Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Vlekken op Perilla (shiso), plant ziek?

Recommended Posts

Hoi Allemaal, Ik was ergens nieuwsgierig naar. Ik heb dit jaar dezelfde zaadjes geplant als vorig jaar. (PERILLA 'Mixed'/ Japanse munt). Vorig jaar had ik geen problemen met de plant.

Nu groeit de plant zelf goed maar het viel mij op dat de vorm van het blad erg raar is (zo raar dat ik zelfs begon te twijfelen of dit wel Shiso was) en dat sommige bladeren Bruine vlekken vertonen. Er zaten in het begin paar beestjes op maar nu niet meer. Ook is het in smaak flink verminderd. Is de plant ziek of waren de zaadjes oud? Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Photo-31-07-14-19-46-2858071406879600.jpgPhoto-31-07-14-19-49-5731511406880190.jpg

Dank jullie wel voor jullie antwoorden . Vorig jaar was het wel goed gelukt maar ik denk dat dit jaar het niet is opgekomen inderdaad en er een andere plant/boom mij heeft laten geloven dat ik Shiso groeide haha.

Ik heb inderdaad vorige week een paar bladeren gegeten (omdat ik al mijn twijfels had) hahaha wat erg, maar ben er niet ziek van geworden gelukkig. Nu ben ik benieuwd welk boompje er hier groeit.. geen reus hoop ik zo groot is mijn balkon niet

• 2 months later...