Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Veldsla of onkruid?


jootje

Aanbevolen berichten

Hoi,

Hoop dat iemand mij wijzer kan maken. Ik heb een poosje terug 2 rijtjes veldsla gezaaid. Nu komt er van alles op en ik heb werkelijk geen idee of dit de veldsla is. Lijkt redelijk op een rijtje te zitten, maar lang niet alles, anders had ik het daaraan moeten zien. Kan het ook door water geven enzo verspreiden? Nou, hoop dat jullie me aan de hand van de foto kunnen zeggen of dit de sla is, of dat ik het onkruid heb laten staan en de veldsla heb weggehaald! ) Groetjes! 2dqov9f.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onee...lang niet alle wortels zijn dood/weg/kapot....er zit zoveel onkruid, ik zit voortdurend op mijn knietjes onkruid te trekken. Voordat ik ook maar wat zaaide heb ik wel een keer of 10 gespit, hele plakken wortels weggehaald, maar er blijft veel komen, ook veel gras, en heel veel van dat donkergroene wat je op de foto ziet. Dan heb ik het nog niet over paardebloemen, en vele andere soorten onkruid. Maar ik blijf het weghalen, en op een dag zal het minder worden! Toch.......? )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoelang precies weet ik niet, ik woon hier pas een maand of 8, maar daarvoor kwamen de mensen die hier woonden, maar 1 dag in de week in dit huis om te klussen, aan de tuin deden ze niks, behalve dat alles wat er stond gewoon doorgroeide, ook het onkruid dus.

Een konijn heb ik trouwens niet , maar wel zo`n distelsteker gekocht en daarmee lukt het aardig om de paardebloemen met wortel en al te verwijderen in plaats van alleen de bovenste blaadjes weg te trekken.

 

Ik ga zo inderdaad maar eens het stukje waar straks nog een en ander moet komen afgdekken....es kijken wat dat doet. bedankt weer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...