Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Bij mijn ouders geweest. Jamruil met mijn moeder gedaan. Terug naar huis met komkommer, meloen en een paar kilo tomaten. Morgen lekker tomatensaus maken voor in de tijdmachine. 

Geplaatst:

Van de buur 1200 liter water gekregen. Zij gebruiken hun regenwater toch niet.

Heb wel een pomp moeten installeren  maar ik had het er voor over.

Water wordt schaars nu.

• Like 3

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

Vandaag op pad geweest naar Prettig Gestoord. Hartstikke leuk! Kan natuurlijk niet met lege handen op pad. Mijn cadeaus vielen helaas in duigen… grrrrrr.

239c6912d7fd995011e69fa575515358.jpg

Papieren tassen mogen dan milieuvriendelijker zijn, gebruik dat toch maar niet voor je glaswerk. Mocht nog even voor vertrek heel veel mini splinters opruimen. Gelukkig had de rest het wel overleefd.

En ik kreeg mee terug een mooie doornloze braam en heel veel potjes mee. Erg blij met die kleintjes! En natuurlijk belachelijk veel gezelligheid.

• Like 3
Geplaatst:

Ik werd zaterdag vereerd met het bezoek van @Claudy aan mijn tuin, samen met haar partner.  Als echte tomatengek had ze als verrassing een proeverij meegenomen van 11 rassen, met van elke tomaat 2 exemplaren (eentje daarvan genummerd).  Zo had ik wat te proeven en wanneer de tomaat beviel had ik een 2de exemplaar om zaden te winnen.  

Ik vond ze echter allemaal lekker, maar de winnaars waren na lang nadenken toch wel de drie soorten Tigers.  Verder vond ik Reverend Michael Keyes verrassend, en deden Rose Quarts en Ivar's Sweet White het goed bij mijn dochter.   Teveel keuze dus want ook volgend jaar heb ik maar plek voor een tomaat of 36 in de kas en daarnaast een stuk of 12 tot 16 in de volle grond...... 

• Like 5
Geplaatst:

Buurman vroeg vanmiddag of ik nog wel eens ijs maakte, want eh ja, zij hadden dus perzikcake gebakken, en die zou eigenlijk wel heel lekker zijn met zelfgedraaid roomijs... 

20220820_184716_exported_39.jpg.547a2ec2161c7b319bdf8738a3becb81.jpg

Dus ik ging aan de slag, en nu zit iedereen te smullen van een waanzinnig lekkere combinatie.

20220820_192825.thumb.jpg.e79fc042da74a38ec10d20a8c4ccb020.jpg

• Like 5
Geplaatst:

Gisteren een moestuinmoeder bezocht van een vriendin. Ik ging met een tas vol lekkers terug naar huis. Postelein, aubergines, courgette, bleekselderij en snijbiet. Dus naast een goed humeur ook nog een tas eetwaar dat zijn nog eens de bezoekjes!

• Like 2
Geplaatst:

Ik was vanmiddag bij het TomatenProeffestival wat door Velt werd georganiseerd bij de Kas van Kaat in Zwolle. Wat tomaten geproefd en zaden meegekregen voor mezelf en voor mijn buurvrouw. 

• Like 2
Geplaatst: (aangepast)

Vandaag een bedanking gekregen van een onbekende voor de groente die ik gratis laat meenemen.

16619783442858086503529517975422.jpg

aangepast door aalterse-willy
Betere foto
  • Like 8

Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol.

Geplaatst:

de8a6a6d40499365d2d9dad163feedf8.jpg

Limoncello uit Rome, en de rest uit Turkije.
Turkse pepers, pic biber voornamelijk, gedroogde abrikozen, wat paprikapoeder, zonnebloempitten, dillezaad, Turkse pepermunt -dat ruik je 1 jaar later nog, zo heerlijk!- en uit mijn moeders tuin, verse perzik, morellen en aubergine jam! De perzik jam is al gehalveerd in schrik niet, 1 dag.

Helemaal blij mee!

• Like 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...