lambado Posted August 10, 2014 Share Posted August 10, 2014 ik heb het hele internet afgespeurd, maar ben de weg kwijtgeraakt.hoe moet ik een kommkommerplant snoeien om zoveel mogelijk komkommers te krijgen ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erny Posted August 10, 2014 Share Posted August 10, 2014 Heb je hier wat aan? help-ik-kom-er-niet-uit-met-komkommer-t3449.html?hilit=komkommer%20toppen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted August 10, 2014 Share Posted August 10, 2014 Er vanuit gaand dat het een 'gewone' komkommer is, doe ik het zo: 1 hoofdstam ( stengel in het begin ) leidt je omhoog. Ik doe dat langs een touw. Ik wikkel dat touw rondom die stam en hang de plant daar steeds verder omhoog in.Die hoofdstam gaat omhoog.De hoofdstam maakt in de oksels van de bladeren aan die stam zijscheuten.Die zijscheuten top ik. Na de 1e vrouwlijke bloem ( klein groen sterretje ) en laat het blad wat daar ook zit wel zitten.Je krijgt zo een klimmende hoofdstam met korte uitlopers. Die uitlopers heb je steeds getopt. Bij het einde van die zijscheuten, die uitlopers dus, daar groeit de komkommer. Ik geloof wel dat ik onderin de plant, na oogsten van de eerste komkommers, de zich opnieuw vormende scheuten, waar ik ze getopt heb, nóg een keer laat dragen. Mijn Komkommer is nu ong. 2.70 lang. De laatste 70 cm hangt door het raampje heen naar buitenOng 16 komkommers geoogst tot nu van die ene plant. Weet niet of dat veel is, meer dan zat voor mij.Plant heeft inmiddels wel behoorlijk last van meeldauw. Vind ik niet erg. Ik schat er nog een 5-6 vanaf te kunnen halen. 1e jaar komkommers ooit. Ik lust ze niet zo. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
spike Posted August 10, 2014 Share Posted August 10, 2014 bij een paar van mijn komkommer planten chineese slangen had ik ook last van meeldauw.Helaas geen foto.Bladeren werden helemaal wit deze heb ik verwijdert ik krijg erna weer gewoon groen blad terug.Plant groeit gewoon door. Ik heb niks gesnoeid wel een paar extra uitlopers 1-2 per komkommer plantkan niet zeggen erg storend maar gaat denk ik wel te kosten van optimale produktie maar ook deze leveren komkommerschineese slangen 3.0 m lang en 2x 2.0 mbeth alpha 3.0 m langsnack komkommer 2.5 m lang bij gurke gerlinde geen extra uitlopers maar misschien omdat deze nog maar 1.00 meter (is later gezaaid) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
lambado Posted August 10, 2014 Author Share Posted August 10, 2014 heel bedankt zal deze info voor volgend jaar gebruiken bedankt ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts