Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

het zit in de flesjes

en erg lekker i.d , we gaan zeker pannekoeken eten van de week ha ha

ik verwachte niet dat van die stank iets lekkers zou komen

ik heb er wel een extra sinnasappel bij gedaan en pittig wat citroensap, maar het resultaat is heerlijk

bedankt voor het plaatsen jasmijn en jorieke en de rest natuurlijk.

ik ga het ook maken voor 't waagie, leuk als extra product stroop

de meeste kruiden/bloemen voor de thee ligen te drogen dus dat worden leuke thee/stroop pakkettjes

ik was nog aan het denken hoe kan de de paardenbloem stroop die naar honing het beste noemen...

zodat de mensen die het willen kopen snappen wat het is en naar smaakt....

als de etiketten klaar zijn, de stofjes geknipt (en er op) zal ik een foto plaatsen.

maar ...dan moet ik eerst een leuke tekst voor het etiket

iets van; paardenbloemen stroop met een vleugje sinnaasappel en citroen

smaakt naar honing?

een gekke samenvoeging van stroop en honing kon ik niet bedenken....

aangepast door Gast

kijk eens op mijn site www.jamenzo.nl

Geplaatst:

Eh, ik zoek de werkwijze van de paardenbloemen stroop, staat deze in het topic ?

En knippen jullie de kroontjes eraf ?

★*˚°。°*。°*。★*˚°。°*。°˚°★*˚°。°*。​°*★*˚°。°*。°*★

Geplaatst:

Ah, Jorieke je bent een schat. Was al aan het knippen gegaan. Maar heb 500 bloemen, dus zag er nogal tegenop..

Tessa, hele mooie etiketten zeg!

Geplaatst: (aangepast)

OKe, dus ik heb een liter paarden bloemen water , daar moet dan 2.2 kilo suiker bij?

aangepast door Gast

Geplaatst:

oke dank je , leek zoveel ineens

Getver, mijn paardenbloemenwater is vies grijs/bruin.

Dat zou toch mooi goudgeel honingschtig moeten zijn ??

Geplaatst:

Net 404 bloempjes geplukt. Daar waar ik ze wilde halen was net gemaaid

En toen zagen we een voortuin die helemaal geel zag. Was die vrouw in haar tuin bezig heeft mijn moeder gevaargd of ik ze daar mocht plukken Dus mooie schone bloempjes1

Als het goed lukt dan breng ik die vrouw ook een potje

Maar we kunnen niet kiezen of we de stroop doen of de jam

Zo de bloempjes in een pan met water opzetten. 1 Liter voor 400 bloempjes toch? En dan gaan we het een nachtje laten staan en morgen maken.

Geplaatst:

Goed af laten koelen en lekker uitknijpen, dat heb ik gedaan. Had ook wel iets meer water denk ik als jij...

Leer van gisteren, droom van morgen, maar leef vandaag!

Geplaatst:

Hihi Rantje, ik ben niet zo'n pietje precies. Ik kook altijd een beetje op gevoel, heb alleen gekeken hoeveel vocht ik overhad ivm de hoeveelheid suiker. En ik had ongeveer 1,4 liter over, want weet nog dat ik iets meer dan 3 kg suiker heb gebruikt. Dat was op iets meer dan 400 gram bloemen (1 gram per bloem gerekend). Ik heb er wel een scheutje citroensap bijgedaan, maar ook gewoon met de franse slag

Het wordt vast lekker!

Geplaatst:

Haha en ik loop juist vast op dingen met ongeveer dit en ongeveer dat met de druivenjam is het ook zo'n gedoe geweest

Ik lees nu weer een paar keer op internet dat ze 4 grote handen bloemen op 1,5 liter doen. En 200 bloemen op een liter...dus het wordt er alleen maar verwarrender van

Wat een puntje puntje puntje klus was dat met die bloempjes en dat groen zeg heb het door m'n moeder laten doen

Maar als ik er wat water nog bij kan doen heb ik meer vocht en kan ik en jam en stroop maken...of wordt het dan te 'flauw'

Geplaatst:

Heb je alleen kroonblaadjes gebruikt??? Of lees ik dat nu verkeerd Want ik heb de hele bloem gebruikt... Iemand (appelvrouw?) heeft beide varianten geprobeerd, en vond het met de hele bloem lekkerder. Maar dat terzijde...

