Tuintjesdraak Geplaatst: 20 juni 2014 Geplaatst: 20 juni 2014 Ik heb tatsoi in 2 MM vakken staan. Nu viel me op dat ondanks dat de plantjes nog niet zo groot zijn er in 2 ervan bloemknoppen komen, ze lijken op broccoliknoppen. Is dat de bedoeling of is dat een teken dat ze aan het doorschieten en geoogst moeten worden? Quote
jasmin Geplaatst: 20 juni 2014 Geplaatst: 20 juni 2014 Dit betekent pech, Draakje. Het gebeurt bij mijn ook steeds: doorschieten. Een 'goeie' tatsoi wordt een soort 'platsgeslagen' paksoi, rozetvorm dus. Ik heb momenteel 1 mooie, en de rest is allemaal doorgeschoten. Quote http://www.facebook.com/JasminSoap https://jasminsoapstudio.com/
jdw Geplaatst: 20 juni 2014 Geplaatst: 20 juni 2014 Is wel een ideale nateelt, kan namelijk aardig wat kou verdragen. Maar bij hogere temperaturen schiet hij snel door helaas. Quote
bio-fee Geplaatst: 20 juni 2014 Geplaatst: 20 juni 2014 Bij mij lukt hij in het voorjaar ook niet goed.Wel heb ik succes gehad met de teelt binnenshuis; ergens in oktober geloof ik heb ik in een pot op een vensterbank gezaaid en twee of drie maanden later was het eetbaar. Het groeide langzamer dan buiten, maar schoot ook niet door. 1 Quote
Tuintjesdraak Geplaatst: 20 juni 2014 Auteur Geplaatst: 20 juni 2014 Das jammer, maar die met de bloemen zijn wel gewoon eetbaar toch? Want ik heb al een blad geproefd verleden week en rauw is het ook lekker, dan gaan die gewoon door de sla morgen en laat ik de rest nog even staan. Quote
jdw Geplaatst: 20 juni 2014 Geplaatst: 20 juni 2014 Eetbaar wel ja, je wordt er absoluut niet ziek van. Kan alleen wat vezeliger en meer bitter zijn. Maar goed, dat kun je alleen zelf beoordelen of je dat lekker vindt of niet. Quote
Tuintjesdraak Geplaatst: 20 juni 2014 Auteur Geplaatst: 20 juni 2014 Gelukkig beetje bitter in de sla is niet erg, postelein gebruik ik ook weleens erin, die kan ook licht bitter smaken. Ik vond het blad om zo te eten ook erg lekker. Quote
RobO Geplaatst: 20 juni 2014 Geplaatst: 20 juni 2014 je zou eens kunnen proberen om de daglengte korter te maken, leuk proefje! Quote
RobO Geplaatst: 20 juni 2014 Geplaatst: 20 juni 2014 ja, in het donker zetten tussen 20 en 8 uur Quote
Tuintjesdraak Geplaatst: 21 juni 2014 Auteur Geplaatst: 21 juni 2014 Tentje eroverheen in mijn MM bak? Nee, begin ik niet aan, al dat gedoe met afdekken enz, das mij te lastig, ik heb ze gewoon geoogst en gaan lekker als sla gegeten worden straks. 1 Quote
Petrasmoestuin Geplaatst: woensdag om 21:35 Geplaatst: woensdag om 21:35 Ik heb ze via wintersowing gezaaid in een emmertje en ik heb ze 3 weken geleden overgezet in mijn hoge bak. Ze groeien snel omhoog met bloemen, dus ik denk niet dat er nog een knol aan komt? Ik heb de bloemen eraf geknipt. Quote
Tanja65 Geplaatst: woensdag om 22:45 Geplaatst: woensdag om 22:45 Mijn babychoi , gezaaid via winterzaaien, is ook bizar doorgeschoten. Het is ook zo warm geweest. Nu laat ik maar enkele plantjes staan voor de bloemen/bijen en om straks weer zaad te hebben. Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Petrasmoestuin Geplaatst: donderdag om 11:11 Geplaatst: donderdag om 11:11 Bij mij staan ze onder een gordijn, wasr dus geen bijtjes komen en dus geen koolwitjes. Daar ging het bij mij om. Dus ik kan ze dan beter verwijderen? Of groeit het wel verder? @Tanja65 Quote
Tanja65 Geplaatst: donderdag om 13:51 Geplaatst: donderdag om 13:51 Geen idee @Petrasmoestuin. Gewoon uitproberen lijkt me, je hebt immers niet te verliezen. Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Dahli Geplaatst: donderdag om 14:09 Geplaatst: donderdag om 14:09 16 uren geleden, Petrasmoestuin zei: dus ik denk niet dat er nog een knol aan komt Dit seizoen ga ik tatsoi voor het eerst proberen in 1 van de kweektafels. Zo rond eind augustus. @Petrasmoestuin wat bedoel je met ‘’knol”? Er komt toch geen knol aan tatsoi, bij mijn weten. Of zie ik iets over het hoofd? Quote
acpronk Geplaatst: donderdag om 14:12 Geplaatst: donderdag om 14:12 @Petrasmoestuinje bedoelt zeker bladrozet/krop? Dat komt er niet meer als de plant in bloei schiet en je deze topt. Dan komen er weer nieuwe bloemstengels, en geen krop. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Petrasmoestuin Geplaatst: donderdag om 18:32 Geplaatst: donderdag om 18:32 Ja sorry, ik noem het altijd knol. Net als bij de venkel. Het witgroene gedeelte wat je eet, net als bij de paksoi. Jammer, dus ik moet het weghalen, dus via wintersowing heeft dat ook geen zin dan om het zo te laten groeien? Quote
Gitta Geplaatst: 4 uren geleden Geplaatst: 4 uren geleden Wat jammer @Petrasmoestuin. Ik heb de tatsoi binnen voorgezaaid en afgelopen week uitgeplant in mijn bak. Ze lijken goed aan te slaan. Jammer dat je te ver weg woont, anders had je van mij wel wat kunnen krijgen. 1 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.