Ga naar inhoud

Vragen i.v.m. plaatsing kas/serre

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een paar vragen aan de 'ervaringsdeskundigen' op dit forum. Binnenkort wil ik een kas plaatsen , de R307H-B van ACB in de 20cm verhoogde versie. Standaard is deze kas voorzien van twee dakramen en als optie neem ik er nog een hordeur bij. De maten van de kas zijn 5.19 x 3.06 meter met een goothoogte van 1.99 meter en een nokhoogte 2.79 meter. Zijn volgens jullie bij deze maten de standaard aanwezige 2 dakramen , samen met de extra hordeur, voldoende om de temperaturen en ventilatie onder controle te houden ? Of doe ik er goed aan nog een of meer extra dakramen te plaatsen ?

Ik ben er ook nog niet helemaal uit waar ik precies de kas ga plaatsen. Het is mogelijk hem op een maximaal zonnige plaats te zetten waar de zon er vrijwel de hele dag bij kan maar om verschillende redenen zie ik hem liever op een andere plek staan . Ook daar krijgt hij vanaf 's morgens vroeg zon maar na ongeveer 14.00 uur is het daarmee afgelopen. Zou het wat de te verwachten resultaten betreft echt veel uitmaken als de kas niet op de zonnigste plek komt te staan maar op mijn voorkeursplek met minder zonuren ?

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Geplaatst:

Ik vind 5.20 best wel een maat waar je 4 dakramen zou willen hebben, maar met 2 ben je al aardig in de richting. Heb je alleen iets te weinig denk ik, als je gedwongen bent door de stand van de wind ( bij heftige wind ) om 1 raam dicht te doen, en heb je wat weinig over. Maar goed, das allemaal idealiter.

Zelf zou ik de zonnigste plek nemen. Daar heb je zomers en in het echte groeiseizoen geen behoefte aan, en kan je heel goed ook die wat minder zonnige plek hebben.

Maar. Ik denk zelf dat je een kas hebt vooral voor die periode in het jaar dat je het seizoen wil vervroegen ( eventueel ook verlengen ). Naar mezelf gekeken dan hoor.

Dus een beetje bij jezelf nagaan , waar je behoefte grotendeels ligt.

In de wintermaanden kun je al het licht gebruiken wat er is.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...