Plotiemoos Geplaatst: 28 juli 2022 Geplaatst: 28 juli 2022 Kilootje aardappelen en 4 berberse uitjes. Quote
Arja Geplaatst: 28 juli 2022 Geplaatst: 28 juli 2022 18 minutes ago, Plotiemoos said: berberse uitjes. Wat zijn dat? Quote
Plotiemoos Geplaatst: 28 juli 2022 Geplaatst: 28 juli 2022 @Arja Geen idee. Ze komen van een Marokkaans stel. Ze zijn kleiner dan gewone uien en war sterker. Ik ga ze binnenkort proeven!!! 1 Quote
Arja Geplaatst: 29 juli 2022 Geplaatst: 29 juli 2022 Bij mijn ouders geweest. Jamruil met mijn moeder gedaan. Terug naar huis met komkommer, meloen en een paar kilo tomaten. Morgen lekker tomatensaus maken voor in de tijdmachine. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 3 augustus 2022 Geplaatst: 3 augustus 2022 Van alles! Tony-repen, pakjes noodles, een berg suiker, bier, olijfolie, rijstvellen, een pot nasi trafasi, een emmertje salsa (gemaakt van mijn eigen tomaten en uien en komkommer en knoflook enzo ) en onze kippen zijn flink gevoerd ook! 2 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
aalterse-willy Geplaatst: 6 augustus 2022 Geplaatst: 6 augustus 2022 Van de buur 1200 liter water gekregen. Zij gebruiken hun regenwater toch niet. Heb wel een pomp moeten installeren maar ik had het er voor over. Water wordt schaars nu. 3 Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Mellie Geplaatst: 10 augustus 2022 Geplaatst: 10 augustus 2022 Vandaag op pad geweest naar Prettig Gestoord. Hartstikke leuk! Kan natuurlijk niet met lege handen op pad. Mijn cadeaus vielen helaas in duigen… grrrrrr. Papieren tassen mogen dan milieuvriendelijker zijn, gebruik dat toch maar niet voor je glaswerk. Mocht nog even voor vertrek heel veel mini splinters opruimen. Gelukkig had de rest het wel overleefd. En ik kreeg mee terug een mooie doornloze braam en heel veel potjes mee. Erg blij met die kleintjes! En natuurlijk belachelijk veel gezelligheid. 3 Quote
Goldfish Geplaatst: 17 augustus 2022 Geplaatst: 17 augustus 2022 Ik werd zaterdag vereerd met het bezoek van @Claudy aan mijn tuin, samen met haar partner. Als echte tomatengek had ze als verrassing een proeverij meegenomen van 11 rassen, met van elke tomaat 2 exemplaren (eentje daarvan genummerd). Zo had ik wat te proeven en wanneer de tomaat beviel had ik een 2de exemplaar om zaden te winnen. Ik vond ze echter allemaal lekker, maar de winnaars waren na lang nadenken toch wel de drie soorten Tigers. Verder vond ik Reverend Michael Keyes verrassend, en deden Rose Quarts en Ivar's Sweet White het goed bij mijn dochter. Teveel keuze dus want ook volgend jaar heb ik maar plek voor een tomaat of 36 in de kas en daarnaast een stuk of 12 tot 16 in de volle grond...... 5 Quote
Arja Geplaatst: 19 augustus 2022 Geplaatst: 19 augustus 2022 Van mijn buurvrouw kreeg ik deze prachtige tijgers. 2 Quote
jootje Geplaatst: 19 augustus 2022 Geplaatst: 19 augustus 2022 Van de tuinburen/vrienden drie dikke kroppen andijvie en een bergje snijbiet! Lekker Quote
Arja Geplaatst: 20 augustus 2022 Geplaatst: 20 augustus 2022 Buurman vroeg vanmiddag of ik nog wel eens ijs maakte, want eh ja, zij hadden dus perzikcake gebakken, en die zou eigenlijk wel heel lekker zijn met zelfgedraaid roomijs... Dus ik ging aan de slag, en nu zit iedereen te smullen van een waanzinnig lekkere combinatie. 5 Quote
Lia56 Geplaatst: 20 augustus 2022 Geplaatst: 20 augustus 2022 Twee boeken over inmaken en bewaren 3 Quote
Erny Geplaatst: 21 augustus 2022 Geplaatst: 21 augustus 2022 Wegens opgevroten eigen courgetteplanten kreeg ik van tuinbuuv wat van haar oogst. Waaronder een paar slang courgettes. 2 Quote
Mellie Geplaatst: 22 augustus 2022 Geplaatst: 22 augustus 2022 Gisteren een moestuinmoeder bezocht van een vriendin. Ik ging met een tas vol lekkers terug naar huis. Postelein, aubergines, courgette, bleekselderij en snijbiet. Dus naast een goed humeur ook nog een tas eetwaar dat zijn nog eens de bezoekjes! 2 Quote
Lia56 Geplaatst: 22 augustus 2022 Geplaatst: 22 augustus 2022 Heerlijk om te lezen... vandaag en gisteren.... helaas niets... wie weet wat volgende week komt Quote
Arja Geplaatst: 27 augustus 2022 Geplaatst: 27 augustus 2022 Ik was vanmiddag bij het TomatenProeffestival wat door Velt werd georganiseerd bij de Kas van Kaat in Zwolle. Wat tomaten geproefd en zaden meegekregen voor mezelf en voor mijn buurvrouw. 2 Quote
jootje Geplaatst: 30 augustus 2022 Geplaatst: 30 augustus 2022 Kijk wat postNL vandaag kwam brengen dan! Helmaal wijs mee. Bedankt lieve Jorieke en Joep! 😊 8 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 30 augustus 2022 Geplaatst: 30 augustus 2022 Gelukkig kwam het meteen de volgende dag bij je aan en was de inhoud nog niet veranderd in pastasaus! 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
aalterse-willy Geplaatst: 31 augustus 2022 Geplaatst: 31 augustus 2022 (aangepast) Vandaag een bedanking gekregen van een onbekende voor de groente die ik gratis laat meenemen. 31 augustus 2022 aangepast door aalterse-willy Betere foto 8 Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.
Lia56 Geplaatst: 31 augustus 2022 Geplaatst: 31 augustus 2022 @aalterse-willy Dat voelt toch goed!! Heel leuk dat je een bedankje krijgt 👍 Quote
Mellie Geplaatst: 4 september 2022 Geplaatst: 4 september 2022 Limoncello uit Rome, en de rest uit Turkije. Turkse pepers, pic biber voornamelijk, gedroogde abrikozen, wat paprikapoeder, zonnebloempitten, dillezaad, Turkse pepermunt -dat ruik je 1 jaar later nog, zo heerlijk!- en uit mijn moeders tuin, verse perzik, morellen en aubergine jam! De perzik jam is al gehalveerd in schrik niet, 1 dag. Helemaal blij mee! 2 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.