KeesJ Posted July 2, 2014 Share Posted July 2, 2014 Hallo, Ik heb last van een gele gloed in mijn gazon. Dit komt doordat door het gehele gazon gele grassprieten zitten. De rest van het gras is wel goed groen. Het ergste is het bij de randen. De laatste keer dat er bemest is, is 5 weken geleden. Zie hieronder de foto's: Ik zie ook elke ochtend een soort van larves in het gazon, te zien op deze foto (beetje onduidelijk):Zou dit er iets mee te maken hebben? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geertlaurent Posted July 2, 2014 Share Posted July 2, 2014 Zoek op google is een foto van ezn Engerling op. Als dat dezelfde larve is als die in het gras meteen naar bv Aveve rijden en aaltjes kopen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KeesJ Posted July 2, 2014 Author Share Posted July 2, 2014 Heb ik gedaan en ze zien er anders uit, als maden ongeveer. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted July 2, 2014 Share Posted July 2, 2014 Lijkt mij eigenlijk een bleek naaktslakje ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geertlaurent Posted July 2, 2014 Share Posted July 2, 2014 Voor het geel midden in het gazon weet ik geen oorzaak (tenzij licht/beginnend watergebrek?) Wat eventueel kan voor het geel aan de randen is wat geknoeid te hebben met het klinkergroenaanslag verwijder middel. Heb ik hier aan de hand gehad dit jaar. Verder zou ik echt niet weten wat het kan zijn als het geen engerlingen zijn. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KeesJ Posted July 3, 2014 Author Share Posted July 3, 2014 Hier een betere foto. Het lijken mij kleine naaktslakken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Persica († december 2016) Posted July 3, 2014 Share Posted July 3, 2014 Dit lijkt me meer een flinke 'gazon schimmel 'aantasting . Het gras gaat dood en vervolgens voeden zich naakt slakjes hiervan. Deze schimmels worden steeds verder verspreid door de grasmaaier. Deze ontsmetten.Een oplossing voor het aanpakken van deze schimmels kan je vinden via google. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts