Geplaatst: 8 juli 201411 j Bij deze een plekje waar bij behoefte je klacht terecht kan, als er weer eens een topic opgeschoond wordt, waar je het niet mee eens bent of je een gevoel van teleurstelling kwijt kan. En waar wij ( héél af en toe ) ook ons ei kwijt kunnen om te uiten wat de ( verder vanzelfsprekende ) beweegredenen zij.Vanzelfsprekend ? Dan hoeft het niet toegelicht te worden toch ? Jawel; soms wél. Niet voor iedereen is iets wat de een als vanzelfsprekend ziet ook voor de ánder vanzelfsprekend Vanzelfsprekend.
Geplaatst: 8 juli 201411 j Dat is snel werk Bit! Dus... bij het verwijderen van door mij recent geplaatste berichten zou ik daar graag een melding van krijgen van de betreffende mod. Dit om misverstanden over verwijderen te voorkomen.
Geplaatst: 8 juli 201411 j Auteur Omdat ik na een aantal jaren lid hier, sinds een tijdje ook mod ben, wil ik daar wel iets over kwijt. Ik ben zelf een babbelaar. Plaats regelmatig hele lappen tekst om te proberen helder te zijn. We zitten hier tenslotte allemaal maar achter een scherm: wat de ene zó begrijpt, begrijpt een ander weer ánders.Als mod moet ik regelmatig wat acties uitvoeren om een topic ontopic te houden ( niet meer dan pogingen tót hoor ). Is ook heel lastig soms, want wanneer gaat een topic de verkeerde kant op ?Dat besluit de mod. Sinds dit voorjaar zijn er daar een 5 tal van.We doen gewoon zo objectief mogelijk ons werk. Wat is dat werk ?Het houdt in, dat elk topic vindbaar moet zijn in google, als informatieplekje. Dat maakt dat een topic over meloenen niet mag uitmonden over de bloemetjes van de paprika. Hoe relevant de afwijkingen ook soms mogen zijn. Eenmaal die kruis-informatie gemaakt, drijft een topic met een geheel ándere naam dan af naar geheel ándere onderwerpen. Onderwerpen zijn hier op het forum gegroepeert naar thema. Dat kan nooit 100% sluitend. Er is zóveel overlappend. Maar toch. Onze taak zit hem met name dáár. Dan heb je de categorie van ongewenste taal of zelfs hele topics. Die sluiten we. Of we passen de tekst aan.Grenst dat aan censuur ? Ja. Eigenlijk wél ja. Ik zeg bij deze : Vanzelfsprekend.Dit is helemaal geen openbare ruimte waar iedereen geheel vrij is. Jawél: voor 98% misschien.Maar we zijn allemaal te gast hier. Zie de forumregels. Vind je dat er helemaal geen regels horen te gelden, of iets specifieker: niet voor jou gelden, dan maak je gewoon je eigen forum of chatbox. Maar natuurlijk vind niemand dat. Dus zitten we hier allemaal regelmatig ter uitwisseling van info rondom het moestuinieren ( in de breedste zin )Dan hebben we ook nog wat 'vrijplaatsen' en dat heet hier "de Babbeltuin". Maja , wat is vrij he ? Ook daar wordt wel ingegrepen of gemodereerd ( overigens wél minder ) Ik hoop dat het allemaal wat duidelijker is, wat een mod doet. Maar vertel het ons gerust wat er fout gedaan wordt door ons, naar jouw idee dan he ? ( ps. geen complimenten hier van: " keep up the good work ", want dat is gewoon ons vrijwilligersjobje )
Geplaatst: 8 juli 201411 j Auteur Dat is snel werk Bit! Dus... bij het verwijderen van door mij recent geplaatste berichten zou ik daar graag een melding van krijgen van de betreffende mod. Dit om misverstanden over verwijderen te voorkomen. Nou... hahaha. die krijgt echt niemand van mij dus. Ik weet dat bijvoorbeeld Jorg of Jorieke of Stan, die berichten wel eens verwijderen met begeleiding van een pb voor de onderhavige poster. Maar daar begin ik dus niet aan. In mijn geval kun je er dus vanuit gaan dat als er een post verwijderd blijkt, de post dus niet relevant ( meer ) ( let goed op het woordje "meer ") was voor de topictitel. Wat er anders ontstaat is gebabbel over gebabbel, er gereageerd moet worden op reacties en dat weer reacties lokt. Zo heeft een topic ( ook een babbeltopic ) helemaal nul niks meer dan bebabbel over gebabbel over gebabbel. Dat doen we binnen de babbeltuin in het topic : babbeltuin. Een algemene raad voor iederéén : Maak niet overal een nieuw topic voor aan. Heel veel gewone tussendoor-babbels kun je dus altijd kwijt in de babbeltuin zélf.
