Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het regent!!!!!

Featured Replies

Geplaatst:
Gisteren 12 mm gevallen. Hoe moet je dat zien? Hoeveel moet er vallen voor bijv. 1 emmer water /vierkante meter?

Makkelijk te onthouden: één millimeter regen is één liter per vierkante meter.

Voor de hoeveelheid van één emmer (met een inhoud van 8 liter) per vierkante meter is er dus 8 mm regen nodig.

Geplaatst:

Dank je wel voor het antwoord; in emmers denken is wel wat prettiger , hoewel het qua hoeveelheid wel meevalt.

Geplaatst:

bleh, het regent hier al de hele ochtend. Weet je nog...? Toen het nog warm was? Brrr wat koud en nat nu!

Ik weet dat ik had gevraagd om regen, maar nu mag de zon wel weer even tevoorschijn komen. Het is de afwisseling... die het hem doet.

Geplaatst:

HOLLANDER ik lach je uit maar wil ook morgen zon

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Het is ook nooit goed he

Geplaatst:

en het waait hier ONGELOOFLIJK hard.

Geplaatst:

Ja hier ook Rom dat ben ik het meest zat de harde wind, daar hebben we helemaal niks aan dat geeft enkel schade

me stokbonen staan gigantisch te klapperen me mulch waait weg en ga zo maar door

Geplaatst:

en mijn kas gaat kapot

Geplaatst:

ik zie overal aanbiedingen van plastic-golfplaten mischien moet je je gewone plastic daardoor vervangen.

Geplaatst:

ja maar het nadeel is dat je ze op maat moet zagen en dat kan volgensmij niet.

Geplaatst:

Wind heeft ook voordeel; de was ( belooft nu een paar uur droog ) kun je gestreken van de lijn halen . Heb makkelijk praten in de stad, op het platteland waait het altijd .

Geplaatst:

Het waait hier hard, goed voor de was, ware het niet dat het stortregent, al de hele ochtend. Dus was in de droger

Geplaatst:
  • Auteur

Hier ook de hele dag al nat.

Vrijdag naar de Brouwersdam afgereist.

Gisteren terug naar huis, helaas afgelast vanwege de storm, super jammer

Geplaatst:

brouwersdam heeft toch iets te maken met deltawerken vast extra mooi om gezien te hebben als het stormt.

Geplaatst:
  • Auteur
brouwersdam heeft toch iets te maken met deltawerken vast extra mooi om gezien te hebben als het stormt.

ging dus voor concert at sea en niet om de Brouwersdam te aanschouwen

Geplaatst:

Tja das weer wat heel anders nouja ik vindt deltawerken gewoon mooi en bijzonder.

Geplaatst:
  • Auteur

Helemaal waar, en mee eens

Geplaatst:

Hier leek het wel groeiweer gisteren en vandaag. Heel veel regen en tussentijds zon. Grond voelde lekker warm aan (als de zon erop scheen).

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:

Mijn (jonge) spinazie plantjes zijn na die plensbuien een beetje uitgeregend, en stonden/lagen op den duur met wortel en al boven grond. Ik heb ze weer teruggestopt. Als de regen even wat zachtjes doet i.p.v. deze grove aanvallen...

Geplaatst:

Dit vind ik een goede site om te kijken of het gaat regenen.http://www.meteox.nl/3daagse.aspx?soort=grt-084regenverwachting&jaar=-10&type=regenverwachting

Wat is onkruid?Iets wat je niet moet zaaien maar toch uitkomt.

Geplaatst:

Ben de regen nu wel weer zat, de bonen rotten nu gewoon bijna de grond uit! Zon willen we!!!

Even a broken clock is right twice a day

Geplaatst:

nog heel even geduld die zon komt er aan

Geplaatst:

alleen maandag toch?

Geplaatst:

Te weinig regen vind ik niet zo heel erg, die regen kan ik nog enig zins nabootsen, maar die zon wil maar niet lukken: mijn dikke buik geel geverfd, 10 pepers gegeten voor de hitte, maar het werkt voor geen meter!

Even a broken clock is right twice a day

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.