Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je vandaag gekregen?


appelvrouw

Aanbevolen berichten

Bij Joep en Jorieke op bezoek geweest en thuisgekomen met knettergrote aardappels, raapstelen die al gewokt in de buik zitten, een mooi bosje groene asperges olijvenspread en pasata en we kochten voor een habbekrats heerlijk eerlijk veldossenvlees en dito eieren. 

  • Like 2

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ongewenste melk, want had ik eigenlijk geen tijd voor, maar superlief!
En mega lading gladiolen! De avondvierdaagse was hier en na afloop natuurlijk de welbekende bol. Ik ben een half uur bezig geweest met alles te snoeien en in vazen te doen l, dus bedenk maar hoeveel bloemen dat in hemelsnaam zijn geweest!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-5-2023 om 17:08, Arja zei:

Een zak wol van een vriendin hier in de buurt die schapen heeft. Eens kijken of dat wat is als mulch materiaal. 

 

Heb je al ervaring met de wol als mulch?

 

Ik kreeg ook een zak van de geitenweide uit de buurt.

Wil het ook proberen maar hoor er verschillende berichten over, positieve en negatieve.

  • Like 1

Voor mij gaat het spelletje van moestuinen niet om de 'knikkers', maar bij winst wordt het wel smullen 😋😉

 

Moestuinseizoen op Vlietzicht

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 kilo !!! blauwe bessen van mijn vader gekregen, en sperziebonen en snijbonen en komkommer. Hij heeft een kas, ik niet, de ruilhandel is erg gezellig. De bessen doen het dit jaar erg goed bij hem, hij blijft maar uitdelen aan iedereen. En ik ga binnenkort jammen. 

 

PXL_20230619_144952229.thumb.jpg.9f109d01dda353ad486c71d18db54e6d.jpg

 

 

@Vlietzichtnog geen oordeel over voor/nadelen van de wol. Het blijft wel vochtiger onder de wol, dat is al wel duidelijker. Mogelijke overlast van ongedierte en schimmel kan ik nog niet beoordelen. 

 

aangepast door Arja
  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Snap ik 😆

Even denken. Hij heeft een stuk of tig struikjes, dat helpt al. Ze staan in een kas, in de volle grond. Zandgrond, maar hij heeft er zure turfgrond aan toegevoegd. Bevloeiing met druppelaars. Hommeltjes in de kas voor bestuiving van diverse fruit en groenten die hij daar kweekt. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...