Geplaatst: 27 juli 201312 j momenteel hier donder en bliksem en sterke rukwinden, de regen valt (eindelijk) met bakken uit de lucht...
Geplaatst: 27 juli 201312 j Hahahaha ik dacht in de eerste plaats dat dat een ondergelopen pad was, tot ik de waterlelies zag drijven. Leef je leven dag voor dag.
Geplaatst: 27 juli 201312 j Joehoe! Gisteren 2 hele millimeters regen! (ik wil niet al te sarcastisch klinken hoor... ) facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 27 juli 201312 j De bui komt er hier nu aan, ik zit nu al in voor mijn plantjes, niet te hard waaien enzo!!!!!
Geplaatst: 27 juli 201312 j het loopt stilaan op zijn einde maar was zeker de moeite, straks eens alle regentonnen gaan controleren, het heeft toch anderhalf uur constant ferm zitten regenen...
Geplaatst: 27 juli 201312 j Joehoe! Gisteren 2 hele millimeters regen! (ik wil niet al te sarcastisch klinken hoor... )Als het goed is komt er nu weer een plens jullie kant op, tenzij het steeds op is tegen de tijd dat de wolken in Zelhem zijn
Geplaatst: 27 juli 201312 j Nou, waaien deed het hier wel even, en t werd donker alsaf het avond werd, niet te kort zeg. Ergste noodweer is nu overgetrokken maar het regent nog lekker steady door. De ton zal wel goed vol zitten, man, t ging even echt hard net. elizabet.nl
Geplaatst: 27 juli 201312 j en ook lelystad ,mag zich wentelen in de regen....... Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 27 juli 201312 j Potten tussen struiken gezet en in de schuur. Kwetsbare plantjes beschutting gegeven met wat plastic. Nu afwachten... Word erg donker. Heb alle bakken en emmers die ik kon vinden op het terras gezet (verzwaard met stenen).. Moet toch iets zonder regenton. Voor het geld zal het niet veel schelen.. Maar plantjes die altijd alleen maar kraanwater krijgen zullen het wel eens fijn vinden denk ik > Planten kopen? Doe het bewust!
Geplaatst: 27 juli 201312 j Leuk om die bui zo te volgen tot ie eindelijk via ons hier het land uittrok. Eerst om uur of 2 een lekker regenbuitje, daarna een fijne hoosbui (niet te lang dus geen ondergelopen toestanden) met wat onweersgerommel. En nu een licht regentje na. Tja... er was wat voor ons over, maar niet al te veel blijkbaar... Maar ik ben tevreden, hoef weer geen water te geven.
Geplaatst: 27 juli 201312 j 2 uur geleden ...zwart ...donder bliksem........de tonnen zijn weer vol....aardlekschakelaar was uitgesprongen bij een enorme knal hier vlakbij....nu schijnt de zon weer....alles drogen....zometeen bbq....gelukkig niet in t water gevallen
Geplaatst: 27 juli 201312 j 13 mm gevallen en flinke gedonder hier in de buurt sloeg het ook ergens in. Heb vanmiddag kool kunnen poten.De grond was lekker zacht na het regenbui. Overnachten nabij het Lauwersmeer.
Geplaatst: 27 juli 201312 j Hoe is het gegaan Gé? Hier op dit moment stroomuitval om de 5 minuten en vette windvlagen, het storm(pje) trekt jouw kant op... We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 27 juli 201312 j Heerlijke plensbui gehad vanmorgen, duurde een ruim uur, veel water gevallen, zalig !!
Geplaatst: 28 juli 201312 j Dat was een flinke onweersbui. Het ging erop Mijn vriend, die normaal niet wakker te krijgen is met een gloeiend hete prikstok, schrok wakker van het onweer...
Geplaatst: 28 juli 201312 j Met het stormpje van gisteravond is een parasol afgebroken..de wilde eau de vie pruimen zijn er voor een deel afgewaaid, en enkele walnotentakken afgebroken. verder lagen alle slingers op de grond.In het kippenhok is de oude pruimenboom waar de elektradraad aanhing afgebroken..gelukkig geen geëlektrocuteerde kippen. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 28 juli 201312 j vannacht noodweer hier, harde wind, vreselijk onweer (we wonen 50 meter van een electriciteitsmast af, fijn hoor !!) Vanmorgen checkte ik de regenmeter :26 mm dat kan helpen, nu is wel de grond helemaal dicht geslagen door d regendus... morgen schoffelen maar !! (ach ja zo blijft de mens bezig he ?? Heb ik tenminste geen tijd om op het onkruid van de buren te letten !!
Geplaatst: 5 augustus 201312 j ooit wel eens zo genoten van de ontlading der hitte in een hemelse regebui?ik hier wel.......donner-wetter nogantoe! want het was vandaag echt....heel benauwd en droge warmte! Kiezen voor helpende handen is delen in de praktijk!
Geplaatst: 6 augustus 201312 j Die kwam bij mij precies vannacht om 2 uur..beetje weinig, maar de omslag zal iets verkoeling brengen..we gaan naar een week van gemiddeld 24 graden...dat vind Jetje een heerlijke temp...af en toe een buitje erbij..groeien de appels goed We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 6 augustus 201312 j ik zou verdeurie een moord doen voor een regenbui!ik weet nog wel iemand om te vermoorden Pirosjka(nee hoor grapje ) maar je hebt gelijkvannacht is hier 4 mm gevallen na een zeer kort maar hevig onweer.Nouja het wordt de komende dagen +/- 24 graden dat vind ik wel heerlijk hoor
Geplaatst: 7 augustus 201312 j Het regent hier al vanaf 11.00 h en als ik heeeeel eerlijk ben...... vind ik het nu wel genoeg!!
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.