citroen Geplaatst: 20 mei 2014 Geplaatst: 20 mei 2014 Is het waar dat een echte aspergeschiller dikker schilt dan een aardappel dunschillerWat gebruiken Jullie als asperge schiller ?Zijn de Dure Schillers hun geld waard ? Quote
Jane Doe Geplaatst: 21 mei 2014 Geplaatst: 21 mei 2014 Gebruiken dunschiller, kaasschaaf gaat ook. Quote
henkg Geplaatst: 21 mei 2014 Geplaatst: 21 mei 2014 Ik gebruik zoiets:Schilt snel en mooi dun. Kostte een paar gulden (ja, ik heb hem zeker al 12 jaar) Asperge rechtop zetten, aan kopje vasthouden. Dan de schiller heen en weer bewegen (naar beneden: lichtjes knijpen, naar boven: niet knijpen), terwijl je de asperge steeds iets draait.Er onstaat dan onderaan een krans van schillen. Onderste stukje afsnijden, incl. de krans. Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Nynkef Geplaatst: 21 mei 2014 Geplaatst: 21 mei 2014 ik gebruik een aardappelschiller en dat werkt perfect ! Leg de asperge plat op de snijplank en schil vanaf 2 cm onder de kop naar de kont. De kontjes snij ik er eerst af. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 24 mei 2014 Geplaatst: 24 mei 2014 Ik heb de zelfde als Henk werkt goed ik gebruik hem ook voor wortelen.Ze zijn helemaal niet duur. Bij de kringloop ben ik er ook al vaak tegen gekomen.Rob die jij hebt heb ik nog nooit gezien. Quote
RobO Geplaatst: 24 mei 2014 Geplaatst: 24 mei 2014 wij kochten hem bij de appiewestmark heeft m ook Quote
appelvrouw Geplaatst: 24 mei 2014 Geplaatst: 24 mei 2014 Ik heb een gedemonstreerde superdunschiller van de Franse markt. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.