jac1705 Posted June 1, 2014 Share Posted June 1, 2014 Beste mensen, Graag willen we ons voorstellenDe volkstuindersvereniging Waalwijk telt nu 80 tuinen en is groot 12.300 m2.Wij zijn opgericht in 1979. De zaak is de volgende.Wij moeten weg van onze huidige locatieWij gaan verhuizen omdat we in de uitbreiding komen te zitten van het industrieterreinVanaf half augustus is het nieuwe complex beschikbaar.Ons probleem: hoe lossen we afvoer van het toilet op.Er is geen riolering in de buurt.Op het internet wordt van alles gesuggereerd met septictanks etc Wat wij graag willen weten is het volgende:Hoe is de afvoer geregeld en vooral hoe werkt in de praktijk maar ook wat kost het.Wij hebben niet de expertise om dit goed op te lossen en willen graag vernemen hoe dit bij jullie is opgelost. Kunnen jullie eigenlijk per omgaande eens contact met ons opnemen?Al vast hartelijk bedankt. J Claasen, voorzitter PS: de foto's van ons nieuwe complex komen er aan als de verhuizing achter de rug is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted June 2, 2014 Share Posted June 2, 2014 Welkom ! ( en pb verstuurd ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
janita Posted June 2, 2014 Share Posted June 2, 2014 Welkom! Ik heb geen idee hoe je dit op kunt lossen, ik hoop dat iemand anders de oplossing heeft. Succes! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobO Posted June 2, 2014 Share Posted June 2, 2014 (edited) welkombij ons heeft de gemeente een riool van 100m aangelegd met daarin een pomp omdat we lager liggen dan het hoofdriool Edited June 2, 2014 by Guest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted June 2, 2014 Share Posted June 2, 2014 Waar ik gebouwd heb is er ook geen riolering, is in de Ardennen, en ik moest toen een septic tank steken gevolgd door een bacteriële filter waarna het afvalwater in de beek mocht geloosd worden, het is dan voor 98% zuiver.Voor de afvoer van bad en keuken was eerst een zand en vet opvanger verplicht van min 500 liter.Zie hier eens;http://www.kruisbeton.be/waterzuivering.htmAnders eens googelen op individuele waterzuiveringsinstallatie.Er was vroeger ook al een topic over heb ik gezien, ergens in 2012 De overloop kan ook via drainage buizen in de grond dringen.Ook een filtervijver kan een oplossing zijn. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stan Posted June 2, 2014 Share Posted June 2, 2014 Welkom Quote Onkruid bestaand niet, het is slechts ongewenste vegetatie en het verschil tussen een bloem en een onkruid is een oordeel. www.peperschrift.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
sokrates Posted June 2, 2014 Share Posted June 2, 2014 Je zou even kunnen bellen met volkstuinkoepel AVVN. Er zijn vast andere verenigingen die daar oplossingen voor hebben. Wie weet hebben ze daar wel wat informatie of contactpersonen voor jullie. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
aalterse-willy Posted June 2, 2014 Share Posted June 2, 2014 Dit kan ook een oplossing zijn;http://www.mergenmetz.nl/groener-wonen/water-hergebruik/waterhergebruik/ Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts