Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb tatsoi in 2 MM vakken staan. Nu viel me op dat ondanks dat de plantjes nog niet zo groot zijn er in 2 ervan bloemknoppen komen, ze lijken op broccoliknoppen. Is dat de bedoeling of is dat een teken dat ze aan het doorschieten en geoogst moeten worden?

Geplaatst:

Is wel een ideale nateelt, kan namelijk aardig wat kou verdragen. Maar bij hogere temperaturen schiet hij snel door helaas.

Geplaatst:

Bij mij lukt hij in het voorjaar ook niet goed.

Wel heb ik succes gehad met de teelt binnenshuis; ergens in oktober geloof ik heb ik in een pot op een vensterbank gezaaid en twee of drie maanden later was het eetbaar. Het groeide langzamer dan buiten, maar schoot ook niet door.

• Like 1
Geplaatst:

Das jammer, maar die met de bloemen zijn wel gewoon eetbaar toch? Want ik heb al een blad geproefd verleden week en rauw is het ook lekker, dan gaan die gewoon door de sla morgen en laat ik de rest nog even staan.

Geplaatst:

Eetbaar wel ja, je wordt er absoluut niet ziek van. Kan alleen wat vezeliger en meer bitter zijn. Maar goed, dat kun je alleen zelf beoordelen of je dat lekker vindt of niet.

• 10 years later...
Geplaatst:

Ik heb ze via wintersowing gezaaid in een emmertje en ik heb ze 3 weken geleden overgezet in mijn hoge bak. Ze groeien snel omhoog met bloemen, dus ik denk niet dat er nog een knol aan komt? Ik heb de bloemen eraf geknipt.

Geplaatst:

Mijn babychoi , gezaaid via winterzaaien, is ook bizar doorgeschoten. Het is ook zo warm geweest. Nu laat ik maar enkele plantjes staan voor de bloemen/bijen en om straks weer zaad te hebben. 

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst:
16 uren geleden, Petrasmoestuin zei:

dus ik denk niet dat er nog een knol aan komt

Dit seizoen ga ik tatsoi voor het eerst proberen in 1 van de kweektafels. Zo rond eind augustus.

@Petrasmoestuin wat bedoel je met ‘’knol”? Er komt toch geen knol aan tatsoi, bij mijn weten. Of zie ik iets over het hoofd?

Geplaatst:

Ja sorry, ik noem het altijd knol. Net als bij de venkel. Het witgroene gedeelte wat je eet, net als bij de paksoi. Jammer, dus ik moet het weghalen, dus via wintersowing heeft dat ook geen zin dan om het zo te laten groeien?

Geplaatst:

Wat jammer @Petrasmoestuin. Ik heb de tatsoi binnen voorgezaaid en afgelopen week uitgeplant in mijn bak. Ze lijken goed aan te slaan. Jammer dat je te ver weg woont, anders had je van mij wel wat kunnen krijgen. 

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...