond of nacht. Quote
Helly Geplaatst: 21 april 2011 Geplaatst: 21 april 2011 Greetje, wat doe jij met snijselderij? Ik heb per ongeluk een zakje bij mijn bestelling mee gekregen. Waar gebruik jij het zoal voor?En hoe groeit dat? Quote Good things come in small packages
Jorieke123 Geplaatst: 21 april 2011 Geplaatst: 21 april 2011 Welsh union en bronzen zuring gezaaid. Barbarakruid en breedblad zuring verspeend. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Helly Geplaatst: 21 april 2011 Geplaatst: 21 april 2011 Jij bent vroeg druk bezig Jorieke. Quote Good things come in small packages
Jorieke123 Geplaatst: 21 april 2011 Geplaatst: 21 april 2011 We hebben een hele ijverige luidruchtige haan Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Helly Geplaatst: 21 april 2011 Geplaatst: 21 april 2011 Binnenkort drijft ie in de soep? Quote Good things come in small packages
Jorieke123 Geplaatst: 21 april 2011 Geplaatst: 21 april 2011 Hij staat op marktplaats, vriendlief is bang dat hij het enorme beest niet onthoofd krijgt... Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Helly Geplaatst: 21 april 2011 Geplaatst: 21 april 2011 Krijg ineens beelden van zo'n Afrikaanse stam met zo'n mega kookpot door m'n hoofd. Trapje erbij, haan erin en maar draaien in die pot Quote Good things come in small packages
Jorieke123 Geplaatst: 21 april 2011 Geplaatst: 21 april 2011 Ik heb ook een ring in mn neus, dus zou zo kunnen! Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
bettyboop49 Geplaatst: 21 april 2011 Geplaatst: 21 april 2011 Hahahahaha zie die Haan al in die kookpot. Quote Succes gaat van mislukking naar mislukking, zonder verlies van enthousiasme
dennislp Geplaatst: 21 april 2011 Geplaatst: 21 april 2011 Tuinkers voor het zaad gezaaid. (In kasje) Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
greetje11 Geplaatst: 21 april 2011 Geplaatst: 21 april 2011 Greetje, wat doe jij met snijselderij? Ik heb per ongeluk een zakje bij mijn bestelling mee gekregen. Waar gebruik jij het zoal voor?En hoe groeit dat?Als ik zelf soepgroente maak, voeg ik ook altijd fijn gesneden selderie toe.En dat gaat dan rauw in de vriezer, en bevroren in de pan met soep. Quote
helena Geplaatst: 24 april 2011 Geplaatst: 24 april 2011 Voor de laatste x overgepot tot de eindbestemming over een maandje; div. tomatenlantjes, met nog slechts 4 echte blaadjes.... Volgend jaar eerder beginnen met zaaien, dat was nu 1/2 maart. 3 Soorten tomaten in grote bakken geplant, die waarschijnlijk nog wat bescherming nodig gaan hebben. 5 bakken vrolijke violen, 2 met malva silvestris, en 5 met aardbeien gevuld. Wat goudsbloemen in de mmm bakken gezet en duizendschonen naar eindbestemming begeleid. Het was een heerlijke extra dag en voor nu....tussen de frisse lakens Quote
dennislp Geplaatst: 28 april 2011 Geplaatst: 28 april 2011 - 6x Rattenstaartjes/Javaanse radijs- Italiaanse pluksla mix (strookje van 50cm) / wil denk elke week 50cm zaaien met sla, kan je lekker blijven plukken.- Radijs; Bamba- Radijs; Eiszapfen Quote > Planten kopen? Doe het bewust!
Jorieke123 Geplaatst: 28 april 2011 Geplaatst: 28 april 2011 Ik heb de komkommers (14) en augurken (11) verspeend, en de sweet dumpling pompoen ook. Verder nog wat tomaten gezaaid, gewoon om te zien hoe snel die gaan, of ze in de kas nog lekker wat kunnen gaan opbrengen.En het wachten is op de doos met leuks van Hans, daar ben ik het hele weekend zoet mee denk ik. Gelukkig heb ik een hekel aan koninginnedag Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Marieke Geplaatst: 28 april 2011 Geplaatst: 28 april 2011 Wat een leerzaam topic Ik heb vandaag aardappels en aardbeien geplant. Quote ★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。°*★*˚°。°*。°*★
Eva Geplaatst: 28 april 2011 Geplaatst: 28 april 2011 kruiden en nog eens kruiden geplant....heerlijk! Quote
harmony Geplaatst: 29 april 2011 Geplaatst: 29 april 2011 Gisteren: doperwten, lenteui en zinnia Quote
Gerlinde Geplaatst: 29 april 2011 Geplaatst: 29 april 2011 Zonnebloemen (voor de vogels van de winter) gezaaid, kamille en tijm. Tomaatjes in een grote pot gezet. Paar pompoenen naar een speciekuip verhuisd.Net als wat komkommers, die het er niet mee eens waren.Een vogel heeft al mijn pluklof opgegeten en er een heeft kat zitten peopen in mijn moestuinbakje. Morgen maar wat extra prei en peen voorzaaien (want dat stond er) mocht er echt zware schade zijn aangericht. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 30 april 2011 Geplaatst: 30 april 2011 Coriander, karwij, komijn, baby bear pompoen, erwten, sierkomkommer en hop gezaaid.Pompoenen en courgettes verspeend, de oudere planten nog wat compost gegeven in de potten, omdat ik het deze week nog niet aan durf om ze uit te planten. (het is hier kouder omdat het niet beschut is, en het kan 's nachts nog 4 graden worden volgens het KNMI)Ook heb ik wortels gezaaid bij de kolen die ik van Hans heb gekregen. En heb ik wat andere kruiden die te groot worden voor hun potjes, gescheurd en in 2 potjes uigeplant. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
rombo319 Geplaatst: 30 april 2011 Geplaatst: 30 april 2011 Stoksperzieboon Melissa in de volle grond gelegd, alle tomatenplanten (10) en alle peperplanten (20) in de kas een definitief plekje gegeven. Er staan nog een paar pepertjes klaar om buiten uitgeplant te worden. Maar het waait zo hard dat ik daar nog maar even mee wacht. Oh ja, ook de komkommer en minikomkommers bij het gaas in de kas gepoot. Inmiddels zijn al mijn zonnebloemen opgevreten door de jonge konijnen.Het stikt er hier van. Gewoon alle blaadjes eraf, staat alleen nog maar een steeltje. Moet eigenlijk ook de afrikaantjes uitpoten, zouden ze die ook lusten? groets,arrie Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.