Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Wat heb je vandaag gekregen?


appelvrouw

Aanbevolen berichten

Hier gaan de aarbeien (behalve wat in seizoen vers gegeten wordt) in de diepvries, want wij zijn hier niet zulke jammige memsen. Soms maak ik een siroopje, maar meestal eindigen ze grandioos in een smoothie. Niettemin, leuk dat je dan zomaar een soort kunt proberen. Ik heb om die reden juist kortdragende soorten 🍓.

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 3/30/2023 at 3:38 PM, speets said:

 

Hùh?? Bedoel je niet 'teveel'? 😵 😄

 

En maken jullie je geen zorgen dat het oxaalzuur de kalk uit je botten trekt?

Voor mij (ouwe botten) is dat een reden om het maar een paar keer per jaar te eten. Zo jammer, want het is zo lekker.

Vroeger kon je nog krijt kopen om erdoor te doen, maar dat kan ik niet meer vinden. Tenmiste niet goedgekeurd voor consumptie.

Misschien maar wat stoepkrijt schaven?!

 

Iedereen gaat ergens aan dood en wij eten ook veel zuivelproducten, dus voor kalktekort ben ik niet bang. Het is ook niet zo dat wij elke dag rabarber eten. Of elke week. Dus dat is goed te doen. De buurvrouw heeft overigens een oude soort, met dikke, lange stengels. Geen idee welke, maar die soort groeit veel beter dan de modernere soorten die ik in de tuin heb. 

 

Heb ook nog daslookplanten gekregen van de buurvrouw. Die heeft er veel te veel, dus die kan ik elk jaar naar wens uitgraven. Heb alleen veel te weinig schaduwplekken in de tuin, maar daar wordt aan gewerkt, zodat ik de volgende jaren ook plek heb, mocht ik weer daslookplanten krijgen.

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een aanhangwagen lavendelplanten :shock: Wel incl. wat engerlingen, slakken, aardrupsen en heel wat struikjes die (daardoor?) geen goede kluit hadden en sowieso al wat houtig en lelijk waren. We hebben de beste/mooiste planten een soort van ingekuild en we gaan er morgen mee aan de slag met poten. 

Ze moesten weg bij een hoveniersklus, en waren dus al voor ons uit de grond gerukt :thumbup:

 

Ik gaf er een doos eieren en een kilootje worsten voor terug. 

 

IMG_8317.JPG

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 aardbeien plantjes van een nieuwe overbuur vrouw. Ik ga ze niet in de grond zetten want ik heb weinig vertrouwen in wat er hier in de grond zit. Geen wurm en geen slak gezien nog best gek. De aardbeien staan lekker samen in een grote pot..ik moet nog even compost kopen en studeren op wat een beetje goed is al die verschillende zakken, iemand een tip? Er, zoveel dingen waar ik aan moet wennen zo zonder tuin. Ik klaag niet, het is een nieuw avontuur. 

  • Like 3

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou mooi opvolgend op het vorige bericht kan ik nu met blijdschap zeggen dat ik wel groentes uit eigen tuin heb, zij het niet uit die van mij maar uit eigen tuin van Jorieke! Asperges, aardappels, uien, pompoen, spinazie ( gewassen!) olifantenknoflook en rabarber kwamen hier vandaag mijn voorraadkast inhuppelen..Hoe mooi!

  • Like 4

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een tuintafel van iemand uit het dorp, meegesjouwd op de fiets (geen autorijden i.v.m. epilepsie) en 10 tomatenplanten waar ik eigenlijk geen plaats voor had maar die nu toch in de tuin staan; wel buiten, afwachten wat het wordt.

 

Al met al: buitenleven-gevoel ☀️

 

IMG_20230513_124745_1.thumb.jpg.ff467a1e6d356d213758009956fce70e.jpg

 

IMG_20230513_1324002.thumb.jpg.88e8500123d2c23d8f0120d9f7fd7385.jpg

 

IMG_20230512_114448_32.thumb.jpg.91d0437ac114c9d870f1c4b66e3ad5b0.jpg

  • Like 6

Voor mij gaat het spelletje van moestuinen niet om de 'knikkers', maar bij winst wordt het wel smullen 😋😉

 

Moestuinseizoen op Vlietzicht

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een half jaar geleden gingen we naar de tuin van @MSDG om een vijg en nog wat spul op te halen.

 

Vandaag een update.

 

Na veel geduld en twijfel, doet dat ding eigenlijk iets?

 

PXL_20230513_182058340.thumb.jpg.fba736ced68960858efa86fcc0bb2682.jpg

 

loopt de vijg nu toch echt uit 

PXL_20230513_182114579.thumb.jpg.124419eacb4a71ea1753b7aeddb06ebf.jpg

 

en doen de stekken van de bessenstruik het prima 

 

PXL_20230513_182249828.thumb.jpg.82b72e3a593b29aacfc0c23adc30072d.jpg

 

en groeit en bloeit de smeerwortel.

 

PXL_20230513_182200989.thumb.jpg.464e99090cb819419faf00ade3949ec9.jpg

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een koude bak! Staat al jaren op mijn verlanglijst, maar ik vind geen mooie die aan mijn wensen voldoet. Nu deden de buren hun kouden bak (van beton) weg en die heb ik nu. Moet hem nog wel inelkaar zetten, maar dat mag de pret niet drukken. Ik ben er superblij mee!

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

@speets heb je dit uit de volle grond, of uit kas, of iets anders? 

 

Had als jongen een bakje met zand en tuinkers op de vensterbank. Lekker bij de broodmaaltijd. Waarbij weet ik niet meer precies. (Heb de smaak van beetje zand nog wel 🙃)

Voor mij gaat het spelletje van moestuinen niet om de 'knikkers', maar bij winst wordt het wel smullen 😋😉

 

Moestuinseizoen op Vlietzicht

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Vlietzicht zei:

uit de volle grond, of uit kas

 

Een combi: in de volle grond onder doek ;-)

Lekker op bv een broodje kaas, maar eigenlijk overal wel bij. Fris pittig.

 

@Flup: zoveel mooier dan zo'n plastic ding 👍

  • Like 2

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...