DidiF Geplaatst: 22 juli 2014 Share Geplaatst: 22 juli 2014 hoi, 3 tal weken heb ik mijn gazon geverticuteerd, bemest en kalk overgestrooid.Blijkbaar niet goed genoeg, want er staat weer onkruid in Zou ik nu mogen spuiten tegen dit onkruid? Zoja weet iemand een goed product zodanig dat dit mijn gazon niet aantast? Want dit is nu eindelijk eens mooi groen Thx Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bit Geplaatst: 22 juli 2014 Share Geplaatst: 22 juli 2014 Dit zetten wij wel eens in als de klant het eist. Werkt echt goed, niet goedkoop. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
DidiF Geplaatst: 22 juli 2014 Auteur Share Geplaatst: 22 juli 2014 bemesting is wel al gedaan 3 weken geleden... Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bit Geplaatst: 22 juli 2014 Share Geplaatst: 22 juli 2014 Wat je wil. Het is een complete behandeling he ? Aan de ene kant dood je het onkruid en aan de andere kant geef je een boost aan het gras, waardoor dat ook nog eens tegen het onkruid werkt. Zo werkt dat.Tis maar een optie hoor. Je bent in ieder geval van je onkruid af. Ik dacht even dat het je daar om ging. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Holland Geplaatst: 23 juli 2014 Share Geplaatst: 23 juli 2014 En daarna regelmatig blijven bemesten. Minimaal twee keer per jaar, liefst paar keer vaker. Heb hier thuis het gras al vier keer een beetje bemest dit jaar. Heeft het gevolg dat je het gras wat vaker moet maaien, maar het creëert wel een dichtere grasmat en gaat daardoor meer het onkruid tegen. Onkruiden in het gazon kun je beter zoveel mogelijk voor zijn in plaats van te bestrijden. Quote Vriendelijke groeten, Holland Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
simonvb Geplaatst: 23 juli 2014 Share Geplaatst: 23 juli 2014 Volgens mij staat er op het product : "met onkruidverdelger" en is het dus niet alleen bemesting. Ik zou Bit geloven en het proberen (gebruik zelf geen onkruidverdelgers). Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mr. Ecotuinweetjes Geplaatst: 23 juli 2014 Share Geplaatst: 23 juli 2014 Het is onder andere door het zorgeloos en massaal gebruik van onkruidverdelgers dat er zoveel gezondheids problemen zijn. Wanneer zullen de mensen eindelijk beginnen snappen dat Round-Up, Weedol en alle troep van Bayer giftig is voor plant, mens en dier? Quote Onze website is http://www.ecotuinforum.be en je vindt ons als Ecotuinweetjes op Facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Itoero Geplaatst: 23 juli 2014 Share Geplaatst: 23 juli 2014 Ik heb m'n gazon nog nooit bemest.Het is een mengeling van gras, paardenbloemen, madeliefjes en klaver.Ander onkruid groeit hier niet in het gazon. Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bit Geplaatst: 23 juli 2014 Share Geplaatst: 23 juli 2014 Het is onder andere door het zorgeloos en massaal gebruik van onkruidverdelgers dat er zoveel gezondheids problemen zijn. Wanneer zullen de mensen eindelijk beginnen snappen dat Round-Up, Weedol en alle troep van Bayer giftig is voor plant, mens en dier? In ieder geval ben ik me daar wel degelijk van bewust hoor. Het is alleen dat ik een optie geef voor topicstarter zijn/ haar vraag. Heb jij andere opties, horen we dat natuurlijk graag.Zelf zou ik nooit die troep gebruiken, troep die overigens wél werkt en aan het gevraagde resultaat voldoet. Ik ben iemand die in zijn eigen tuin rondkruipt met een aardappelschillenmesje. Maar ánderen willen of kunnen dat niet.Als ik het bij een klant met de hand zou uitvoeren wordt ik wegens de prijs die dat gaat opleveren waarschijnlijk gelijk de laan ( gróte tuin ) uitgestuurd. Maar ik ben wel benieuwd. Hoe los jij onderhavig probleem op ? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
geertlaurent Geplaatst: 23 juli 2014 Share Geplaatst: 23 juli 2014 Mijn vrouw heeft een hekel aan klavers en madeliefjes in het gazon, mij een compleet raadsel waarom ik zou er zelfs nog bosviooltjes durven tussen zaaien Maar dit spul gooit ze op het gazon hier, en het werkt zeer goed tegen klaver en andere onkruiden. Het gras heeft er geen last van. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Itoero Geplaatst: 23 juli 2014 Share Geplaatst: 23 juli 2014 Het is duidelijk wie bij jullie de broek draagt Quote Potgrond, de basis van nen bloemenwinkel! Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mr. Ecotuinweetjes Geplaatst: 23 juli 2014 Share Geplaatst: 23 juli 2014 Beste Bit, ik ben en ecologische hobbytuinier. Ik geef geen gratis advies aan professionele tuinders @Geertlaurent: ai, weeral iemand die gif gebruikt in de veronderstelling dat het geen kwaad kan. Zo denken helaas miljoenen nietsvermoedende tuiniers Quote Onze website is http://www.ecotuinforum.be en je vindt ons als Ecotuinweetjes op Facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bit Geplaatst: 23 juli 2014 Share Geplaatst: 23 juli 2014 excuse me ? Helaas is dat advies ook helemaal niet te geven. Of eigenlijk ook wél natuurlijk: gewoon het ouderwetse handwerk. Op de knieën en met een mesje ofzo de klaver er uit peuteren. De paardenstekken steken, de Weegbree wegsnijden. Is ook niet zo ingewikkeld hoor. Ik doe het veel en vaak. Ik zal mijn klant ( 900 m2 strak gras met maairobot ) jouw advies gratis doorspelen. Hij zal op zijn knieën moeten, of gewoon de klaver accepteren.Helemaal eens trouwens : groen is groen. Dan maait de robot de klaver, wat zal het schelen. Maja. Maak dat die klant eens wijs. Hij wil gras. Klaar. Ik snap je punt heus wel. 99% van mijn klanten kunnen zonder gif tóch een pracht-tuin hebben. Het is die ene procent he ? Dat jij draait in je eigen gelijk is ook helemaal niet erg. Ik draai ook in het mijne. Maar dat je je kennis, als je die zou hebben, niet wenst te delen, vind ik een beetje vreemd voor op een forum.Kan ik gelijk mijn account hier wel opzeggen en ga ik geld vragen voor elke optie die ik verzin of hier plaats. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
geertlaurent Geplaatst: 23 juli 2014 Share Geplaatst: 23 juli 2014 Gif komt hier de moes en siertuin niet in verre van wees maar niet bang. In het gras (een afzonderlijk gazon) is het een kwestie van moeten... zoals Bit geheel terecht aangeeft is handwerk het (enige) alternatief maar dat heb ik er voor mijn gazon niet voor over. Jammer dat de klaver zo.weinig gewaardeerd wordt want het vult perfect de gaten op waar gras het moeilijk heeft en er anders na de winter enkel nog mos overblijft. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mr. Ecotuinweetjes Geplaatst: 24 juli 2014 Share Geplaatst: 24 juli 2014 (aangepast) Aha, gezien de reacties heb ik hier blijkbaar een gevoelig punt geraakt. Om eerlijk te zijn, in plaats van gif te gebruiken bij die 1% klanten zou ik energie steken in het overtuigen van die 1% om geen gif te gebruiken. En mijn tip is heel simpel, maar houdt niet in dat je op je knieën moet wieden. Gewoon elke week strak maaien zorgt dat onkruid geen kans krijgt. De robomaaier waar jij van spreekt is zelfs nog beter daarvoor. En als ze niet willen luisteren, dan zou ik ze niet meer als klant willen. Tja, tenzij ze 80% van je omzet bepalen.Wat denk je, Bit? Is die 1% te overtuigen? 25 juli 2014 aangepast door Gast Quote Onze website is http://www.ecotuinforum.be en je vindt ons als Ecotuinweetjes op Facebook Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Bit Geplaatst: 24 juli 2014 Share Geplaatst: 24 juli 2014 Tsja ( we zijn gelukkig nog geheel ontopic ). Dat is dus gewoon niet waar. De maairobot doet zijn werk heus wel. Maar klaver en paardenstekken zitten onder de maaihoogte he ? Dat is de strategie van zulke onkruiden he ? Ze zullen niet bloeien nee, das waar. Maar de klaver loopt onder de maaihoogte ver weg. Ik denk dat daar van die 900 m2 er zeker 150m klaver is inmiddels. Nee, maaien is niet de oplossing in die praktijk. Tuurlijk is het advies : accepteer ! Maai wellicht zelfs voor het voorjaarsaspect helemaal niet tot begin mei. Prachtig !! Overigens zijn in de tuin 3 wilde soorten orchideën aanwezig, waarvan 1 in forse aantallen. En de eigenaar geniet er dubbel van nu hij daar op gewezen is door mij.Maar zijn gras is gewoon een ramp in zijn ogen. En inderdaad. Het oog van de klant is koning. Niet het mijne. Inconsequent ? Tuurlijk is dat inconsequent. Maar voor mij aanvaardbaar. Boeit verder ook niets of jij nou gelijk hebt met de meer zuivere houding. Dat gelijk heb je.Maar topicvraag beantwoorden en gelijk hebben zijn in dit geval 2 niet vereenbare grootheden. Ik zat nog aan een geheel ándere optie te denken voor de topicstarter: afplaggen en nieuw gras leggen. Schoon en nieuw. Met verantwoord mestbeleid en maairobot die uiterst consequent wordt ingezet, is het wellicht te klaren. Elke 3 jaar een nieuwe mat leggen dan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
aalterse-willy Geplaatst: 25 juli 2014 Share Geplaatst: 25 juli 2014 Goeie discussie vind ik dit.Hier mag er al wat onkruid in het gras staan, als het maar groen ziet. Liefst van al spitte ik het gras in om er groente te kweken, maar we moeten zo al groente weg geven En daarbij, moeder de vrouw moet ook kontent zijn hé dat is ook een soortement klant hoor Bit Wat ik op de zijkant van het huis wel eens zou willen doen is er de kippen op laten lopen, maar dat mag ik weer niet voor het zicht van op de straat, vrouwen hé! Het zit daar vol emelten en engerlingen en de rosse plekken welke die achterlaten zijn lelijker dan wat klaver. Maar tot nu toe geen vergif nee.De buurvrouw vraagt zich af hoe het komt dat het gazon bij ons groener is dan bij haar, ze ziet echter niet dat het ook anderhalve à twee cm langer is dan het hare.Als de klaver echt te dik staat dan hark ik die er eens uit en zaai ik wat gras bij, zo blijft het binnen de perken. Quote Voor al de schone meiskes ne zoen, en voor de ventjes ne pol. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.