Jump to content

Klavertjevier

Klavertjevier

Recommended Posts

Ik heb al een tijd op dit forum meegelezen en het werd tijd om me aan te melden. Allereerst is het handig om de gelezen topics bij te houden maar binnenkort kan ik zeer waarschijnlijk mijn ervaringen delen. Ik heb geen moestuin. Nou ja, die heb ik wel maar die wordt beheerd door mijn echtgenote (bonnie f). Maar haar paddenstoelenproject komt maar niet van de grond dus dat heb ik van haar overgenomen. De stammetjes die ze had zitten inmiddels vol paddenstoelen maar dat zijn niet de zwammen die ze op het oog had. Decoratief, dat wel.

Dus ik ga opnieuw beginnen. Inmiddels heb ik een paar amerikaans eiken stammetjes klaar staan en ben ik shii-take aan het klonen op zaagsel. Tevens heb ik een kloon oesterzwammen op karton. Beiden uit een bakje gemengde paddenstoelen uit de supermarkt. Vandaag heb ik een kilo rogge gekocht om er broed van te maken zodat ik deze verder kan kweken op stro. Dank zij dit forum was ik binnen no time op de hoogte wat daar allemaal bij komt kijken. Alleen wil dat niet zeggen dat het ook lukt. Ik begrijp inmiddels het begrip steriel werken. Dus er zijn al wat kweekjes in de compostbak beland.

Iedere dag kijk ik naar mijn uitgroeiende witte plukjes. Angstvalling houd ik in de gaten of daar geen groene concurrenten bijkomen. Spannend.

Wordt vervolgd, maar dan in het paddenstoelentopic.

Groet

Klavertjevier