Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je vandaag gekregen?


appelvrouw

Aanbevolen berichten

Lekker speets, dat is wel heel fijn.

 

Ik heb vandaag heel veel oude (en lege) jampotjes gekregen van de buren, zodat ik veel jam kan maken. Dat komt goed uit, want heb nauwelijks jampotjes meer en van de aalbessen wil ik graag jam maken. Kortom, ik ben er heel blij mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook bijna door mijn jampotjes heen, dus had 6 weckpotten gebruikt.

Moet kunnen, maar er zijn er 3 open gegaan! Misschien zijn de rubbers te oud

 

Vandaag 4 kilo rode bessen gekregen en meteen gejamd. Maar lieve help wat is het benauwd hiero. Ruim 25 graden en plakkerig.

Er hangt onweer in de lucht. Geen weer om te jammen, dus uit de kleren tijdens het roeren

 

Nu maar hopen dat de weckpotjes dicht blijven, anders moet we hier wel héél veel jam eten de komende maand

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Een van de organisatoren van het dorpsfeest had per ongeluk de stekker van de dorpsvriezer eruit getrokken eergisteren. Deze lag vol met vlees, geraspte kaas en voorgebakken frieten in grote 2,5 kilozakken. Het was nog koud maar wel half ontdooit dus hebben we besloten het maar op te eten. IK kwam dus thuis met 30 worsten, karbonades, 2,5 kilo friet, 1 kilo geraspte kaas...Ik heb de hele avond worsten en vlees staan bakken om maar in te vriezen..en we eten vanavond en morgen patat. De rest kan daarna naar de kippen.

De buren uitnodigen om het in een keer op te eten is geen optie..dat probeerden ze al bij mij. Het hele dorp at worst vanavond..ik heb na al dat bakken er wel genoeg van de lucht van merquez...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Erny, en ik ben niet eens zo dol op worst..behalve die van de veldvarkens natuurlijk.

Ik heb het ook trouwens eens geflikt..wel een jaar of 10 geleden..dacht dat ik de stekker van de zwembadpomp eruit gehaald had bij vertrek naar NL, en kwam na 5 dagen terug en vond een vriezer vol slap spul..daar kon je niets meer mee doen...

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Hmmm ja, die pitjes... ik las jouw bericht te laat

 

Ik heb in mijn chaotische hoofd alle recepten voor pepersaus en frambozenjam door elkaar geklutst en nu is het een tussenproduct geworden.

Veel te weinig pepertjes voor 1 kilo frambozen. Je proeft de peper alleen als je het puur eet. Of als je het heel dik op je boterham smeert, als gepeperde jam, met zout en knoflook. Toch wel heel lekker hoor, zeker met een plak kaas eronder

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Ben nog steeds in de wolken! Had al zo'n polycarbonaat, maar dit is een echte met glas enzo. Iemand gaat een goede fles wijn krijgen (of bier of eender wat...)

Als ik buiten ga roken,

is dat meestal op eiken of beuken,

maar ook wel op appel- of kersenhout...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op vakantie heb ik zaden van boerenkool, bieten, st antoine sla en andere zelf gekweekte zaderijen meegenemen. Deze heb ik op verschillenden plekken in Italie weg gegeven en geruild..met mensen die een gîte hebben, met een tomatenkweker en met mensen bij wie ik honing kocht.

Zo heb ik nu zelf een heirloom borlotii gekregen die al 100 jaar in die streek bekend is ( Sardinië ), een plaatselijke coeur de Boeuf en gele stokbonen ( Toscane) en zaden van de wilde venkel

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goeie actie Jet! Das voor hun ook leuker dan alles maar weggeven. Nu kregen ze er ook leuke dingen voor terug.

 

Ik heb ook iets gekregen vorige week... namelijk... de belofte dat ik volgend jaar de kas van de overburen weer mag gebruiken...

Ze hebben het zelf nog te druk met verbouwing van het huisje.

 

Maar dat betekent dat ik dus straks daar al veel eerder met de hardnekkige onkruidverwijdering kan beginnen en de grond kan verbeteren. Vorig jaar kon ik pas in mei in de volledig verwaarloosde kas bezig.

Dus... volgend jaar weer volop tomaten. Hoezeee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...