Geplaatst: 8 juli 201411 j dan is vooral de vraag.. wanneer is iets offtopic. voorbeeld: het topic gaat over onderwerp A... iemand noemt onderwerp B zijdelings en ook daar komen enkele reacties op... vervolgens gaat het gewoon weer over onderwerp A. het topic is niet ontspoort en gaat nog steeds over onderwerp A, moet er dan worden ingegrepen? als onderwerp B dan zo verschillend is van onderwerp A, dan zou onderwerp B een eigen topic moeten krijgen. dus splitsen ipv verwijderen.toch zie ik regelmatig gebeuren dat er posten midden uit een topic worden verwijderd zonder mededeling(of zelfs dat de mededeling ook is verwijderd). hierdoor worden topics soms zelfs onleesbaar. een kort berichtje in het topic dat de bezem door het topic is gehaald wegens ...(vul in) zou al duidelijkheid scheppen. eigenlijk ben ik van mening dat er alleen verwijderd hoeft te worden als dingen uit de hand lopen. dus bij bijvoorbeeld taalgebruik, of wanneer er na een mod waarschuwing nog steeds offtopic geklets wordt. Dus... bij het verwijderen van door mij recent geplaatste berichten zou ik daar graag een melding van krijgen van de betreffende mod. Dit om misverstanden over verwijderen te voorkomen. wanneer er een post in het topic komt te staan of een PB naar de betreffende wordt gestuurd dan weet iemand ook waarom het berichtje niet is toegestaan. Dat voorkomt herhaling van dezelfde 'overtreding' en uiteindelijk scheelt dat een hoop werk.
Geplaatst: 8 juli 201411 j Dat is snel werk Bit! Dus... bij het verwijderen van door mij recent geplaatste berichten zou ik daar graag een melding van krijgen van de betreffende mod. Dit om misverstanden over verwijderen te voorkomen. Nou... hahaha. die krijgt echt niemand van mij dus. Ik weet dat bijvoorbeeld Jorg of Jorieke of Stan, die berichten wel eens verwijderen met begeleiding van een pb voor de onderhavige poster. Maar daar begin ik dus niet aan. zou het niet handiger zijn als er 1 lijn wordt getrokken?of misschien gewoon geen posten meer verwijderd en dit overlaten aan degene die wel de moeite nemen om een berichtje te sturen?
Geplaatst: 8 juli 201411 j Auteur wanneer er een post in het topic komt te staan of een PB naar de betreffende wordt gestuurd dan weet iemand ook waarom het berichtje niet is toegestaan. Dat voorkomt herhaling van dezelfde 'overtreding' en uiteindelijk scheelt dat een hoop werk. En nou precies dit raakt de kern ( denk ik ).Het gaat er meestal, in vrijwel alle gevallen helemaal niet om, dat iets niet is toegestaan. Voor 99% is álles hier toegestaan.Het gaat er helemaal niet om of iets mag of niet mag. Dat komt echt vrijwel niet voor. Het gaat om de leesbaarheid van een topic. En dus ook het uiteindelijke doel van elk topic ( op de babbeltuin na ) op dit forum : het verstrekken van info. Het verstrekken van informatie omtrent het moestuinieren in de brede zin. Die info-verstrekking is gekoppeld aan een zoekfunctie. Dat betekent dan een topic in ieder geval een béétje ontopic moet blijven en niet van bemesting naar snoeien en dan weer naar vruchtvorming en dan weer een ziek blad moet gaan. Zo zit dit forum gewoon niet in elkaar.Helemaal niet dat iemand het daar nou mee eens moet zijn. En ongeacht hoe iemand nou iets voelt of zelfs beredeneert. Ons forum is niet perfect nee. Das nogal wiedes zou ik willen zeggen. Het zou beter kunnen , ook dat vast wel. Maar this is what it is. Het forum bestaat uit topics, zoekfunctie en de mensen die de topics maken en invullen. Daar hoort gewoon een lijn in te zitten, anders werkt het forum niet. In ieder geval , ik ( ik mag natuurlijk alleen voor mezelf spreken ) modereer dus op inhoud. Rationeel. Niks nada verders.En elke beredenering in frage te stellen. Ook dat kan / mag natuurlijk. Ook weer vanzelfsprekend. Maar verder is het gewoon helaas pindakaas.Eén lijn te trekken, zal lastig gaan, we zijn allemaal ( de 5 mods ) andere mensen, dus iedereen maakt weer andere afwegingen / inschattingen.Hoef je het ook helemaal niet mee eens te zijn hoor. Niemand verlangt dat. Het is meer dat ik de behoefte voel er iets van te verduidelijken.
