Mariekeenfrance Geplaatst: 11 juli 2014 Geplaatst: 11 juli 2014 Hallo, wat het probleem is in onze tuin weet ik niet. Maar deze zomer wordt alles wat kool is opgevreten. Van de jong gezaaide (boerenkool) tot Broccoli dat eenmaal goed is aangeslagen. Kan zelf niks ontdekken. Afgelopen winter is het niet koud geweest, voorjaar heel heet en droog. Wat kunnen zoal de bedreigingen voor kool zijn?groet, Marijke. Quote Mijn naam is Marijke, maar de Fransen noemen mij Marieke.
Bit Geplaatst: 11 juli 2014 Geplaatst: 11 juli 2014 Velerlei. Er zijn over alle aantastingen ook wel overal topics over. Natuurlijk het koolwitje wat eieren afzet op de kool. Rupsen dus.Mineervliegjes ( meestal niet zo erg )Knolvoet. Zie die topics. Uitgebreid verhaalKnol-larves. Van de kool vlieg. (Beschermende platte ringen aan de voet, zie die topics )Slakken. Zijn dol op kool. Zie die topicsDuiven eten een kool tot geraamte, maar meestal eigenlijk als jonge plant.Woelmuizen eventueel.Luis. Quote
Mariekeenfrance Geplaatst: 11 juli 2014 Auteur Geplaatst: 11 juli 2014 Bedankt voor het antwoord tot zo ver, had er bij kunnen zeggen dat het hier gaat om jonge plantjes en alle andere planten doen het wel. Quote Mijn naam is Marijke, maar de Fransen noemen mij Marieke.
Mariekeenfrance Geplaatst: 11 juli 2014 Auteur Geplaatst: 11 juli 2014 Ach wat stom van mij, ik schreef ze worden opgevreten moet zijn ze gaan dood Quote Mijn naam is Marijke, maar de Fransen noemen mij Marieke.
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.