Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Welke soort?


Juna

Aanbevolen berichten

Ik was vandaag aan het helpen in de tuin van m`n broer. Ze willen namelijk wel wat moestuin dingetjes in de tuin, maar wel makkelijk in onderhoud omdat ze allebei (broer en vriendin) erg veel werken.

Ze zijn nu wel enthousiast over aardbeien, en ik wilde daarom voor ze uitzoeken welke soort een handige keuze zou zijn. En dat is dus m`n vraag.

 

De plantjes komen in de volle grond, ze willen er best veel bestellen. Het is een super warme zonnige hoek, dus het is er aardig droog. Zanderige grond ook. Ze wilden er wel een laagje compost overheen doen. En we doen er ook stro overheen.

Verder moeten het dus makkelijke plantjes zijn, onderhoudsvriendelijk.

M`n broer vind bosaardbeien lekker, maar die moeten eigenlijk meer op een schaduwplek toch?

 

Wie oh wie weet welke soort bij mijn broer en zijn vriendin past? ^_^

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze best een aantal willen hebben, bv 4 rijtjes dan zou ik zeggen kies verschillende, bv bosaardbei, de witte een gewone en doordrager.

dan heb je ook niet alle aardbeien tegelijk en verschil proeven is gewoon leuk.

ik heb zelf ook verschillende soorten liever dan veel van 1 soort gewoon leuk wat afwisseling.

Is rabarber ook niks voor ze daar hoef je zo weinig aan te doen, en opbrengst is na 1e jaar best groot.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh jee, helaas heeft m`n broer echt een flinke hekel aan rabarber.

M`n ouders hadden het in de moestuin en het bleek 1 van de weinige dingen te zijn die hij 'echt' niet eet.

Maar de verschillende soorten aardbeien is een goed idee, dat is wel heel leuk ook ^_^

Z`n vriendin vind het leuk om een meloenplant te proberen. Ik heb verteld dat ze misschien niet zo zoet worden maar dat vond ze niet erg. Het is wel super warm in die tuin, echt puur op de zon en vrijwel geen wind. Dus wie weet word het dan wel wat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

17y7o4.jpg

dit is m

Die kun je gewoon oogsten, bij rabarber is het zo hoe meer groen aan de steel hoe zuurder, deze zal aardig aan de zure kant zijn. Ik persoonlijk vind dat niet erg!

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...