Geplaatst: 8 juli 201411 j Als iedereen nou eens eerst dit zou lezen:https://www.moestuinforum.nl/topic/11243-forumregels-en-tips-forumgebruik/ Verder vind ik het niet nodig dat een moderator zich moet verantwoorden waarom hij/zij wat doet en waarom. Dus als Bit dat wel wil en bijv. Jorieke niet, vind ik dat dit moet kunnen. Wanneer je een bericht onduidelijk vind, kun je dat via de (!) rechts onder in een bericht melden aan de moderatoren; je hoeft niet zélf een topicstarter tot de orde te roepen. Voorkomt een hoop nodeloze discussies naar mijn mening.
Geplaatst: 8 juli 201411 j we gaan toch niet weer een hele dikussie beginnen over wat de mods wel en niet moeten doen volgens ons, hé ik vind dat bit een goed punt neerzet!enne: hij heeft ook mijn opmerking verwijderd.....sommige dingen moet je gewoon accepteren als je te gast bent! Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 8 juli 201411 j Auteur Om nóg iets meer inkijk te geven in hoe ik werk. Ik stuur dus regelmatig wél een pb. De mensen die dat betreft weten dat. Maar dat zeg ik hier niet, en expres niet. Dan zou iemand het ook als recht kunnen opvatten dat hij een pb behóórt te krijgen. En dat recht bestaat niet, is ondoenlijk en beginnen we niet aan. Niet ik , maar ook 'we' niet. In sommige gevallen echt o n d o e n l i j k. Echt hoor. Och Geedee. Ik vind dus best wel dat mede forum-leden wat aan insight mogen krijgen.Wat overigens aanschurkt tegen 'verantwoording afleggen". Das waar. Dan maken we het allemaal wel heeel erg zwaar he ?
Geplaatst: 8 juli 201411 j Als we het hebben over het verwijderen van berichten met gebabbel, in een informatief topic, dan PB ik ook niet. Dat zijn namelijk VEEEEL berichten (jullie zijn wel gek op babbelen met zijn allen ) en vaak ook oude berichten. Als bijvoorbeeld iemand een ouder topic omhoog haalt met een nieuwe vraag, en er een boel geklets in blijkt te staan. Soms verwijder je dan pagina's met berichten die niets met de topictitel van doen hadden. Ik stuur berichten als ik topics samenvoeg, en verder eigenlijk niet. Ik merk dat er de laatste tijd nogal makkelijk wordt gedaan over de titel van een topic. 'aardappel' bijvoorbeeld. Of 'tomaten'. Dat kan natuurlijk niet, en die vullen we dan aan zodat je ziet wat de vraag is. Daar moet ik mensen maar eens even op gaan aanspreken (klinkt zo streng... is het niet). Want zo blijf je bezig. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 8 juli 201411 j geedee het ging er helemaal niet om dat een topicstarter tot de orde wordt geroepen?? dan pakken we de regels er bij: Discussies die onder één van de vele onderwerpen van moestuinieren vallen maar niet passen bij de oorspronkelijke topic vraag worden door ons niet als offtopic gezien en worden als zodanig gemodereerd (gesplitst en verplaatst naar het juiste topic).bij een topic wat over bemesting gaat en later gaat over snoeien, zou volgens de regels gemodereerd worden door het topic te splitsen en te verplaatsen.dat gebeurd nu gewoon niet. het deel over snoeien wordt gewoon keihard verwijderd. wanneer er een post in het topic komt te staan of een PB naar de betreffende wordt gestuurd dan weet iemand ook waarom het berichtje niet is toegestaan. Dat voorkomt herhaling van dezelfde 'overtreding' en uiteindelijk scheelt dat