Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• 1 maand later ...
Geplaatst:

4 hertenrollades van de buurvrouw. Ex jagers, maar hun kinderen jagen nog en Lie helpt af en toe met zware dingen sjouwen. Ze vinden dat ze ons moeten belonen en dat gaat vaak met vlees. Lie is een echte vleeseter en altijd erg content. We hebben ook al een AH mand vol met walnoten gehad en een emmer frambozenstekken van die dikke zoete Lorrainse om ons magere rijtje mee op te leuken.

Maar enfin die herten, toevallig zag ik vanmorgen in de mist drie herten rustig grazen op t veld waar ik ook vaak jagers zie. Dus toch maar uit de auto gestapt en een fladderende kip- act gedaan totdat ze in het bos verdwenen waren.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

die zie ik nu helemaal voor me!

Had Lie daar nu niet even een filmpje van kunnen maken?

Ik heb een tas witlof gehad en een grote baal hooi en 4 kilo cavia brokken.

Hooi is vandaag aangebroken en witlof gaat er vanavond aan voor het slapen.

Brokken gemengd met die van mezelf gaan wel op.

Geplaatst:

Spitskool kwam langs, wat al feest op zich is, maar dan ook nog eens mét cadeautjes! 2 potten pruimenjam én een heerlijk uitziende pot met augurken in het zuur. Zeer geslaagd bezoek.

Geplaatst:

Had Lie daar nu niet even een filmpje van kunnen maken?

Die was er niet bij gelukkig maar want hij was gewoon doorgereden.

Weer vlees gekregen, everzwijnribben dit keer. Van de buurvrouw moest ik ze meteen klaarmaken en een stuk chocola in de jus doen. Verder een mooi speltbrood gekregen

Geplaatst:

Dat ziet er goed uit. Het is uit hun eigen kaasmakerij stel ik me zo voor? Israëlische camembert? En wat is dat groene en dat rode?

Geplaatst:

Nou kwam er een jager aan de deur of we een hert wilden. Nou eh tja, zei Lie, misschien wel. Loop ff mee naar de auto zei de jagerman. Bleek er achterin een net geschoten hert te liggen, zo te nemen of niet, de jager had geen tijd het te verwerken. Nou vraag ik je, dan schiet je toch niet

Enfin niet genomen natuurlijk

Het zou toch leuker zijn als ze een groentetuintje konden schieten.

Enne mijn buurman kwam met een doosje eieren, twee x kip 2 x eend ( die leggen nu al bij hem ) en twee eieren met een puntje, even groot als een flink kippenei, wie weet van welke vogel dat is? Hij heeft ook prietels

Geplaatst:

Precies wat Mellie zegt. Wat is n prietel, joh? Zelfs Google kijkt me soort van meewarig aan als ik dit opzoek (bedoelt u ‘prieel’ )

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Prietels..die kennen jullie wel maar ik kom alleen op deze waarschijnlijk zeer familiere naam. Pintade in t Frans. Ff opzoeken: o ja parelhoenders. Ik ging ook ff googlen maar het is inderdaad erg onbekend. Het derde document van de Google zoek leverde een tekst uit 2012 van mezelf op..ik had het toen ook hier over prietels.

Geplaatst:

Heul veul gehad van mijn ouders die eindelijk uit Turkije terug zijn. Ole!

Gedroogde appel, pruim en abrikoos. 1 kilo tomatenpuree. Turkse koffie, een grote pot bio honing gedroogde tomaten. De Chili en paprikapoeder volgen nog. Ben nu al hartstikke blij uiteraard. Ga de lichting puree van dit jaar wel snel proeven. Ik ben nieuwsgierig hoe die van dit jaar smaakt.

Geplaatst:

Haha Charly ik lig in een deuk.. nee toch een buikgriepje. Hoe is dat in Nl trouwens? Hier heerst een buikgriep van drie dagen kramp zonder verdere lichamelijke uit-spattingen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...