Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het regent!!!!!

Featured Replies

Geplaatst:

Grmbl............

MVG

Danuta

Geplaatst:

Fluistermodus......'er komt water uit de lucht'................

MVG

Danuta

Geplaatst:

It 's yours! Go out and get it!

Geplaatst:

En laat nog een beetje voor ons over

Geplaatst:

I want it all and I want it now!

It's all mine..............

MVG

Danuta

Geplaatst:

JAAAAHHHH, vannacht is er onaangekondigd wel 5 mm gevallen na een wekenlange droogte en hittegolf! Joepieeeee!

ermz... ik had natuurlijk wel een stapeltje boeken op de tuintafel liggen die nu verzopen is maar dat mag de pret niet drukken....

Geplaatst:

Hi Piroska, hier meer dan 20...ben helemaal blij, toch nog wat planten overleven en vooral mijn heilige frambozen ) Alleen als eht door gaat dan effe het zwembad aftappen en de bomenman komt nu vandaag niet, maar dan ga ik eens mooi shoppen voor schoenen in Villach, lekker koel...)

MVG

Danuta

MVG

Danuta

Geplaatst:

Ohhhh 20mm! *jaloers

shopze!

Geplaatst:

Gefeliciteerd lady`s!

Ik heb gelukkig een paar dagen geleden een flinke klots water gehad..neemt niet weg dat de aarde erg hard is. Nu we aardappels oogsten merken we pas hóe hard onder de eerste tien cm vochtige aarde

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Heeft hier vanaf 2 uur vannacht tot 6 uur hard geregend .

Geplaatst:

@Piroska, het was zelfs meer, de Tuinkabouter had gedurende de nacht de regenmeter geleegd en alles bij elkaar 48 mm!! Naja , het meeste stroomt van de berg af natuurlijk maar de beek is weer goed gevuld, waterkelder vol, en de planten in mijn keukentuin die nog overleefd hebben zien er ineens 20 tinten beter uit

Probleem is alleen waar droog ik mijn was, buiten nat binnen droogt eht van geen meter want geen kachel aan dus straks maar even naar boven en als uitzondering in de droger mikken )

Het is nog steeds bedekt dus misschien krijgen we nog wat bij, de temperatuur is rond de 20˚ nu en geweldig, ik knap er helemaal van op en hier en daar piepen kleine sprietjes groen door de grote vlaktes gele verdroogde grasvelden....

Dus straks op zoek naar een paar schoenen voor onder mijn trouwjurk, eens kijken of ik kan slagen maar mijn dag kan al niet meer kapot, nooit gedacht dat een fikse regenbui mij nog eens gelukkig zou maken )

MVG

Danuta

MVG

Danuta

Geplaatst:

wanneer is de grote dag Piroska ?? (of vraag ik nu te veel prive ?? Leuk hoor

trouwen ,alleen al de voorpret is geweldig. Ik hoop dat je de dag van je leven zult hebben

Geplaatst:

Grijns, Heleen ik denk dat je de vraag aan mij stelt ?

3 September, 1 september rijden we terug naar Nederland daarvoor dus ik heb alles op afstand geregeld, dat was wel even afzien maar wel gelukt...op het moment ben ik eigenlijk zover dat ik gewoon hier wil blijven en mijn kop in het zand steken maar het moet gewoon. Wij zijn niet de jongsten meer en het is beter om het te regelen, maakt het ambtelijke leven in het buitenland ook wat makkelijk aangezien we vanaf volgend jaar hier gewoon geheel naar toe emigreren, we zijn er nu ook al bijna altijd )

Dus vandaag schoenen, jurk komt er aan (hoop ik). Juwelen zijn besteld, Pak van de Tuinkabouter (mooie Lederhosen enzo) ophalen en volgende week de ringen ophalen en dan zijn we ver klaar ) Dus over 2 en halve week honden en kleuter zevenslaper inladen, de dierenverzorger inseinen, die verzorgt de rest van de dieren als we weg zijn en dan op weg naar Nederland en alles wat op ons af komt.

Ondertrouw en huwelijkscontrakten hebben we al geregeld toen we er de vorige keer waren.

Wordt nu echt spannend

MVG

Danuta

MVG

Danuta

Geplaatst:

Na twee maanden eindelijk regen

JAAAAAAAAAAA

Geplaatst:

sorry Danuta ik bedoelde inderdaad jou, ik ga aan je denken die dag (en aan je Tuinkabouter natuurlijk )

Geplaatst:
Na twee maanden eindelijk regen

JAAAAAAAAAAA

Gefeliciteerd, lekker he.........