een hoop werk. En nou precies dit raakt de kern ( denk ik ).Het gaat er meestal, in vrijwel alle gevallen helemaal niet om, dat iets niet is toegestaan. Voor 99% is álles hier toegestaan.Het gaat er helemaal niet om of iets mag of niet mag. Dat komt echt vrijwel niet voor. Het gaat om de leesbaarheid van een topic.als het is toegestaan, waarom wordt het dan verwijderd?een post zomaar verwijderen komt de leesbaarheid echt niet ten goede. dat blijkt ook wel uit het topic waardoor deze discussie nu ontstaat. er was wederom verwarring door het verwijderen van posten zonder mededeling. 1 kort berichtje dat het topic is opgeschoond, bezem erdoor gehaald of whatever en het is duidelijk. Eén lijn te trekken, zal lastig gaan, we zijn allemaal ( de 5 mods ) andere mensen, dus iedereen maakt weer andere afwegingen / inschattingen.daar kan je afspraken over maken. 1 lijn trekken en consequent zijn is juist een van de belangrijkste dingen als je leiding wilt geven. het wordt gigantisch verwarrend wanneer iets wel mag van mod 1 en niet van mod 2. kind vraagt aan mama of de tv aan mag. mama zegt nee. kind gaat naar papa en vraagt of de tv aan mag, papa zegt ja.kind gaat tv kijken, mama ziet dat en geeft het kind straf... 8 juli 201411 j aangepast door Gast
Geplaatst: 8 juli 201411 j Ik merk dat er de laatste tijd nogal makkelijk wordt gedaan over de titel van een topic. 'aardappel' bijvoorbeeld. Of 'tomaten'. Dat kan natuurlijk niet, en die vullen we dan aan zodat je ziet wat de vraag is. Daar moet ik mensen maar eens even op gaan aanspreken (klinkt zo streng... is het niet). Want zo blijf je bezig. dat is precies wat ik bedoel. als je daar geen PB over stuurt (waarvan bit dus zei dat hij dat niet doet) dan leert degene niet dat een topictitel anders moet.
Geplaatst: 8 juli 201411 j Bit heeft het in dit geval vooral over het verwijderen van gebabbel volgens mij, en daar zit nooit iets van info-waarde tussen. Je hoeft er dus ook niet over te mailen, tenzij het uit de hand loopt en iemand alleen nog maar komt om te kletsen hier. Dit is gewoon geen kletsforum, het is een infoforum. met een klets-hoek, dat wel. We gaan niet om de haverklap zaken afsplitsen en nieuwe topics toekennen als er voor de zoveelste keer iemand offtopic gaat. Dat is onbegonnen werk, en heel vaak is er al een topic over dat off-topic onderwerp. We kunnen echt niet aan de gang blijven, en er worden ook echt geen topics door ontwricht als we off-topic zaken verwijderen. Als het goed gebeurt dan... en soms gebeurt het wat minder goed, maar dat is eerder uitzondering dan regel. Ik weet ook niet waarom Bit dit topic heeft geopend... dit 'winnen' we toch nooit. Er zijn altijd mensen die weten hoe het beter moet facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 8 juli 201411 j het gaat toch ook helemaal niet om winnen?het is nu alleen onduidelijk. nog steeds, dit is niet de eerste keer dat hierover discussie komt. jullie hebben blijkbaar een hoop werk aan het verwijderen van offtopic geneuzel.aan de ene kant is dat toegestaan, maar aan de andere kant ook weer niet want het wordt alsnog verwijderd. dat is een dubbel signaal en dat is voor mij gigantisch verwarrend. blijkbaar voor meer mensen want anders zouden jullie niet zoveel offtopic geneuzel hoeven verwijderen.
