Jump to content

Te kleine broccoli met knop: wat nu?

SuusP

Recommended Posts

Ik ben niet zo goed met kool De broccolietjes die ik dit voorjaar gezaaid heb en nog niet eens fatsoenlijk in de volle grond staan zijn in de knop geschoten Kleine plantjes, dus ook kleine knopjes. Knopjes zo snel mogelijk oogsten, plantjes ruimen en doorgaan. Of is er nog iets aan te doen?

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Heb je een foto van de plant?

Hoe heb je ze opgekweekt, kun je daar iets over zeggen? (hoe en bij welke temperatuur gezaaid, binnen/buiten, verspeend, zo ja hoe groot waren de plantjes, wanneer uitgeplant, afghard, etc)

Even foto's genomen. Ik ben eigenlijk ook in twijfel óf dit überhaupt wel een broccoli is?! Ik zie op google veel plaatjes met een wat wasachtiger (wit/grijzig) blad. Dit blad lijkt eigenlijk meer op dat van rapen dan van de spitskool bijv. die ik ook heb gezaaid

Wat zeggen jullie ervan?

broccoliknop20811400263325.jpg

broccoli90071400263358.jpg

Begonnen met moestuinieren en zaadjes te ruil? Doe mee met de zadenenvelop NL 2017

Nee. Áls het al kool is überhaubt.

Erg offtopic : wél leuk te zien dat jij ook satéprikkers gebruikt om in de potjes aan de rand te zetten ( op zuid neem ik aan ? ) lachen wel. Doe ik ook.

Satéprikkers, ijsstokjes, eigenlijk alles label-achtigs wat voor handen is. Die zaden van de niet-broccoli zal ik volgende ronde in ieder geval uit de zadenenvelop vissen. Eigenlijk wel benieuwd wat t dan wel is. Ook geen raap want die bloeien pas in jaar 2. Beter in het identificatie topic.