Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hum, dat klinkt aardig heftig. Hebben ze ondergrondse worteluitlopers? Snoeien helpt niet? Tientallen meters.... dat klinkt wel veel. Als ze echt niet in toom te houden zijn, dan is het misschien niet zo geschikt. Als ze op een gegevn moment ophouden met expanderen, dan heb ik wel een geschikte plek voor ze, achteraan in de tuin in een hoek waar toch niets mee gedaan wordt en een wildernis is.

Geplaatst:

Ik heb nu foto's van het huis in Zweden bij mijn Moestuin Seizoen gezet:

blog/Kibas/zweden_voor_en_na_3_weken_klussen_b-4199.html en

blog/Kibas/zweden_huis_b-4198.html

Verder heb ik nog nieuw in de aanbieding: plantje zeeuws knoopje (bloemenplant).

En misschien meloensalie, dat zou ik even moeten kijken. Laat het weten als je belangstelling hebt, dan kijk ik of er een plantje te maken is.

• 4 weeks later...
Geplaatst:

Heeft er nog iemand redelijk nieuw zaad van de Echte kruisdistel (Eryngium campestre)? Ik had vorig jaar geruild, maar het was niet opgekomen. Dus ik wil een nieuwe poging gaan doen.

Geplaatst:

Joepie! Verbaast met trouwens niet dat jij ze hebt, want behalve eetbaar zijn ze ook heel handig voor paddenstoelen (ben zo even vergeten welke, maar staat wel ergens genoteerd).

Je kunt nog steeds in mijn ruillijst kijken of er nog wat van je gading bij is. En ik heb dit bij Geedee gezet, kan ook voor jou gelden natuurlijk:

"Ik kan een paar besjes van de goldens pearls voor je meenemen, dan kun je zelf het zaad oogsten (dan kan het nog even extra narijpen, veel besjes heb ik op dit moment niet, de tuinhulp heeft ze opgegeten). Hetzelfde geldt voor de physalis/ananaskers (heb ik ook nog zaad van van vorig jaar misschien). Verder paar zaden grote klis, 2 zaden vogelhuiskalebas uit 2012, paar capucijnenbaard en vlozaad (psyllium)

Qua bloemen heb ik nog niet op mijn ruillijst staan paarse alyssum, dwergasters, berenoor wit en oranje en dianthus barbatus cottage perfume (paar zaden).

Om te gebruiken of te drogen heb ik nog veel salie. Misschien kan er ook een stuk van af gestoken worden als ik iemand vind die dat voor me kan doen. Ik heb ook lablabbonen (is geen echte boon) en het zaad van de mariadistel is ook net klaar, staat geloof ik ook nog niet op mijn ruillijst. Ik kan een groentezak olijfkomkommer voor je oogsten om op te eten. En en....vast nog wel meer, laat maar weten.

Op niet-moestuingebied heb ik een afrikaanse trommel met aan beide zijden een vel gespannen en een stuk zelfgemaakte zeep (ik heb een zeep-site waar ik zelfgemaakte zeep verkoop). En vast nog wel meer, ik zal even denken en rondkijken. "

Geplaatst:

ja, er is genoeg, ook nog wel voor iemand anders. Zal wat voor je tussen de andere zaden uit plukken, degene waar ik mee geruild had, had alle zaden in 1 grote zak gedaan. Gelukkig allemaal wel herkenbaar.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...