MVG

Danuta

Geplaatst:
sorry Danuta ik bedoelde inderdaad jou, ik ga aan je denken die dag (en aan je Tuinkabouter natuurlijk )

Dank je, ik heb nog 2 jurken besteld, ben nog neit helemaal overtuigd, dus dat wordt op eht allerlaatste moment beslissen ben ik bang of toch nog wat anders....

MVG

Danuta

MVG

Danuta

Geplaatst:

Grappig dat je nu nog niet weet wat je aan doet,en ook zo officieel. Wij hebben er vorig jaar een relaxed trouwen van gemaakt,en onze dochters waren getuigen.Lekker gebbqued met de kids en ouders.Wij zijn na ruim 20 jaar bij elkaar te zijn,officieel getrouwd ,op 4 sept. vorig jaar.

Geplaatst:

@ Indy...grijns...ik heb een Groomzilla......

Aangezien ik weduwe ben, wilde ik simpel gewoon met de getuigen naar het gemeentehuis, klaar!! Lekker even lunchen samen en wegwezen....

Mja, maar de Tuinkabouter is nooit getrouwd geweest en die besloot ineens dat hij iedereen erbij wilde hebben en toen kon ik dus een huwelijk gaan regelen met alles er op en er aan...en vanaf een afstandje regelen is niet echt makkelijk, vandaag bleek dat een aantal kaarten nog steeds niet is aangekomen dus ik moet alweer in de foon klimmen.

Ik heb niet echt kleding geschikt voor een semi formeel huwelijk dus shoppen, ik wil gewoon een simpele dirndl dragen als geintje maar de meeste van die dingen zijn zo opvallend en kleurig dat ik niet echt kan slagen....

Dus jurk, 60 gasten, lunch, taart etc........het liefste zou ik nu weg willen lopen......

MVG

Danuta (niet erg relaxed op het moment)

MVG

Danuta

Geplaatst:

Na de tijd kan je terug zien op je geslaagde DAG.

Hou moed voor DE dag en alles met regelen.

3 sept GROTE GOEDE dag, onze zoonliefs is dan jarig.

Veel geluk en laat het over je komen?

Gr,Thea

Overnachten nabij het Lauwersmeer.

Geplaatst:

Dank je Thea, dat probeer ik ook, maar ik ben een echte regeltrees en probeer het iedereen naar de zin te maken maar hier gaat het werk ook door, de baby klokje rond, de andere dieren, zomerwerk (schilderen, opknappen etc) en dan krijg je mailtjes van mogen wij niet komen.........blijken er kaarten al 14 dagen onderweg te zijn terwijl ik extra voor priority te hebben betaald.......grmblll...

Naja, in ieder geval heeft het geregend en een aantal planten die het allemaal overleefd hebben staan er prachtig bij....

De zon schijnt hier weer volop, de kerk te zien uit mijn huiskamerraam, daar luiden volop de klokken want we hebben feestdag hier, Maria ten hemelvaart, even een foto gezocht van toen alles nog groen was )

Kerkje-op-achtergrond90211376555284.jpg

Verder zit ik helemaal dicht, ontstoken holtes etc door al een weekje oplopende allergie en hooikoorts, waarschijnlijk van de mais en het maaien...........

Ik weet het, ik ben gewoon effe zielig !!! Ik heb de marriage blues.......

MVG

Danuta

MVG

Danuta

Geplaatst:
Geplaatst:

Hehehehe...mja maar dan voroaf...)

MVG

Danuta

Geplaatst:

Hé Danuta,

Ik heb er 2 gevonden.

Dirndl87331376576573.jpgFRIDA-Dirndl24261376576574.jpg

Ik ben best benieuwd, hoe je trouwjurk eruit ziet.

Zet je nog foto's op het forum van de dag zelf.

Groetjes,

Conny.

Leef je leven dag voor dag.

Geplaatst:

Hehehe...je laat precies zien wat het probleem is...groen, rood, fel blauw en in de meest vreselijke combinaties helaas........en aangezien ik een oud omaatje ben in een wat appelige vorm staat zoiets vreselijk natuurlijk )

Ennuh benieuwd hoe ik er uit ga zien op mijn trouwdag ben ik intussen ook )

Nu zat ik te verzinnen dat het dan misschien ook wel regent en ik dus geen regenjas heb etc....ik wordt nog een nr 1 tobberd op mijn oude dag door dit akkefietje........

MVG

Danuta

MVG

Danuta

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.