Geplaatst: 8 juli 201411 j Nou ja, wat is off-topic geneuzel.... Als we dat soort zaken verwijderen (bijv. in topic A gaat het ineens over onderwerp B) dan melden we dat in het topic. Als we veel hebben opgeschoond bijv. Zaken als 'leuk zeg, ik heb ook van die plantjes en mijn hond vind dat lekker en dan moet mijn kindje lachen' verwijderen we zonder melding. Ik laat ze vaak een weekje staan, en zodra het weer gewoon over het topic-onderwerp gaat dan verwijder ik ze stiekem. Het mag wel een beetje gezellig hier, maar voor de leesbaarheid schonen we de boel af en toe op. Nieuwe lezers willen dat soort geklets niet lezen, die komen voor info over die gekke vlekken op een plant. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 8 juli 201411 j Ook is het veel makkelijker om met 1 klik een aantal berichten te verwijderen (gebabbel, zonder info) dan om ook nog eens al die mensen te PB-en en weer reactie te krijgen en eventueel nog een keer te moeten PB-en omdat dat wel zo netjes is. Plus: er komen steeds nieuwe leden bij die ook gewoon weer babbelen dus met die PB-tjes los je het niet op. Wel voor een aantal vaste leden, maar het probleem blijft terug keren. Maar goed, ik merk dat het hier om berichten ging die wel hele belangrijke info bevatten, en die zomaar zijn verwijderd? Daar weet ik in dit geval niets van dus ik ga lekker eten koken (geheel off-topic ) facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 8 juli 201411 j Auteur het gaat toch ook helemaal niet om winnen?het is nu alleen onduidelijk. nog steeds, dit is niet de eerste keer dat hierover discussie komt. jullie hebben blijkbaar een hoop werk aan het verwijderen van offtopic geneuzel.aan de ene kant is dat toegestaan, maar aan de andere kant ook weer niet want het wordt alsnog verwijderd. dat is een dubbel signaal en dat is voor mij gigantisch verwarrend. blijkbaar voor meer mensen want anders zouden jullie niet zoveel offtopic geneuzel hoeven verwijderen. Ik zie dat dubbele signaal niet zo.Oftopic gebabbel verwijderen is eigenlijk standaard, alleen gebeurt het niet altijd ( en zeker niet 24/7 ) . Ik had het dus over oftopic gebabbel ja. Inhoudelijk offtopic gaan, daar vraag ik liever om in het topic zelf, om dat niet te doen. Gebeurt weinig dacht ik Maar even terug naar waar dit topic dan over gaat.Opschonen van topics. En dan heb ik dus over offtopic gebabbel verwijderen. Ziet nou niemand daar een oorzaak, een handvat, om deze discussie een andere draai te geven ?Ik bedoel dus : kunnen we niet het gebabbel proberen een béétje daar te houden waar het hoort ? ( in de babbeltuin dus )Dit forum is een verstrekker van informatie toch ? De doelstelling waaruit dit forum geboren is.Kunnen we dan wellicht de hand in eigen boezem steken ( ik óók hoor ) en eens wat nadenken voor je iets post ? Voegt het iets toe aan hetgeen er al staat ? Heb ik de zoekfunctie al gebruikt ? Is mijn post een echte inhoudelijke toevoeging ? Is het een ervaringsfeit ? Komt het van googlen ? ( iedereen kan googlen )Zet ik de eeuwige link naar dianasmooiemoestuin ? ( waarom eigenlijk ? ) Ik bedoel dus.Kritiek hebben is oké. Wat mij betreft gráág zelfs. Veelal ook terecht hoor. Maar wat kun je zelf doen om het forum duidelijker / beter te maken ?
Geplaatst: 8 juli 201411 j dat je een berichtje enkele weken later 'stiekem' verwijderd heeft waarschijnlijk niemand door, mits het de verhaallijn niet veranderd. Als we dat soort zaken verwijderen (bijv. in topic A gaat het ineens over onderwerp B) dan melden we dat in het topic. Als we veel hebben opgeschoond bijv. dat gebeurd dus niet. daar benoem je nu juist het struikelpunt waardoor dit topic is ontstaan. het gaat nu om recente topic's waarvan meerdere posten worden verwijderd zonder enige mededeling. wanneer je het topic nu voor het eerst leest is het een normaal topic. maar wanneer je het topic eerst had gelezen met de oude titel en daarna opeens verder leest na alle aanpassingen dan ontstaat er verwarring.helemaal als je ziet dat je eigen posten zijn verwijderd, dan ga je je afvragen wat je fout hebt gedaan. met de oude titel was het immers ontopic dus je bent je van geen kwaad bewust. een PB sturen om het te vragen gaat niet want het is niet duidelijk welke mod de posten heeft verwijderd. al die misverstanden hadden voorkomen kunnen worden met 1 simpel berichtje in het topic. scheelt ook een hoop pb's sturen deze hele discussie is eigenlijk 1 grote schreeuw om duidelijkheid. niet om het beter weten of de discussie winnen.
