angela († maart 2025) Geplaatst: 23 september 2019 Geplaatst: 23 september 2019 Leuk zijn dat van die mini potjes?waar in hotels jam in zit? Quote
appelvrouw Geplaatst: 6 november 2019 Auteur Geplaatst: 6 november 2019 4 hertenrollades van de buurvrouw. Ex jagers, maar hun kinderen jagen nog en Lie helpt af en toe met zware dingen sjouwen. Ze vinden dat ze ons moeten belonen en dat gaat vaak met vlees. Lie is een echte vleeseter en altijd erg content. We hebben ook al een AH mand vol met walnoten gehad en een emmer frambozenstekken van die dikke zoete Lorrainse om ons magere rijtje mee op te leuken. Maar enfin die herten, toevallig zag ik vanmorgen in de mist drie herten rustig grazen op t veld waar ik ook vaak jagers zie. Dus toch maar uit de auto gestapt en een fladderende kip- act gedaan totdat ze in het bos verdwenen waren. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
angela († maart 2025) Geplaatst: 7 november 2019 Geplaatst: 7 november 2019 die zie ik nu helemaal voor me!Had Lie daar nu niet even een filmpje van kunnen maken? Ik heb een tas witlof gehad en een grote baal hooi en 4 kilo cavia brokken.Hooi is vandaag aangebroken en witlof gaat er vanavond aan voor het slapen.Brokken gemengd met die van mezelf gaan wel op. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 13 november 2019 Geplaatst: 13 november 2019 Grote bos bloemenDoos met appels Quote
Mellie Geplaatst: 19 november 2019 Geplaatst: 19 november 2019 Spitskool kwam langs, wat al feest op zich is, maar dan ook nog eens mét cadeautjes! 2 potten pruimenjam én een heerlijk uitziende pot met augurken in het zuur. Zeer geslaagd bezoek. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 22 november 2019 Geplaatst: 22 november 2019 Weer een tas witloof Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 25 november 2019 Geplaatst: 25 november 2019 Word saai maar weer een tas vol witlofMijn moeder ging morgen witlof salade maken. Hier gaat de rest naar de stinkertjes hou niet van witlof... Quote
Charly Geplaatst: 25 november 2019 Geplaatst: 25 november 2019 Sjonge! Al die witloof. Waar haal je ze vandaan joh? Gulle gever in ieder geval. Jammer dat je er niet van houdt Quote wees bevriend met kleine dingen
appelvrouw Geplaatst: 26 november 2019 Auteur Geplaatst: 26 november 2019 Had Lie daar nu niet even een filmpje van kunnen maken? Die was er niet bij gelukkig maar want hij was gewoon doorgereden.Weer vlees gekregen, everzwijnribben dit keer. Van de buurvrouw moest ik ze meteen klaarmaken en een stuk chocola in de jus doen. Verder een mooi speltbrood gekregen Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
rorror Geplaatst: 26 november 2019 Geplaatst: 26 november 2019 Gister kwam de buurman aan de deur, problemen met zijn c.v. ketel. Hij kreeg hem niet ontlucht en bijgevult. Dus hem een handje geholpen.Vandaag in de brievenbus, een chocolade letter voor de c.v. monteur, van Sint en Piet. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Jorieke123 Geplaatst: 26 november 2019 Geplaatst: 26 november 2019 En hele berg kaasjes en tapenades en dadels en veel meer lekkers en leuks, in ruil voor een paar overnachtingen hier Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
appelvrouw Geplaatst: 27 november 2019 Auteur Geplaatst: 27 november 2019 Dat ziet er goed uit. Het is uit hun eigen kaasmakerij stel ik me zo voor? Israëlische camembert? En wat is dat groene en dat rode? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 28 november 2019 Geplaatst: 28 november 2019 Klopt, alles zelf gemaakt Ook 2 soorten tapenade(-achtig spul), en die rooie en blauw/groene dingen in het midden zijn mooie aardewerken schaaltjes om bijv. de kaas in te serveren. We gaan alles proeven en ik zal er wat over posten in het kaasmaaktopic. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Charly Geplaatst: 28 november 2019 Geplaatst: 28 november 2019 Tof hoor, zulke kennissen! Hoop dat ze je wat leuke recepten aan de hand doen. Quote wees bevriend met kleine dingen
appelvrouw Geplaatst: 28 november 2019 Auteur Geplaatst: 28 november 2019 Nou kwam er een jager aan de deur of we een hert wilden. Nou eh tja, zei Lie, misschien wel. Loop ff mee naar de auto zei de jagerman. Bleek er achterin een net geschoten hert te liggen, zo te nemen of niet, de jager had geen tijd het te verwerken. Nou vraag ik je, dan schiet je toch niet Enfin niet genomen natuurlijk Het zou toch leuker zijn als ze een groentetuintje konden schieten.Enne mijn buurman kwam met een doosje eieren, twee x kip 2 x eend ( die leggen nu al bij hem ) en twee eieren met een puntje, even groot als een flink kippenei, wie weet van welke vogel dat is? Hij heeft ook prietels Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mellie Geplaatst: 29 november 2019 Geplaatst: 29 november 2019 Prietels?! Daar heb ik geen beeld bij, maar moet er wel hard om lachen Quote
Charly Geplaatst: 29 november 2019 Geplaatst: 29 november 2019 Precies wat Mellie zegt. Wat is n prietel, joh? Zelfs Google kijkt me soort van meewarig aan als ik dit opzoek (bedoelt u ‘prieel’ ) Quote wees bevriend met kleine dingen
appelvrouw Geplaatst: 29 november 2019 Auteur Geplaatst: 29 november 2019 Prietels..die kennen jullie wel maar ik kom alleen op deze waarschijnlijk zeer familiere naam. Pintade in t Frans. Ff opzoeken: o ja parelhoenders. Ik ging ook ff googlen maar het is inderdaad erg onbekend. Het derde document van de Google zoek leverde een tekst uit 2012 van mezelf op..ik had het toen ook hier over prietels. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Jorieke123 Geplaatst: 30 november 2019 Geplaatst: 30 november 2019 Vorige week al leuke bloembolletjes van Charly, daar kunnen we komend voorjaar van genieten als ze boven de grond komen En daarnet van Jootje o.a. een warmtematje voor mijn tomatenplantjes! Kan ik eens kijken of ik mijn planten net zo vroeg zo mooi heb als Charly Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Mellie Geplaatst: 1 december 2019 Geplaatst: 1 december 2019 Heul veul gehad van mijn ouders die eindelijk uit Turkije terug zijn. Ole!Gedroogde appel, pruim en abrikoos. 1 kilo tomatenpuree. Turkse koffie, een grote pot bio honing gedroogde tomaten. De Chili en paprikapoeder volgen nog. Ben nu al hartstikke blij uiteraard. Ga de lichting puree van dit jaar wel snel proeven. Ik ben nieuwsgierig hoe die van dit jaar smaakt. Quote
appelvrouw Geplaatst: 1 december 2019 Auteur Geplaatst: 1 december 2019 Buikpijn Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Charly Geplaatst: 2 december 2019 Geplaatst: 2 december 2019 Awww. Appeltje. Beterschap. Te veel zwijnenribbetjes gegeten? Quote wees bevriend met kleine dingen
appelvrouw Geplaatst: 2 december 2019 Auteur Geplaatst: 2 december 2019 Haha Charly ik lig in een deuk.. nee toch een buikgriepje. Hoe is dat in Nl trouwens? Hier heerst een buikgriep van drie dagen kramp zonder verdere lichamelijke uit-spattingen Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.