Bit Geplaatst: 8 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 8 augustus 2014 Ik ga het proberen. Whinham is inderdaad een deels hangend soortje, en had daar dit voorjaar 2 vanzelf gewortelde stekken van. Misschien zit er al 1 aan.Soortje 'Whitesmith' is dat zeker niet, dat is een sterk staand soortje. Ik kijk dit weekend even. Quote
Bit Geplaatst: 8 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 8 augustus 2014 Malahit en Mucurines zijn dacht ik 1 en dezelfde soort ? Welkom ja. Quote
Yuras Geplaatst: 8 augustus 2014 Geplaatst: 8 augustus 2014 Malahit en Mucurines zijn dacht ik 1 en dezelfde soort ? Welkom ja. Volgens www.batterijen.nl - dat zijn 2 soorten... Ten minste men zei dat in maart Quote
Bit Geplaatst: 8 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 8 augustus 2014 Hmm. wel gekeken daar. Ze bieden de Mucurines aan maar niet die andere ? Een screenshot van een catalogus in Duitsland: rechterpagina: Edit : dat is dus nauwelijks leesbaar. Maar daar staat de Mucurines aangeboden met de toevoeging : = Malahit Maar doe maar 1 Mucurines hoor. Het is geen wedstrijdje Quote
Esthe76r Geplaatst: 10 augustus 2014 Geplaatst: 10 augustus 2014 Bit heb je nog toevallig kaapse look en oerprei, kijk je ook even bij mijn lijst Quote
Bit Geplaatst: 12 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 12 augustus 2014 @Yuras. Gewortelde stek Winhams Industry aanwezig Quote
Bit Geplaatst: 12 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 12 augustus 2014 Geedee. Kom net op de tuin. Tot nu heel goed voor de brugmansia gezorgd, maar plant in de huidige dagen met die wind totaal ineen gestort.Alle dagen water gegeven, maar was daar nu net deze dagen onvoldoende toe in staat.Gaan we meemaken of een stek nog gaat lukken. Nu goed gewTert, en kan vanaaf nog een keer. Staat ie er morgen fris bij, maak ik morgen de stek. Quote
Kibas Geplaatst: 12 augustus 2014 Geplaatst: 12 augustus 2014 Bit, als het niet teveel gevraagd is, zou ik dan een of twee vlinderstruiken voor Zweden mogen? Het is niet voor de grensborder aan de zijkant, maar voor de voorkant. Quote
Yuras Geplaatst: 12 augustus 2014 Geplaatst: 12 augustus 2014 Ik heb beide Malahit en Mucurinec aangelegd met hope op wortels... Quote
Jane Doe Geplaatst: 12 augustus 2014 Geplaatst: 12 augustus 2014 Bit wil je nog een gewortelde rodeframboos autumn bliss van ons? Lees net door wat je zoekt en viel me dat op.Je hebt geschreven:Een gewortelde frambozenstek. Zomerframboos, ánders dan : Malling promise, Tulameen, Zefra. Quote
Bit Geplaatst: 12 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 12 augustus 2014 Rode herfstframboos hoeft niet nee, heb 2 gele soortjes en dat volstaat.Zomerframboos zou mooi zijn wel ( anders dan genoemde soortjes, die ik kwa smaak niet super vind ) Quote
Bit Geplaatst: 12 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 12 augustus 2014 @ Geedee: je stek staat.Moederplant net op tijd gered denk. Quote
Bit Geplaatst: 12 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 12 augustus 2014 Kibas. Je stek vanmiddag een grotere pot gegeven. Wordt wel een forse struik al denk. Quote
Kibas Geplaatst: 12 augustus 2014 Geplaatst: 12 augustus 2014 Je bedoelt de vlinderstruik? Klinkt goed! Quote
geedee Geplaatst: 12 augustus 2014 Geplaatst: 12 augustus 2014 @ Geedee: je stek staat.Moederplant net op tijd gered denk. Heb ik ff geluk! Quote
Bit Geplaatst: 13 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 13 augustus 2014 Heeft er iemand interesse in deze ?Is een zaailing van een stekje van een plant uit voormalig Joegoslavië van 30 jaar terug.Ding is 40 /50cm hoog. Quote
geedee Geplaatst: 13 augustus 2014 Geplaatst: 13 augustus 2014 Ik vind m wel mooi, dus graag! Is dat eigenlijk een kamerplant en heb je hem in de winter binnen? Kijk je ook nog naar mijn ruillijst of er iets leuks voor je tussenzit? Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 13 augustus 2014 Geplaatst: 13 augustus 2014 Is een Oleander. In de zomer buiten en binnen laten overwinteren.De geur van de bloemen is geweldig, daarom mijn favoriet. Quote
geedee Geplaatst: 13 augustus 2014 Geplaatst: 13 augustus 2014 Mooi! Een plant met historie die ook nog eens lekker ruikt. In de winter is het altijd gezellig hier binnen met de overwinteraars. Maar heb jij er zelf al een Angela? Je schrijft dat het jouw favoriet is dus mag je best "voor" wat mij betreft. Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 13 augustus 2014 Geplaatst: 13 augustus 2014 Ik heb er zelf 2 de mijne zijn dubbelbloemig.Ik zou er meer hebben in andere kleuren als er niet iedere keer dat gedoe was met overwinteren En die dingen kunnen aardig groot worden. Quote
geedee Geplaatst: 13 augustus 2014 Geplaatst: 13 augustus 2014 Tja ...mooie hobby hebben we, he?! Quote
angela († maart 2025) Geplaatst: 13 augustus 2014 Geplaatst: 13 augustus 2014 De mijne zijn trouwens niet klein meer. Wel even opletten met huisdieren trouwens oleanders zijn giftig. Quote
Bit Geplaatst: 13 augustus 2014 Auteur Geplaatst: 13 augustus 2014 Als je huisdieren hebt die aan de planten gaan zitten knagen wel ja. Sap is giftig. Maar dat is die Brugmansia nog meer hoor. Die is écht giftig. Deze maar zwak. Ik overwinter ze eigenlijk zelden binnen. Aan de droge kant houden ( niet totaal uit laten drogen ), héél licht en zo koel mogelijk. Dat betekent bij mij : gewoon buiten. Iets luw bij vorst. Vooral droog dan, en kan dan wel vorst hebben tot zo'n -7gr. Niet dagen en dagen achtereen. Vooral vrieswind vermijden.Bij strengere vorst staan ze wel eens een weekje binnen ( licht )Ik heb er een paar. Mijn moederplant maakt elk jaar ruim zaad. Is 2m hoog nu; een grote struik. Deze winter ingegraven gebleven op de tuin. @Geedee. Hoef niet echt méér terug hoor. Prima zo.Iemand die een lekkere ( wel graag wetend welk soortje aub ) framboos voor mij heeft. Geen herfst framboos, die heb ik zat nu. Voorzomerframboos / eenmaaldragend dus. rood dus. Quote
Bouwvrouwe Geplaatst: 16 augustus 2014 Geplaatst: 16 augustus 2014 Heb wel zonerframboos en mogelijk ook kruisbesstekje, heb alleen geen namen ( zaten bij de koop van het huis in ) Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.