Geplaatst: 8 juli 201411 j Loes, er worden geen berichten met informatieve inhoud verwijderd, zonder een melding. Melding in het topic, of melding via PB. Als je een voorbeeld hebt dan zie ik dat graag hoor, maar dat is gewoon niet wat we doen. Het geklets, zinloze geklets, verwijderen we wel. Maar daar hangt geen enkel topic aan, dat is gewoon makkelijk te verwijderen zonder dat er zaken onleesbaar worden. De poster van dat gebabbel zal vast denken dat het heel zinvol is om dat geklets op dat moment te posten. Maar dat geklets is juist hinderlijk voor de leesbaarheid. Bij deze: MINDER KLETSEN GRAAG. (in de info-topics dan ) In de babbeltuin mag je kletsen. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 8 juli 201411 j nou jorieke.........ik hoop dat jij de soep niet zo heet eet als de reactie hier [sorry loes],het topic van jane over wat nu heet: vasten en........maar het ging bij deze alleen om 1 bericht van erny, van mij en van bit zelf!dus ik snap de felle reacties niet zo van loes in deze...................... deze hele discussie is eigenlijk 1 grote schreeuw om duidelijkheid. niet om het beter weten of de discussie winnen. de duidelijkheid is volgens mij dat de mods berichten Mogen verwijderen en als iemand persee wil weten waarom dat gedaan is met ZIJN bericht kan hij de mods wel gewoon een pb sturen....duidelijk toch? en ik neem aan dat bit slechts probeerde uit te leggen waarom hij soms berichten verwijderd en geen pb stuurt Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 8 juli 201411 j Auteur @Loes Dat laatste heeft ook met de gang van de tijd te maken. Berichtjes van mij dat ik ging verwijderen hebben in dat topic gestaan. Pb's naar topicstarter zijn er geweest, topictitel is aangepast door topicstarter, naar haar/ zijn eigen inzicht. Daarna kon ik de onnodige posts verwijderen inclusief de mijne.Nu is dat weer een gewoon babbel-topic. Én leesbaar. Dat was mijn doel. Niet veel meer.Dat er dus posts verdwijnen die totaal nergens meer op slaan, is een gevolg.Niet leuk ? Nee, misschien niet. Volgende x zal ik een bericht laten staan. " topic titel aangepast, dus onnodige posts verwijderd " oid.Dat heb ik niet gedaan nee. Das waar.
Geplaatst: 8 juli 201411 j Ik zie dat dubbele signaal niet zo. het dubbele signaal:je zegt ditHet gaat er meestal, in vrijwel alle gevallen helemaal niet om, dat iets niet is toegestaan. Voor 99% is álles hier toegestaan.het is dus wel toegestaan. maar tegelijk wordt het wel verwijderd. dus blijkbaar is het ongewenst en dus niet toegestaan.dat is een dubbel signaal. Ziet nou niemand daar een oorzaak, een handvat, om deze discussie een andere draai te geven ?Ik bedoel dus : kunnen we niet het gebabbel proberen een béétje daar te houden waar het hoort ? ( in de babbeltuin dus )je wilt dus dat mensen niet offtopic kletsen in andere fora gedeelten?weest daar dan duidelijk in. zeg dat het in andere fora gedeelten niet is toegestaan. wijs mensen daarop. met stiekem berichten verwijderen bestrijd je de gevolgen, niet de oorzaak.
Geplaatst: 8 juli 201411 j Loes, dat van dat we liever niet hebben dat je babbelt staat gewoon in de regels. Babbelt iemand toch veel dat krijgt diegene gewoon een PB. En we verwijderen veel omdat er nou eenmaal altijd wel iets wordt gekletst. En na een tijdje doet dat geklets al helemáál niet meer ter zake en verwijderen we het. Het is dus niet NIET toegestaan, we hebben het gewoon liever niet zo veel. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.