Geplaatst: 8 augustus 201411 j Auteur Ik ga het proberen. Whinham is inderdaad een deels hangend soortje, en had daar dit voorjaar 2 vanzelf gewortelde stekken van. Misschien zit er al 1 aan.Soortje 'Whitesmith' is dat zeker niet, dat is een sterk staand soortje. Ik kijk dit weekend even.
Geplaatst: 8 augustus 201411 j Auteur Malahit en Mucurines zijn dacht ik 1 en dezelfde soort ? Welkom ja.
Geplaatst: 8 augustus 201411 j Malahit en Mucurines zijn dacht ik 1 en dezelfde soort ? Welkom ja. Volgens www.batterijen.nl - dat zijn 2 soorten... Ten minste men zei dat in maart
Geplaatst: 8 augustus 201411 j Auteur Hmm. wel gekeken daar. Ze bieden de Mucurines aan maar niet die andere ? Een screenshot van een catalogus in Duitsland: rechterpagina: Edit : dat is dus nauwelijks leesbaar. Maar daar staat de Mucurines aangeboden met de toevoeging : = Malahit Maar doe maar 1 Mucurines hoor. Het is geen wedstrijdje
Geplaatst: 10 augustus 201411 j Bit heb je nog toevallig kaapse look en oerprei, kijk je ook even bij mijn lijst
Geplaatst: 12 augustus 201411 j Auteur Geedee. Kom net op de tuin. Tot nu heel goed voor de brugmansia gezorgd, maar plant in de huidige dagen met die wind totaal ineen gestort.Alle dagen water gegeven, maar was daar nu net deze dagen onvoldoende toe in staat.Gaan we meemaken of een stek nog gaat lukken. Nu goed gewTert, en kan vanaaf nog een keer. Staat ie er morgen fris bij, maak ik morgen de stek.
Geplaatst: 12 augustus 201411 j Bit, als het niet teveel gevraagd is, zou ik dan een of twee vlinderstruiken voor Zweden mogen? Het is niet voor de grensborder aan de zijkant, maar voor de voorkant.
Geplaatst: 12 augustus 201411 j Bit wil je nog een gewortelde rodeframboos autumn bliss van ons? Lees net door wat je zoekt en viel me dat op.Je hebt geschreven:Een gewortelde frambozenstek. Zomerframboos, ánders dan : Malling promise, Tulameen, Zefra.
Geplaatst: 12 augustus 201411 j Auteur Rode herfstframboos hoeft niet nee, heb 2 gele soortjes en dat volstaat.Zomerframboos zou mooi zijn wel ( anders dan genoemde soortjes, die ik kwa smaak niet super vind )
Geplaatst: 12 augustus 201411 j Auteur Kibas. Je stek vanmiddag een grotere pot gegeven. Wordt wel een forse struik al denk.
Geplaatst: 12 augustus 201411 j @ Geedee: je stek staat.Moederplant net op tijd gered denk. Heb ik ff geluk!
Geplaatst: 13 augustus 201411 j Auteur Heeft er iemand interesse in deze ?Is een zaailing van een stekje van een plant uit voormalig Joegoslavië van 30 jaar terug.Ding is 40 /50cm hoog.
Geplaatst: 13 augustus 201411 j Ik vind m wel mooi, dus graag! Is dat eigenlijk een kamerplant en heb je hem in de winter binnen? Kijk je ook nog naar mijn ruillijst of er iets leuks voor je tussenzit?
Geplaatst: 13 augustus 201411 j Is een Oleander. In de zomer buiten en binnen laten overwinteren.De geur van de bloemen is geweldig, daarom mijn favoriet.
Geplaatst: 13 augustus 201411 j Mooi! Een plant met historie die ook nog eens lekker ruikt. In de winter is het altijd gezellig hier binnen met de overwinteraars. Maar heb jij er zelf al een Angela? Je schrijft dat het jouw favoriet is dus mag je best "voor" wat mij betreft.
Geplaatst: 13 augustus 201411 j Ik heb er zelf 2 de mijne zijn dubbelbloemig.Ik zou er meer hebben in andere kleuren als er niet iedere keer dat gedoe was met overwinteren En die dingen kunnen aardig groot worden.
Geplaatst: 13 augustus 201411 j De mijne zijn trouwens niet klein meer. Wel even opletten met huisdieren trouwens oleanders zijn giftig.
Geplaatst: 13 augustus 201411 j Auteur Als je huisdieren hebt die aan de planten gaan zitten knagen wel ja. Sap is giftig. Maar dat is die Brugmansia nog meer hoor. Die is écht giftig. Deze maar zwak. Ik overwinter ze eigenlijk zelden binnen. Aan de droge kant houden ( niet totaal uit laten drogen ), héél licht en zo koel mogelijk. Dat betekent bij mij : gewoon buiten. Iets luw bij vorst. Vooral droog dan, en kan dan wel vorst hebben tot zo'n -7gr. Niet dagen en dagen achtereen. Vooral vrieswind vermijden.Bij strengere vorst staan ze wel eens een weekje binnen ( licht )Ik heb er een paar. Mijn moederplant maakt elk jaar ruim zaad. Is 2m hoog nu; een grote struik. Deze winter ingegraven gebleven op de tuin. @Geedee. Hoef niet echt méér terug hoor. Prima zo.Iemand die een lekkere ( wel graag wetend welk soortje aub ) framboos voor mij heeft. Geen herfst framboos, die heb ik zat nu. Voorzomerframboos / eenmaaldragend dus. rood dus.
Geplaatst: 16 augustus 201411 j Heb wel zonerframboos en mogelijk ook kruisbesstekje, heb alleen geen namen ( zaten bij de koop van het huis in )
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.