Diamant Posted May 19, 2014 Share Posted May 19, 2014 Hallo allen, ik voer al jaren een verbeten gevecht tegen slakken, die sneller mijn basilicum opvreten als ik kan doen.Ik koop meestal de potjes in de supermarkt. We hebben hier vette kleigrond. Ik heb er nu zelfs een een soort kastje omheen gemaakt van placemats, zelfs een deksel erop... zie foto, maar hij wordt gewoon aangevreten. 's Morgens is er geen slak te zien, ik weet niet wat ik er nu nog mee moet, behalve een nacht erbij te gaan zitten en iedere slak die ik zie dood te schieten.... dan moet ik wel eerst aan iets om mee te schieten te zien komen natuurlijk....... Ik begin er wel moedeloos van te worden onderhand wie weet raad??? Groetjes van Diamant P.s ik probeer nu al 2x een foto ervan toe te voegen waarom zie ik die zelf niet terug? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted May 19, 2014 Share Posted May 19, 2014 Kijk eens hier betreft je foto's : hoe-een-afbeelding-toevoegen-t10562.html Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted May 19, 2014 Share Posted May 19, 2014 De slakken die je basilicum opeten zijn dezelfden die in diverse topics worden genoemd.Zoek maar eens op "slakken" en je zult allerlei manieren van bestrijding tegenkomen. Daar zit er vast wel één bij die bij jou past. 's Avonds als het donker is een slakkenrondje maken is zeker aan te raden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuinhommel Posted May 26, 2014 Share Posted May 26, 2014 houtas om de plant strooien, helpt tot dat het gaat regenen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marinus Ros Posted June 5, 2014 Share Posted June 5, 2014 Hoi, Verbrokkelde eierschalen rondom de plant verstrooien helpt ook prima. Ciao, Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tds Posted June 5, 2014 Share Posted June 5, 2014 Toen ik van reis terugkwam had ik enkele grote basilicumplanten in het gras geplaatst ... we kwamen toe om 01.30 snachts.Toch nog even de tuin in ... basilicumplanten zaten VOL met slakken, de zonnebloemen er net naast geen enkele (slakken vinden zonnebloemen nochtans erg lekker).Slakken er allemaal afgehaald, nu bijna geen last meer v.Zoals altijd, gewoon eens een wandeling maken als het donker/regenachtig is, je kan ze er zo afplukken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aarde Posted June 8, 2014 Share Posted June 8, 2014 Slakken schik draad werk altijd 1. Plaats een paar planken om het te beschermen gebied 2. niet er rond om ijzerdraad of rvs draad op verbind de draad aan elkaar en sluit deze aan op een pool van een 9 volts batterij3. 1 cm eronder bevestig je op de zelfde wijze een 2 de draad bevestig deze aan de andere pool van de batterij4 plaats om de batterij een plastic bakje Zodra de slak beide draden raakt krijgt hij een schokje na een keer of wat is hij geconditioneerd (Paflof) De batterij gaat een seizoen mee Voor slakken die in het afgeschermde gebied zitten 1 malig een kommetje bier ingraven werkt ook altijd Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted June 8, 2014 Share Posted June 8, 2014 Daar wil ik wel graag een foto van zien (ben visueel ingesteld)... Want dan wil ik die honderden slakken bij ons ook wel graag conditioneren... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johmir Posted June 11, 2014 Share Posted June 11, 2014 Ik had ook bascilicum gezaaid en inderdaad allemaal opgegeten door slakken. Eerst twijfelde ik nog aan de kiemkracht van het zaad, maar dieper onderzoek toonde aan dat de zaailingen volledig waren opgevreten.Ik plaats nu biervallen (werkt geweldig!) in mijn moestuin (ca. 3 km van huis) en zaaien doe ik bij huis (geen last van slakken) en dus niet op mijn moestuin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts