Ga naar inhoud

Wil je minder Advertenties?

Maak dan nu een account of log in!

Image Image Image Image Image

Featured Replies

Geplaatst:
  • Auteur

Merci Angela!

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Ik heb wat gereedschap gekregen, schepje, hamer en nog wat ander spul altijd makkelijk om op de tuin te hebben liggen.

Geplaatst:

Een hele auto vol (ik heb een lieflijk klein kabouterautootje) aan planten en kruiderijen van een forumlid waar ik even op de thee ging. Het meest blij ben ik met de paprikazaailing. (Ik lustte tot een paar maanden geleden geen paprika, maar heb het blijkbaar ineens leren eten en kan niet meer zonder. )

Eeuwigdurend aanrommelend moestuinier.

Geplaatst:

Welgeteld twee hele bergpapaya’s (mooi rijp en groot) gebracht door de vriendelijke postbode. Op de post gedaan door Goldfish. Wat ben ik hier blij mee.

De eerste gaat straks zonder poespas opgegeten worden. De tweede gaat morgen door de smoothie of in de droger. Daar moet ik nog even over nadenken.

A438DF0F-6A39-447D-944E-EC08B7D2DE8F71381527100967.jpeg

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Een heel lekker ruikend ruikertje, een prachtig groentemoestuinboek én ook nog eens een heerlijke lunch, van mijn lieve moestuinvriendin.

77F1DF12-C722-4B72-BFDE-C9464E8B3E6254391527864509.jpeg

Geplaatst:

Een hele boel bamboe stokken. En ik kon er nog meer meenemen.

Geplaatst:

Dat verdiend een: You Suck! Gefeliciteerd met je bamboebos.

https://www.chillipepers.nl

Home of the Turbo.

De snelle zadenruil, sinds 2012, bedacht en georganiseerd door Sol.

Geplaatst:

Deze hele week elke dag een overvolle ton van 60 liter van groente en fruit dan de Turkse winkel. Super vriendelijke mensen.

Geplaatst:

2 voertonnen een grote en een kleine eentje was nog gevuld met voer.

Geplaatst:

Badschuim gekregen omdat de buurvrouw rabarber heeft gehad.

Was niet nodig maar wel aardig.

Geplaatst:

4 draadmanden uit een Ikea Pax kast. Van mijn broertje, bij wie ze in de weg stonden. Daar kan ik mijn plantjes mee beschermen tegen gevogelte en ander (bovengronds) gespuis, tot ze groot genoeg zijn!

6f9391ff23ad57a7a62b7f56127d922693751528625292.jpg

Geplaatst:

Zoete kersen, uit de boom van de overbuurman.

Op de foto staat de helft, de rest is al op en uitgedeeld.

IMG101896331529235627.JPG

Geplaatst:
  • Auteur

Wij ook kersen, ras napoleon, geel met een flinke blos. 3 potten jam van drie kilo, de rest was al in de mond...

Geplaatst:
Vis.

Hoe vis, wat vis? Snoek, zalm, goudvis?

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:
  • Auteur

Stokvis? Hier alweer kersen.. wil niet ondankbaar zijn maar als buren komen met hun overschot aan en wij eten ons buikpijn...

Geplaatst:

Geen idee waren filets. Maar ik dacht dat ze zijden snoek baars. Maar eerlijk gezegd weet ik dan nog niet wat het is.

Geplaatst:

Supervers schorseneerzaad. Vandaag was open tuindag in Aken. Een van de tuinbezitters (http://gourmetbauer.de)

gaf me een handvol zaad, toen ik vertelde dat mijn schorseneren helemaal niks gedaan hadden.

Dus voor volgend jaar ben ik voorzien.

Geplaatst:
Supervers schorseneerzaad.

Dus voor volgend jaar ben ik voorzien.

Gefeli! Dat wordt smullen volgend jaar

@Angela: snoekbaars is wel echt een traktatie hoor. Een van de weinige zoetwatervissen die echt lekker is (vind ik dan) en waar je ook niet meteen met je gaffel vol graten zit. Vond jij em ook een succes?

Oh en wat ik vandaag gekregen heb: hulp van de buurman bij het snoeien van de heg (hij doet alles, wij halen de rommel weg)

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Een pak zit nog in de vriezer het andere pak heeft mijn moeder op gegeten. Er zaten 3 vissen in en ze heeft ze alle 3 op dus zal wel gesmaakt hebben.

Geplaatst:

Van mezelf gekregen: een REGENMETER!

Je zou hem maar nodig hebben.

Geplaatst:
  • Auteur

Haha Jo, je had de mijne wel kunnen krijgen, hier geen regen meer

Ik kreeg een postbak (la poste ) zoete rode Hedelfingerkersen, twee struikjes om leeg te plukken met roze aalbessen en idem een rij frambozen van mijn oude overbuurvrouw die geen zin meer heeft in het plukken.

2018062713195339031530254575.jpg2018062717280229411530254580.jpg2018062717290938751530254582.jpg

Geplaatst:

Hier ook geen regen hoor, Jet!

Wat een prachtige rose bessen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic