Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Help, ik kom er niet uit met komkommer


jeanne-heijmans

Aanbevolen berichten

Voor het volgend seizoen ben ik al heel veel aan het kijken in mijn moestuin boek en natuurlijk hier, Nu wil ik voor de eerste keer zelf komkommer zaaien en een mini komkommer kopen, in beide gevallen lees ik toppen na het 4 de blad!!! maar dan heb je toch een heel kleine komkommerplant???? dan zouden in de oksels weer nieuwe scheuten vormen, maar dan nog is het qua hoogte een mini plant. En ik zie op foto's alleen maar hoge planten, wat bedoelen ze nu eigenlijk? bedankt voor ieder die antwoord Jeanne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toppen op een aantal bladeren is vrij gewoon bij dit type planten bv bij pompoen kan dit ook.

Als de plant 4 of 5 bladeren heeft breek je de top eruit, de plant gaat dan vanuit het groeipuntje in de oksel (=waar bladsteel aan hoofdsteel vastzit) uitlopen en deze wordt gewoon heel lang en leid je dan bv omhoog.

Meestal wordt dit gedaan om een meer vertakte plant te krijgen.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je ziet dat vrijwel niet, de nieuwe zijstengels zijn net de hoofdtak dat is zo gelijk aan elkaar dat echt niemand opvalt

maar opzich heb je gelijk dat de plant op heel klein kort hoofdstammetje staat met flinke lange zijscheuten waar de vruchten aan hangen.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

o ja dan ga ik het maar zo proberen, Hans als het niets op brengt krijg jij de schuld van mij ha ha, nee hoor geintje, morgen hebben we pakjes avond en heb een boek gevraagd waarin je precies ziet wat verwijderd moet worden, maar het lot ligt in handen van mijn schoondochter, maar haar kennende wijkt ze vaak af, van het gevraagde. ook goed hoor ben met alles tevreden, jullie horen het wel voor ieder die pakjes avond heeft heel heel veel plezier jeanne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgende is voor kaskomkommers!

 

Ik top ze in het begin juist niet, is natuurlijk te zien wat je van hoogte hebt ter beschikking in de serre.

Tot op een hoogte van ongeveer 1 meter alle bloemen-vruchten en zijscheuten verwijderen.

Hogerop enkel de zijscheuten.

Dan laat ik ze groeien tot op ongeveer 2 meter, waar ik nog aankan.

Top ze dan en laat 2 zijscheuten naar beneden hangen.

 

Zo heeft ieder zijn manier van komkommer kweken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reactie's , Ik kan er echt wat mee. en zal het ook nog vaak nalezen gelukkig. En pakjesavond voorbij, kindjes hadden slaap, wel leuk geweest, maar zoals ik al zei, mijn schoondochter wijkt altijd af, nu dit jaar ook. Wel een boekje gehad over bodem bemesting wat wel en niet goed is, dus daar ben ik ook super blij mee. en een boekje van alles over druiven, omdat ik een rank heb, wordt ik daar ook wat wijzer mee,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Ik zet volgend seizoen snackkomkommers en de mexicaanse mini komkommer .

Ik heb nog nooit komkommers gezet dus het is nieuw voor mij .

De mexicaanse komkommer ken ik al helemaal niet maar ik wilde hem eens proberen .

Ik zet ieder jaar wel enkele gekke groenten .

Dit jaar gaan dat de Chinese Yam , tomaten boom en mexicaanse minikomkommer zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later ...

Als ik het goed begrijp is het handig om eerst alles weg te halen tot 1 meter. (ik wil mijn plant maar max 1.50 hoog hebben anders komt hij tegen het dak van de mini kas. Dus ik zal eerder stoppen bij 0.5 meter)

 

Maar met alles wordt elk blaadje en takje bedoeld? Dat je alleen een kale stam overhoudt? Moet ik dit gewoon met een mesje weg snijden?

 

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 years later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...