Greyjewel Geplaatst: 10 mei 2014 Geplaatst: 10 mei 2014 Beste, Kan iemand mij vertellen welke groente dit is in het beginstadium?Heb deze een 2 tal maand binnen gezaaid, maar vergeten bij te schrijven wat het is.Het groeit maar vind het raar dat het niet dikker word? Hartelijk dank. Quote
Greyjewel Geplaatst: 10 mei 2014 Auteur Geplaatst: 10 mei 2014 Dan zullen het paprika's zijn.Is het normaal dat deze nog niet dik worden?Ze staan al zeker 2 maand bij ons binnen. Quote
Erny Geplaatst: 10 mei 2014 Geplaatst: 10 mei 2014 Wat bedoel je met met "dik worden"? Hoe groot ze worden/snel ze groeien hangt ook af van het soort peper dat je gezaaid hebt. En de omstandigheden waar je ze hebt staan (temperatuur/licht) en de voeding die ze ter beschikking hebben.Deze heb je dus begin maart gezaaid als ik het goed heb begrepen? Quote
Enjoy! Geplaatst: 10 mei 2014 Geplaatst: 10 mei 2014 Ik heb de plantjes van de week in de volle grond gezet. Binnen een dag zagen ze er al sterker uit. Ik denk dat jouw plantjes aan hun definitieve plekje toe zijn, Ps. Volle grond in de kas! Ik ga er ook een paar buiten zetten maar daar wil ik nog een week of twee wachten. Quote
tds Geplaatst: 11 mei 2014 Geplaatst: 11 mei 2014 2 maand geleden geplant en nog maar zo groot ... mijn planten zijn nu een 35/40cm hoog.Misschien heb je een traag groeiende soort, maar ik denk eerder dat het aan een combinatie ligt van de grond/licht & warmte.In welk soort grond zitten de planten? Nieuwe potgrond, met voedingsstoffen?Staan ze binnen in huis? Bij welke temperaturen en hoeveel uur/dag zon? Quote
Greyjewel Geplaatst: 11 mei 2014 Auteur Geplaatst: 11 mei 2014 De soort is california wonder. Groene naar rode soort.Ze staan in een kamer binnenshuis met venster en een temperatuur van 20 graden.Ze staan in een combinatie van pot- en zaai stekgrond.Ze zijn inderdaad begin maart gezaaid.Had ook komkommers van deze grote. Wanneer ik ze 's middags op een mooie dag had buiten geplaatst in de volle grond waren ze 's avonds volledig verschrompeld. Daarmee dat ik de paprika's zolang mogelijk binnen hou.Ik kan natuurlijk de helft ervan in mijn mini serre plaatsen en de andere helft nog binnen laten staan. Quote
Claudia69 Geplaatst: 11 mei 2014 Geplaatst: 11 mei 2014 Ze hebben te veel zon gekregen die dag. Best op een bewolkte dag uitplanten (liefst met nog wat bewolkte dagen in het verschiet en niet te veel wind) of eerst een paar dagen ergens in de schaduw zetten zodat ze wennen aan het buitenlicht. Quote
mw vogel Geplaatst: 11 mei 2014 Geplaatst: 11 mei 2014 Best kans dat de grond in de potjes na twee maanden uitgeput is. Verpotten in nieuwe grond dus. Als je potten hebt van 25 cm doorsnede, kun je ook drie plantjes bij elkaar zetten. Dan wordt het een wat voller gezicht en blijf je niet slepen met al die kleine potten...Op de foto lijkt de aarde ook best nat. Pepers/paprika's houden ervan af en toe 'droog' te vallen, misschien scheelt dat ook. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.