Ik kook eigenlijk alles een beetje op gevoel, zet ook nooit een timer, voor eitjes, voor cake, voor brood... Meestal gaat het goed, maar ik sla ook wel eens een flater hoor!

Ik weet niet of je er nog water bij kunt doen??? Misschien wordt t te flauw, misschien is ie nu wel te sterk

Gelukkig zijn de paardenbloemen niet duur en kun je nog een poging wagen als dit mislukt!

Geplaatst:

Het verwijderen van het groene gedeelte is voor de smaak volgens mij niet nodig. Of het moet zonder groen NOG lekkerder worden dan we nu al hebben. En dat kan volgens mij bijna niet Je kunt de groene kroontjes wel weghalen als je de gele blaadjes in de jam of in de stroop wil laten zitten. Dan heb je dus geen heldere stroop.

Geplaatst:

Ik heb de groene kontjes eraf gehaald nou ja m'n moeder

Dus vooral veel geel. Groen zag er niet zo lekker uit vond ik

Niet duur maar toch nog best veel werk En de lekkerste en mooiste bloemen zijn nu weg

Eigenlijk zou ik wel een lading met kleine potjes willen hebben, babyfruit formaat want dan kan je steeds een beetje uitdelen want iedereen wil proeven en houd ik niets over

Ben toch zo benieuwd! Echt grappig, paardenbloemensmurrie

Thessa, jouw etiketten zijn prachtig! Maar is dat gewoon papier en hoe krijg je dat op een potje...komen ineens allemaal cadeau suggesties naar boven geborreld

Geplaatst:

Met groene blaadjes is net zo lekker..zonder iets minder bitter zeggen de Fransen..maar die hebben zulke fijne smaakpapillen..daar kunnen mijn grove Hollandse papillen niet tegenop gewoon laten zitten dus die groene kroonblaadjes..

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

wel grappig dat die gele blaadjes beetje harig, meer pluizig, zijn bij de aanzet...heb het ffies bestudeerd

De smurrie staat nu in een pan af te koelen en morgen uit school gaan we het afmaken. Nu wel weer twijfel over wat voor suiker, hoeveel, waarom zijn er zoveel verschillende mogelijkheden.

De helft wordt stroop en de helft jam, hebben alleen gewone geleisuiker niet die speciale, maakt dat nog uit?

Je zou er ook mee kunnen verven, ik heb een gele hand van het plukken

Plukken is wel erg leuk, maar sommige zijn toch iets verder dan andere. Dan zijn de buitenste bloemblaadjes echt ietsje aan het aftakelen. kan je die ook gebruiken? En volgens mij zijn er ook nog heel veel soorten want er zat echt verschil in de bloemen. Laag en wat hoger, groot en wat kleiner...en ook de dikte van de steeltjes verschilden van elkaar.

En thuis de boel toch wel aandachtig bekeken of er geen beestjes inzaten

Nou ja, 't is wel hartstikke leuk! Hopen dat we iets eetbaars hebben geproduceerd

Geplaatst:

Eerlijk??? Ik heb er nog beestjes uitgevist toen er al suiker bij zat... (in de pan wel hè, voor het aan de kook gebracht werd...)

gewone geleisuiker is iets slechter voor de lijn, en iets zoeter, maar het vocht is van zichzelf niet echt zoet, dus dat zal niet uitmaken denk ik! (misschien iets met pectine??? daar heb ik me niet in verdiept, sorry...)

Suiker voor de stroop: 2,2 keer de hoeveelheid water, dus bij 500 ml vocht doe je 1,1 kg suiker. Dat klinkt echt heftig, maar anders wordt t echt geen stroop!

Ik heb trouwens geprobeerd bloemen te plukken die wel helemaal geopend waren, maar nog niet aan het aftakelen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...