supercel80 Geplaatst: 29 juli 2014 Share Geplaatst: 29 juli 2014 Hi Moestuinders, Ik heb twee problemen met mijn moestuin. Ik bundel ze in dit bericht. Probleem 1: De courgette.Deze krijgt vieze bruine bladeren die verschrompelen. Ook de vruchten worden niet groot en sterven af. Wat kan dit zijn en wat kan ik eraan doen? Probleem 2: de komkommerEnkele planten krijgen op de onderste bladeren witte plekken die in een later stadium het hele blad bedekken. Is dit meeldauw? Ik heb al enkele bladeren weggehaald, maar de witte plekken komen ook op andere bladeren. Wat kan ik hier aan doen? Bedankt voor jullie antwoord alvast! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Erny Geplaatst: 29 juli 2014 Share Geplaatst: 29 juli 2014 Via de zoekfunctie rechtsboven kan je zeker een aantal topics vinden die hierover gaan. Denk dat je daar je antwoord wel zult vinden. Deze vraag is namelijk al meerdere keren gesteld (zelfs deze week al... ). Zoek bijvoorbeeld op: "vruchten courgette" en/of "vruchten komkommer" dan zie je talloze topics die dit probleem behandelen.Succes! Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
supercel80 Geplaatst: 31 juli 2014 Auteur Share Geplaatst: 31 juli 2014 Hi Erny, wel over de vruchten inderdaad, maar niet over de bladeren van o.a. de courgette. Enig idee hoe dit ontstaat / wat dit is en wat er aan te doen is? Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Erny Geplaatst: 1 augustus 2014 Share Geplaatst: 1 augustus 2014 Als ik zoek op: "Meeldauw Courgettes" krijg ik als zoekresultaat bijvoorbeeld: meeldauw-op-courgette-bladeren-foto-s-t9938.html meeldauw-op-mijn-courgetteplanten-is-dat-erg-t10741.html courgettes-met-meeldauw-t6503.html bladverkleuring-courgette-en-pompoen-t14181.html Denk dat je daar wel wat tips gaat vinden. Heb zelf Wei in de vriezer liggen dat ik vandaag maar eens mee ga nemen om over de bladeren te sproeien. Quote Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.