druivelaar15 Geplaatst: 28 juni 2014 Geplaatst: 28 juni 2014 Hallo! In mijn streek worden er veel serres witgekalkt tegen verbranding van de planten en tegen een te hoge temperatuur. Er wordt dan kalk vermengt met water op de ramen gesmeerd. Mijn vraag is nu, welke kalk gebruik ik het best? Gebluste of ongebluste? Of is er misschien een speciaal soort kalk op de markt voor het witkalken van serres? Alvast bedankt! Quote moestuinieren is als zwemmen of fietsen, je verleert het nooit
Bit Geplaatst: 28 juni 2014 Geplaatst: 28 juni 2014 Hier gebruik ik ' schermwit'. Zo heet dat spul. Gebruik de zoekfunctie rechtsboven es ? Zijn topics over. Quote
druivelaar15 Geplaatst: 28 juni 2014 Auteur Geplaatst: 28 juni 2014 Volgende week is naar het tuincentrum gaan! Bedankt! Quote moestuinieren is als zwemmen of fietsen, je verleert het nooit
BarbaraVH Geplaatst: 29 juni 2014 Geplaatst: 29 juni 2014 Wij gebruiken gebluste kalk, te krijgen in de doe het zelf zaak. Quote
Itoero Geplaatst: 1 juli 2014 Geplaatst: 1 juli 2014 Ik gebruik Witvast. Dat is een poeder dat je mengt met water en je kan het heel gemakkelijk verwijderen. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel!
RobO Geplaatst: 2 juli 2014 Geplaatst: 2 juli 2014 hier temperzon (=misschien hetzelfde als schermwit?)wordt doorzichtig in de regen, gaat 1 seizoen mee en is makkelijk weg te wassen in de herfst Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.