sammywammy Posted August 1, 2014 Share Posted August 1, 2014 Hoi Allemaal, Ik was ergens nieuwsgierig naar. Ik heb dit jaar dezelfde zaadjes geplant als vorig jaar. (PERILLA 'Mixed'/ Japanse munt). Vorig jaar had ik geen problemen met de plant. Nu groeit de plant zelf goed maar het viel mij op dat de vorm van het blad erg raar is (zo raar dat ik zelfs begon te twijfelen of dit wel Shiso was) en dat sommige bladeren Bruine vlekken vertonen. Er zaten in het begin paar beestjes op maar nu niet meer. Ook is het in smaak flink verminderd. Is de plant ziek of waren de zaadjes oud? Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorieke123 Posted August 1, 2014 Share Posted August 1, 2014 Het is in ieder geval geen shiso... ik denk een wilg o.i.d. ? Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted August 1, 2014 Share Posted August 1, 2014 Ja, absoluut géén Shiso maar een aangewaaid boompje... Shiso is wel een hele moeilijke kiemer... waarschijnlijk is er van je zaad niets opgekomen? Maar je zegt dat je er van gegeten hebt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sammywammy Posted August 1, 2014 Author Share Posted August 1, 2014 Dank jullie wel voor jullie antwoorden . Vorig jaar was het wel goed gelukt maar ik denk dat dit jaar het niet is opgekomen inderdaad en er een andere plant/boom mij heeft laten geloven dat ik Shiso groeide haha. Ik heb inderdaad vorige week een paar bladeren gegeten (omdat ik al mijn twijfels had) hahaha wat erg, maar ben er niet ziek van geworden gelukkig. Nu ben ik benieuwd welk boompje er hier groeit.. geen reus hoop ik zo groot is mijn balkon niet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted August 1, 2014 Share Posted August 1, 2014 Elke boom zal uiteindelijk te groot worden voor je balkon dus zou hem er gewoon uithalen. Neemt alleen maar ruimte, licht en voedsel weg voor je andere gewassen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sammywammy Posted August 1, 2014 Author Share Posted August 1, 2014 Bedankt!! Ik zal je tip opvolgen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noompi Posted August 4, 2014 Share Posted August 4, 2014 Volgende keer alleen niet eten als je niet zeker weet wat het is... Je mag wel een courgette van mij hebben als troost gewas Ik heb er zat! Quote http://noompisbm.blogspot.nl/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
sammywammy Posted August 5, 2014 Author Share Posted August 5, 2014 Hahaha maar ik dacht dat het Shiso was anders had ik het echt niet gegeten haha XD Jeej!! Courgette! Thanks Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
raima55 Posted October 14, 2014 Share Posted October 14, 2014 Ja Liesje dat is meeldauw en daar is nu weinig meer aan te doen. Volgend jaar zou je de boom in een vroeg stadium met zwavel kunnen spuiten. Quote Join online Miami International University of Art & Design and ccna security pass4sure to pass ASQ exam in first try. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts