Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Het regent!!!!!

Featured Replies

Geplaatst:
Jet, ik zou bijna zeggen... volgend jaar de zaden mixen en breedwerpig uitzaaien

Als ik er geen onkruid tussen zou moeten wieden nog geen gek idee..mooi zal het wel worden

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Het is hier gisteravond gaan regenen en dat doet het nu nog.

Ik had veel plannen die nu letterlijk en figuurlijk in het water vallen.

Flut.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:
Gewoon lekker de keuken op gaan ruimen met muziek aan (of is jullie keuken wel altijd netjes opgeruimd? ), en dingen inmaken of bakken.

Precies, ben ik ook aan het doen. Met dit beestenweer geen zin naar de tuin te gaan....

Geplaatst:

Vanmorgen al gestoft, gezogen, gedweild, verschoond, gelapt en gepoetst.

Ik ga weer verder met mijn bramenproject.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Geplaatst:

We moeten maar op een cursus waterplanten kweken gaan als dit zo door gaat

Geplaatst:

Wij hebben vandaag de laatste afleveringen van The Good Life bekeken, lekker op de bank met een hapje en een drankje. Vind t enorm fris vandaag. Dan ben ik niet zo energiek om vanalles te doen

Good things come in small packages

Geplaatst:

Afgelopen week op de camping geweest. Ben een tussendoor naar huis gegaan met het plan tegelijk de tuin van water te voorzien. Had het thuis geregend, gespoeld, en hoe het dan gegroeid lijkt in een paar dagen. en wij op de camping hadden gewoon mooi weer ( 30 km van huis ) Een paar dagen later werden we op de camping getrakteerd op: ijsklontjes en water; een emmer halfvol. Wilde een foto toevoegen maar das helemaal veranderd

Geplaatst:

Ik was op een bio-tuin vanmiddag, open dag. er zijn niet veel bio-tuinders hier in onze regio, zeker niet met groenten. Deze Mw. had veel groentes, erg mooi allemaal, behalve in de kassen!! Op de een of andere manier ( en zelf denkt ze door het vochtige weer) zagen de komkommers er vreselijk uit, meeldauw van onder tot boven..ook de paprika`s en pepers waren aangetast. Erg jammer van al die groentes. Het regende gelukkig vanmiddag een paar uur niet,maar als je al die mensen had gezien, aangekleed in warme jassen en sjaals...brrr.

Geplaatst:

En nu schijnt het zonnetje weer

En de komende week geven ze wel redelijk droog weer op.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Poeh het heeft me net even geregend hier! In tien minuten was de weg een rivier stond het terras onder water. Ook de moestuin was op sommige plekken weer een rivier geworden. Was echt niet normaal, het heeft denk al een paar jaar hier niet zo hard geregend

Geplaatst:

bij ons ook

Geplaatst:

Hier regent het ook, maar met een zachte Geeeeeee lekker groeiregentje

Geplaatst:

Hier regent het niet. Het wolkbreukt

Geplaatst:

Je laarzen winkel zal wel goed lopen met al die regen...

Ondertussen is voor de 5de keer in een paar weken tijd hetzelfde deel van de moestuin in een moeras veranderd...

Misschien volgend jaar maar eens wat aan de afwatering doen

Geplaatst:

bij ons begint het hier ook net te regenen alweer terwijl mn aardappelen nog buiten staan die ik net gerooid heb

Geplaatst:
  • Auteur

Wie helpt zoeken, glanzend schijnend rond voorwerp,staat normaal in deze tijd hoog aan de hemel. geeft warmte en licht.

Ik ben haar al weken kwijt.

Gek word ik van al die regen, en heb nu ook nog vakantie in mein garten. roundhousen.

Geplaatst:

Yo, hier is het ook NIET leuk meer, flinke onweer en buien..het huis meer dan vol met logees...die graag in de tuin zouden liggen. Gelukkig is er nog Cultuur en TeeVee

Geplaatst:

Hier heeft de regen en het vocht ook zijn werk gedaan. In 1 week tijd zo'n 60 tomatenplanten ten prooi aan de phytophtera.

Maar gelukkig hebben we de foto's (van verleden jaar) nog.

• 2 weken later...
Geplaatst:

mm dat wordt vanavond niet naar de tuin denk ik, ik woon onder zo'n rooie vlek!

Even a broken clock is right twice a day

Geplaatst:

Ik zie op het plaatje geen rood in de buurt van Maastricht maar buiten zie ik donderkoppen.

Even de uien-vlechten binnenhangen

edit 18 :47 uur

Het HAGELT hier! Daar gaan mn (nog) goede tomaten

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Account

Navigatie

Zoeken

Account

Navigatie

Zoeken

Zoeken

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.